Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
ALGEMEEN

Acer brengt Ferrari One notebook uit

Acer heeft een nieuwe notebook met AMD-cpu's en ATI Radeon Mobility-videochips in Nederland geïntroduceerd, de kleine Ferrari One-notebook die met een externe grafische kaart verbonden kan worden.

De Ferrari One-mininotebook dook half september al op, maar Acer heeft het model nu voor de Nederlandse markt gepresenteerd. De cpu is de Athlon 64 X2 L310, die op 1,2GHz loopt, een fsb van 800MHz heeft en over een L2-cache van 1MB beschikt. De tdp ligt op 13W. Verder heeft de notebook de M780G-chipset van AMD en de ATI Radeon HD 3200-igp. Het 11,6"-scherm heeft led-backlights en een resolutie van 1366x768 pixels. Het toetsenbord is plat en full-size en het touchpad ondersteunt multitouch. Acer levert het Nederlandse model met 2GB ddr2-geheugen, een hdd van 160GB en een driedelige accu, waarmee het model het 2,5 uur zou uithouden. Met de los verkrijgbare accu met 6 cellen loopt de accuduur op tot 6 uur.

Eigenschappen die inmiddels standaard zijn zoals drie usb-poorten, bluetooth 2.1 + edr en wifi-n-connectiviteit zijn aanwezig, maar hdmi ontbreekt, wat opvallend is gezien de aanwezigheid van de Radeon-videochip. De laptop heeft echter een XGP-connector aan boord, waaraan een externe graphic box met krachtiger AMD ATI Radeon-gpu verbonden kan worden, zoals eerder al bij een Amilo-model van Fujitsu Siemens mogelijk was. Die externe grafische kaart zal in een aparte behuizing met hdmi, dvi en usb-poorten geleverd gaan worden voor een nog onbekende prijs. Ook nog onbekend is welke gpu het kastje gaat bevatten, maar volgens Chris de Gier van AMD zal dit waarschijnlijk een model uit de Radeon 4000-serie worden.

Uiteraard bevat de notebook veel verwijzingen naar de Italiaanse bolide. Zo is de rode cover weer terug na lang afwezig te zijn geweest bij Acer Ferrari-modellen, en ook is het logo op diverse plekken te zien. Met oog voor detail heeft Acer zelfs de rubber dopjes aan de onderzijde in de vorm van autobanden ontworpen. De Ferrari One komt 22 oktober op de Nederlandse markt en niet in november zoals eerder gemeld. De prijs is nog wel hetzelfde: 550 euro.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1252682170.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099689.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099690.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099691.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099692.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099693.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099694.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099695.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1255099696.jpg

http://tweakers.net/nieuws/62985/acer-brengt-ferrari-one-en-drie-andere-nieuwe-amd-notebooks-uit.html

--------------------------------------------

VIDEOS

--------------------------------------------

SPECIFICATIES

Merk en Type
MerkAcer
ProductserieFerrari
TypeOne 200-313G25N
Acer
Technische Specificaties
CPU TypeAthlon 64 X2 L310
Geheugen Grootte3GB
Geheugen TypeDDR2 (SODIMM)
Videointerface
Video ChipRad. HD3200
Schermdiagonaal11,6"
Schermresolutie1366x768
Opslag
Hardeschijf Grootte250GB
Hardeschijf type5400rpm
Interfaces
Verbinding (wlan)WiFi
Overige specificaties
Laptop extra'sCardreader, Webcam
BesturingssysteemWindows 7
TaalMulti, Nederlands

[ Voor 28% gewijzigd door fanSte op 13-10-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik ben wel geinteresseerd in deze laptop, alleen vraag ik me af hoe deze processor presteert tegenover een atom n330.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik denk dat het heel erg van de applicatie afhangt. Over het algemeen gok ik dat ze gelijkwaardig presteren. De single core L110 van AMD presteerd namelijk gelijk aan de N270/N280: http://notebookspot.nl/charts/cpu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

eviltweaker schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:48:
Ik ben wel geinteresseerd in deze laptop, alleen vraag ik me af hoe deze processor presteert tegenover een atom n330.
Helaas zijn er maar weinig benchmarks van die processor. Persoonlijk ben ik er ook naar geïnteresseerd.
Maar snel is hij niet... Dat weet ik nu al.

Verder, leuke laptop, jammer van het schreeuwende uiterlijk, maar het de specs zijn een verademing vergeleken met andere 11.6 inch netbooks of CULV's.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Ik vindt het echt een hele mooie laptop, wel een beetje schreeuwerig uiterlijk. Ik denk er serieus over om deze laptop aan te schaffen, ik heb nu een alu MacBook unibody 13". Deze is nu iets meer als een jaar oud. En sinds ik klaar ben met school maak ik geen gebruik meer van de "power" welke deze laptop geeft.

Daarnaast wil ik ook Windows 7 weer een kans geven :) Heb toch nog een iMac staan. Van Apple hoef ik in ieder geval geen afscheid te nemen.

