Toon posts:

[WSUS] Clients niet MU laten gebruiken als WSUS er niet is*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag wat betreft automatische updates.
Ik heb hier een WSUS server draaien (Windows 2003 machine).
De updates naar de clients verloopt allemaal netjes via deze machine. Nu hebben wij ook laptop gebruikers de regelmatig aan het internet hangen als ze bijvoorbeeld thuis zijn. Vanaf daar is WSUS uiteraard niet beschikbaar. Deze clients gaan dan wel Windows updates binnen halen van Microsoft zelf.
Dit is nou net wat ik niet wil. Internet explorer 8 geeft bijvoorbeeld problemen met bepaalde web applicaties en deze houd ik via WSUS dan ook tegen. Nu hebben sommige hem via een update vanaf thuis toch binnengehaald, dan kan je WSUS wel instellen om dit weer ongedaan te maken maar is niet helemaal wat ik wil.
Is er ergens in een policy aan te geven dan alleen Wsus geraadpleegd mag worden en daarnaast niets anders?
Ik heb al gekeken in de policys maar kan het niet zo 1,2,3 vinden.

Is het uberhaupt mogelijk?

Bedankt alvast :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas eerst even je topic titel aan want "Windows Updates WSUS" zegt helemaal niets over je eigenlijke topic natuurlijk.

Maareh, normaal valt Windows Update helemaal niet terug naar Microsoft?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus laptop gebruikers die Internet Explorer 8 hebben en zeggen dit niet zelf gedownload te hebben maar het via Automatische update gehad hebben. Hier is dat onmogelijk aangezien het niet Approved is.
2 mogelijkheden, 1. Windows update werkt via Microsoft zelf als ze thuis zijn. 2. Ze hebben het wel zelf geinstalleerd en zeggen van niet.
Aangezien de kennis van deze gebruiker twijfel ik aan het 2e.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Err...
Hoe krijgen ze het eigenlijk geinstalleerd? Gebruikers liegen altijd als het om plotseling aanwezige software gaat, dat weet je toch? :P

Het zijn toch geen mensen aan wie lokale beheerdersrechten zijn toegekend of wel?
Want dan is het natuurlijk heel simpel om iets te downloaden en te installeren, ongeacht of je dat nou wel of niet approved hebt via WSUS.

WSUS doet geen fallback naar WU/MU als de server onbereikbaar is.
Om de heel simpele reden dat je juist WSUS gebruikt vanwege de controle en je niet alle MU/WU updates spontaan binnen wil krijgen.
Zou MS dat wel doen is alle moeite voor jan lul want dan kun je SCOM/WSUS/Weetikveel net zo goed niet gebruiken - en aangezien die graag willen verkopen zijn ze niet zo stom.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 13-10-2009 14:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik weet ook niet precies hoe het zit maar ik weet wel dat bij mij de gebruikers ook opeens IE8 kregen, en niet allemaal tegelijk zoals je van WSUS gewent bent, maar allemaal at Random. zoals microsoft gepland had, om het geleidelijk te verspreiden. Waarom dat niet allemaal tegerlijk via mn WSUS ging weet ik niet...

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:07:
Err...
Hoe krijgen ze het eigenlijk geinstalleerd? Gebruikers liegen altijd als het om plotseling aanwezige software gaat, dat weet je toch? :P

Het zijn toch geen mensen aan wie lokale beheerdersrechten zijn toegekend of wel?
Want dan is het natuurlijk heel simpel om iets te downloaden en te installeren, ongeacht of je dat nou wel of niet approved hebt via WSUS.
Na doorvragen bleek die toe te geven toch zelf het e.a. geinstalleerd te hebben.
Deze aantal gebruikers hebben we lokale rechten. Dit zijn software ontwikkelaars binnen ons bedrijf en hebben deze rechten wel nodig. Diverse redenen hiervoor, maar dat is verder niet van belang hier.
Gelukkig heeft de rest geen rechten.

Thx aniewee

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 15:54 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 geeft Jeroen1982 een setje LARTs ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:58:
* alt-92 geeft Jeroen1982 een setje LARTs ;)
Uhmmm??? :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

(L)user Attitude Readjustment Tool

:) Can't have enough of those....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
je zou kunnen zeggen dat dat een auto-approved hotfix is voor je users :+

Verwijderd

Topicstarter
LOL :):)
Pagina: 1