Toon posts:

Beeldscherm gaat maar af en toe aan!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey mensen

als ik mijn computer op start dan gaat maar af en toe mijn beeldscherm aan. ik moet dan de pc steeds aan en uit zetten en op een gegeven moment dan gaat het beeldscherm aan. soms is het zo gebeurd maar andere keren zit ik echt 10 minuten te proberen om mijn beeldscherm aan te zetten.

een ander foutje in mijn pc is het aan en uitzetten. als ik mijn pc uitzet, in de meeste gevallen is de pc meestal meteen uit, dat was bij mij vroeger ook maar nu gaat het voor in de pc bij het knopje aan/uit, uit maar dan draait de pc zelf nog wel dus moet ik achter die schakelaar uit zetten die bij de voeding. dat is toch heel raar???
weet iemand waar dit aan ligt en kan iemand zeggen hoe dit verholpen kan worden???

Met vriendelijke groeten,

Joapke

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor monitor gaat het?
Krijgt de monitor wel stroom (zie je leds?). Dit soort dingen kunnen door meerdere dingen komen. Kabelbreuk, kabel die niet goed zit, brakke voeding etc.

Voor wat betreft je 2e probleem (Wat op het eerste gezicht weinig met VB te maken heeft), waarschijnlijk zorgt iets ervoor dat je systeem niet op de juiste manier afsluit. Dit kan software zijn, maar ook hardware. Gaat het scherm wel uit? of krijg je daar nog gewoon dingen op te zien?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een IBM E74 een hele oude monitor en een LG Flatron, kabels zitten goed,

scherm gaat wel uit bij het tweede gedeelte

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer die schermen eens op een ander pc, en kijk of ze het daar wel gewoon doen. Als dat het geval eens, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, want dan ligt het waarschijnlijk niet aan de monitor, maar aan je pc. Wat zijn daar de specs van?

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon 4200 x2
1GB ddr
nvidea 7100GS

dit volgens mij:P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Volledige specs zouden handig zijn, dus ook zaken als mobo, voeding etc.

Verwijderd

Topicstarter
zou het niet weten eigenlijk wat voor iets mijn voeding is:P volgens mij een codegen350W mobo is een MSI K9 VGM

Verwijderd

Topicstarter
nu gaat de pc helemaal niet meer aan. als ik achter de voedingschakelaar aanzet dan doet hij niks meer, ik heb hem vrijdag uitgezet toen ging hij nog 11 updates doen voor xp nu wil ik hem aanzetten maar hij doet niks. de voeding is kapot miss of de voedingskabel miss ik heb hier geen andere voedingskabel liggen dus dat kan ik niet kijken maar weten jullie miss iets wathet is.
Pagina: 1