Het enige waar ik op wacht zijn (maar hij is nog niet uit natuurlijk) goede userreviews. Wat ik trouwens vooral jammer vindt is het ontbreken van een HDMI-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik heb een Acer Ferrari 1200 313G25N met Windows 7. Weet iemand hoe je het desktopthema permanent kan veranderen? Als ik hem opstart laadt hij altijd het standaard Ferrari thema in. Ik wil gewoon mijn eigen achtergrondje kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr House
Dr House schreef op woensdag 04 november 2009 @ 03:15:
Ik heb een Acer Ferrari 1200 313G25N met Windows 7. Weet iemand hoe je het desktopthema permanent kan veranderen? Als ik hem opstart laadt hij altijd het standaard Ferrari thema in. Ik wil gewoon mijn eigen achtergrondje kunnen gebruiken.
Hehe ben dr achter gekomen hoor hoe dit te fiksen: msconfig uitvoeren en dan bij Opstarten de "FerrariW Application" item uitvinken. En dan je favo wallpaper instellen en na opstarten blijft je achtergrondje staan. Maar voor zoiets elementairs zou je niet hoeven te tweaken. Of het zou ieg gedocumenteerd moeten worden. Want niet iedere gebruiker is een tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Dr House schreef op woensdag 04 november 2009 @ 03:15:
Bedoel je niet een 200 i.p.v 1200? Zou je er een (korte) impressie over kunnen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09 08:54
Goeden Avond.

Ik heb sinds maandag ook een Acer Ferrari one 200 netbook. Voel mij ongelovelijk belazerd omdat er geen bleutooth in zit terwijl dit wel op de website van Acer wordt vermeld.

Heb inmiddels 20 euro verbeld en ben nog geen mm verder.

Ik ben dus opzoek naar dat bleutooth printje dat ergens in de netbook geklikt en aangesloten moet worden.
bij de accu of onder een van de twee klepjes onder de computer.

Wie weet waar ik dit printje kan bestellen,

UPDATE

Heb voor 49,- een printje en kabeltje besteld waar het aangesloten moet worden? niet aan de onderkant daar zit alleen de Harddisk en het geheugen.

Voor die gene die ook bluetooth in hun ferrari one 200 willen hebben ik heb het besteld bij

ikzoekonderdelen.nl

[ Voor 22% gewijzigd door LEX63 op 06-12-2009 13:02 ]

• Dr House
Peentje schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:56:
[...]

Bedoel je niet een 200 i.p.v 1200? Zou je er een (korte) impressie over kunnen plaatsen?
Tja is het nou een 1200 of een One 200? Ik zie beide typenummers gebruikt voor hetzelfde product.

Ik vind het een fijne laptop. Voorheen had ik een ASUS EEE PC 900 maar die vond ik toch wat ondermaats. Deze is lekker licht, niet al te groot maar je kan er full HD videos mee kijken en zelfs games mee spelen (in mijn geval EVE Online Premium). Dat er geen bluetooth in zit vond ik wel jammer maar heb ik opgelost met zo'n Sitecom mini USB dongel.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Voor iedereen die benieuwd is hoe snel de CPU van de Ferrari One is, heb ik een lijstje samen gesteld met instap processors van de Atom, CULV en Neo X2 series:

CPU3dmark 06 CPUCinebench 10 Single
Atom 330820535
AMD Neo L3108661070
AMD Neo L33511501400
SU410011101408

3Dmark test hoe goed de processor werkt als multicore en Cinebench kijkt hoe goed de cpu het doet als singlecore.
We kunnen concluderen dat als singlecore cpu de L310 een stuk beter is als de Atom 330, maar als multicore (wat wel de toekomst is) is hij niet veel beter dan de Atom.
Verder is de L310 als singlecore 30% langzamer dan de éérst volgende andere processor. Das ook niet zo mooi.

Maar goed, om een beetje (HD) filmpies te kijken en standaard browse-werk zal de L310 wel goed zijn ding doen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ben ook wel tevreden oven mijn Acer Ferrari one 200. Toch zijn er een aantal punten opgevallen die niet onopgemerkt mogen blijven.

Begin met de ventilator die nadrukkelijk aanwezig is soms erg irritant vooral nachts. Energiebeheer waar is cool & quit gebleven? de processor blijft continu 1200 Mhz draaien terwijl er niets extra draait. Ga binnenkort met RM Clock mijn eigen energie beheer maar regelen, zie link interessant artikel en handleiding.

http://www.hardware.info/...dankzij_CPU_ondervolten/1

Heel opmerkelijk is dat het 15 uur duurt voor dat een lege accu is opgeladen als de computer aanstaat. Mocht dit bij u anders zijn dan is mijn adapter misschien niet goed.

De rode verlichting "LED" van de aan/uit knop had wel iets minder gemogen irriteert soms ook heb er maar een plakkertje overheen geplakt.

De kleine pijl cursortoetsen daar moet ik toch echt even aan wennen, wat een ergernis als je hier veel gebruik van maakt zoals ik.

