Toon posts:

MS CRM: Eservice: Lookup field weerlaten geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben met een klanten portal bezig waar mensen op kunnen inloggen en cases kunnen aanmaken en bijwerken. Nu heb een nieuwe entiteit aangemaakt binnen CRM waar alle objecten binnen het bedrijf in opgeslagen kunnen gaan worden. (Bijvoorbeeld servers, printers enz.)

Deze entiteit heb ik gekoppeld met de entiteit cases zodat er een object aan een case kan worden gehangen.
Het object word opgezocht via een lookup field. Dit gaat in CRM allemaal goed.

Nu wil ik het volgende:
Op het portal kan de klant nieuw cases aanmaken en daar wil ik graag dat klanten een object kunnen kiezen waar het incident op voor komt. Nu kan ik wel picklisten laten zien op het portal maar geen lookup field.
Weet iemand een manier waarop dit wel kan. Of hoe ik een lookup field binnen CRM kan koppelen aan een pinklist zodat deze automatisch word gevult.

Ik hoor het graag ook als iemand meer informatie wilt want ik ben nog al slecht met de formuliering van de foutmelding of vraag.

Groeten
vdbroekict

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:51

Giblet

Dingen

Als ik het goed begrijp kun je dus met aan 1 object meerdere cases toekennen (en dus geen N-N relatie)?

Dan zou je er toch ook voor kunnen kiezen om in je webform eerst het object te laten tonen? Ik weet niet of deze aan een specifieke account/klant hangen, maar dat zou geen probleem mogen zijn. Je kunt de lijst met objecten gewoon omzetten naar een picklist waarbij de display waarde je name veld is en de GUID de waarde is die verstuurd wordt.
De webservice van CRM verwacht namelijk de GUID in het lookup veld (display is alleen voor de gebruikers handig ;))

Overigens is het misschien verstandig om dit even te lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst heel erg bedank voor je reactie, ik wil inderdaad 1 object aan meerdere cases toevoegen dit heb ik gedaan met een 1:N relatie en dit werk binnen CRM op de juiste manier.

Op het portal worden de objecten juist weer gegeven en de incidenten ook. alleen de koppleing ontbreekt daar nog.
Je kunt de lijst met objecten gewoon omzetten naar een picklist waarbij de display waarde je name veld is en de GUID de waarde is die verstuurd wordt.
De webservice van CRM verwacht namelijk de GUID in het lookup veld (display is alleen voor de gebruikers handig ;))
Je had net even wat geschreven over het omzetten van objecten naar een picklist en dat de waarde verstuurt word. ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Kun jij mij een opstap geven?

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:51

Giblet

Dingen

Zoiets?
eerste hit in google ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik het eens even bekeken dat is inderdaad een goede manier om een dropdownlist te vullen maar dit gaat niet goed in samen werking met het script van mij omdat hij velden en gegevens ophaalt van uit een entity via het eService console.

Ik heb wel een andere oplossing gevonden op een blog maar daaar kwamen een aantal fouten van naar boven.

Blog met antwoord

Compiler Error Message: CS0305: Using the generic type 'System.Collections.Generic.List<T>' requires '1' type arguments

Source Error:

Line 105:public sealed class LookupAttributeData : AttributeData
Line 106: {
Line 107: private List lookupOptions;
Line 108: public List LookupOptions
Line 109: {

Misschien kan iemand zeggen waar dit aan zit ik heb al de volgende onderdelen er aan toegevoegt
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Collections;
using System.Configuration;
using System.Data;
using Microsoft.Crm.Sdk;
using Microsoft.Crm.Sdk.Metadata;
using Microsoft.Crm.Sdk.Query;
using Microsoft.Crm.SdkTypeProxy;
using Microsoft.Crm.Sdk.Metadata;
using Microsoft.Crm.SdkTypeProxy.Metadata;