[PW3] Moederborden filter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het oriënteren op een nieuwe PC, dus struin ik regelmatig de PW door
Nu bedacht ik mij net iets wat ik eigenlijk al die tijd al mis: Filteren op aantal USB poorten.
Ik gebruik een redelijk aantal USB poorten, en sommige moederborden hebben slechts 6 poorten, welke ik liever bij voorkeur al oversla omdat ik dan alles al vol heb.

Nu staat er bij de meeste moederborden onder "Verbinding (USB/FW)" vaak wel iets als: 8x USB 2.0, 12x USB 2.0. Maar soms staat er ook iets bij van 2x Firewire 800. Nu maar hopen dat het losse velden zijn zodat filteren daarop makkelijker is ;)

Graag zou ik een mogelijkheid zien om hierop te filteren. Een beetje vergelijkbaar met aantal audio uitgangen.

Tevens zag ik een aantal vreemde opties bij: Verbinding (Video Uit)
Of ik loop alweer achter :P maar bij die verbindingen kan je filteren op USB en LAN.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Het staat op onze agenda, op alle plekken waar wij achter de schermen wel 'meedere aantallen' in kunnen vullen, is daar aan de voorkant niet op te filteren. We liggen nog een beetje in de clinch over hoe we dit visueel en praktisch uit moeten werken, maar we willen dit absoluut op gaan pakken. Ik durf overigens niet de zeggen wanneer dit gebeurt.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stry
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-08 14:19
Ik neem aan dat dit ook de bedoeling is met het aantal ethernet en sata poorten? If so, you made me a happy camper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50
En hoe zit het precies met de Verbinding (Video Uit)?
Ik ga er van uit dat dat gewoon niet klopt, of ik heb ergens een technisch nieuwtje gemist :P
En dat zal waarschijnlijk/hopelijk wel iets makkelijker te verhelpen zijn.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intel_478
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 03:13
[kick] Dit is ook mijn verzoek.

Graag zie ik de mogelijkheid om bij de pricewatch categorie moederborden te kunnen filteren op:
  • aantal card interfaces (i.p.v. alleen een vinkje)
  • aantal hardeschijf bussen (intern)
  • aantal verbindingen (USB/FW)
De data hiervoor zit al in de database en is al zichtbaar bij specs. Deze is alleen erg ontoegankelijk bij een grotere selectie dan 4 producten.

Ik denk dat tweakers hier erg veel baat bij zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Het kicken van dit topic is echt niet nodig. Net zo min als het aanmaken van een ander topic (zoals er inmiddels bijna al een stuk of tien zijn) of de request in devtrack plaatsen.

We zijn er van op de hoogte dat er een grote vraag naar deze functionaliteit bestaat en we zien hem zelf ook erg graag verschijnen. Ik persoonlijk zelfs liever vandaag dan morgen.

Het is echter wat meer werk dan je zou verwachten om zoiets in het geheel te realiseren. En er zijn op dit moment enkele andere grote zaken die voorrang hebben. Het moet dus gewoon even wachten, iets anders kan er niet van gemaakt worden.

Overigens; op het moment dat de functionaliteit van filteren op meerdere aantallen doorgevoerd is, zal dit automatisch voor alle specificaties gaan gebeuren die hierop gebaseerd zijn.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het punt bij dit soort zaken is natuurlijk dat de database bij moederborden een veldje USB poorten moet krijgen waar voor alle borden de juiste waarde moet worden ingevuld. Dat even per moederbord opzoeken en invullen is een klusje dat men natuurlijk liefst niet zelf 'met de hand' doet. Ik neem aan dat dit soort informatie hoofdzakelijk/uitsluitend uit databases elders overgenomen wordt. Ik kan vermoeden dat de groothandels daar de meest aangewezen partijen voor zijn. Die moeten het dan dus ook eerst in hun database toevoegen als het daar nog niet bestaat.

Zit ik een beetje in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:48

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zit ik een beetje in de buurt?
Niet in het minst, de techniek en vooral de presentatie zijn het probleem: devtrack: Aantallen Filter bij Moederborden voor card interfaces, hardeschijf bussen en verbindingen (usb/fw)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat de ontwikkelaars niet meteen voor alle eventuele opties een oplossing moeten proberen te vinden maar gewoon pragmatisch te werk moeten gaan. Als het aantal USB poorten al in de database zit (wat misschien voor andere zaken nog niet het geval is) en er is vraag naar dat filter dan kunnen ze die er gewoon bij zetten.

Dat ze er nog niet uit zijn hoe ze een filter m.b.t. geheugen moeten implementeren lijkt mij geen reden om dan ook zo'n USB filter niet aan te brengen. Er is misschien ook wel veel meer interesse in zo'n USB poorten filter dan in een geheugenopties filter wat nog meer reden zou zijn om het alvast toe te voegen.
Pagina: 1