Nogal wat kanttekeningen van een kritische gebruiker/bezitter. Onterecht? hoor graag ook u praktijk ervaringen, dit zijn de mijne. De kracht,snelheid en beeld kwaliteid van dit kleine computertje maakt toch weer veel goed.

Je moet het zo zien een nieuwe computer is net als het rijden in een nieuwe auto alles is net even anders slechter of beter. Alles moet gewoon even wennen.

[ Voor 13% gewijzigd door LEX63 op 15-12-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zag em laatst staan in de Dynabyte. Hij is stiekem toch best mooi, ware het niet dat ik niet de knalrode achterkant kon zien. ;)
Plat is het codewoord. Helaas zorgt de bijzondere vorm van de touchpad dat hij behoorlijk klein uitvalt.

Notebookcheck heeft een behoorlijk uitgebreide review van de Ferrari One gemaakt. Ze geven hem een 84% als totaal cijfer. Hun zijn toevallig wel fan van de Ferrari, want ze zijn blij met de Ferrari afwerking en het de inzet die Acer toont om het design naar boven te laten komen. Wat mij opviel zijn de accutijd: bijna 7 uur idle! Daarnaast zijn de 4u en 10m voor surfen op WLAN ook wel aardig, DVD op 3,5u is iets minder. Ook vielen de game prestaties tegen. De 4500MHD presteert (natuurlijk icm een betere CPU) vaak beter. Het blijkt dat de HD3200 underclocked is in deze ultralight! Zowel Core als Geheugen zijn 25%+ lager geclocked...

Link van de review.

Lastig, als je hem keurt als een netbook, dan is het een dure doch goede optie! :)
Als ultralight laat hij het afweten op prestatie gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Tja het is wel een snelle computer maar geen race monster dus niet de nieuwste games spelen. Na met RM Clock mijn computer te hebben geregeld is hij een stuk rustiger geworden en gaat de accu aanzienlijk langer mee.

Ik vind deze computer voor mij ideaal, ben klein behuisd heb geen ruimte voor een bakbeest van een TV.
kijk er veel films op en TV, heb er ook mijn home cinema set op aangesloten via S/pdif perfect geluid. Mooi scherm lekkere resolutie hele internet pagina's.

Voor de echte games heb je toch wel een dualcore 2.0 of sneller nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op !!!!!
De hier genoemde prijzen kloppen volgens mij niet helemaal en bij desbetreffende bedrijven ook niet altijd.
De prijzen voor de Acer Ferrari One 200-313G25N en de Acer Ferrari One 200-312G16N met respectievelijk 3Gb/250Gb en 2Gb/160Gb worden hier m.i. doorelkaar gehaald.
Dus vraag eerst duidelijk of ze inderdaad de versie met 3Gb en 250Gb bedoelen voordat je bestelt..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Hoi allemaal, jammer dat dit forum een beetje stil is gevallen?

Heb deze computer nu ruim 4 maanden en hij bevalt zeer goed. Sinds de bios update lijkt het wel of hij iets sneller werkt. Alleen jammer dat ik mijn randapparatuur niet aan ge gang krijg.

Ik heb een Anysee Digitenne ontvanger en krijg deze niet aan de gang op deze computer, dit legt niet aan de computer maar aan Windows7 64 bit.

Voor heel veel randapparatuur zijn gewoon nog geen 64 bit drivers erg spijtig voor de gebruiker(s) Als je met Acer belt komen hun met een dual booth XP / Windows 7 als oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door LEX63 op 04-04-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Weer een dode forum jammer erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Het forum is nog springlevend hoor :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Occy74 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 04:23:
Het forum is nog springlevend hoor :P
Dat merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Het forum wel, dit topic alleen niet zo :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heb al een paar maanden een ACER Ferrari 200 staan (om exact te zijn:
een ACER Ferrari One 200 - 312G16n)

Ik betrap me erop, dat ik hem nu MEER gebruik dan mijn 'reguliere' DELL M65 workstation (zwaar en groot ding).

De F200 is zo lekker licht, je tilt hem gewoon met een hand op.

Die lawaaiige fan is wel erg irritant, vooral s'avonds, als het buiten stil(ler) is.

Vraagje:
Ik dacht dat ik er een met Bluetooth zou krijgen, maar naderhand bleek dit toch niet zo te zijn!!
Jammer. Maar ik denk: ik ga er gewoon een inprikken
Even op eBay gekeken, en daar vond ik een Bluetooth module voor de F200.

Echter, nu ligt dat ding hier vrolijk te liggen, maar weet bij Thor niet waar ik hem moet inprikken.

Heeft iemand ENIG idee??
Ik had al naar ACER gebeld, maar daar weten ze niks....

Ik heb maar even een foto van het binnenwerk (onderkant) gemaakt.
Die foto staat hier:
http://herksen.com/downloads/Acer_F200_open_bottomview.jpg

Iemand die weet WAAR ik het Blutooth printje moet inprikken?
(ik neem aan dat de aansluiting ook aanwezig is bij de modellen die standaard ZONDER Bluetooth geleverd worden???)

Groeten

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica