Clone Screen probleem met Ati 4850

Pagina: 1
Acties:

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit sinds gisteren met een probleem. Sinds gisteren probeerde ik weer eens in mijn nieuwe huis om mijn pc aan te sluiten op mijn Plasma TV (52 inch)

Om 1 of andere reden krijg ik het met Cataclyst driver 9.8/9.9/9.10(beta) het niet voor elkaar om op welke refreshrate dan ook om mijn tv op 1024x786 te krijgen. Ik weet 200% zeker dat ik vroeger in mijn oude huis met dezelfde pc de tv op 1024x786 had staan met clone view.

Ik heb gisteren alles afgespeurd op het internet om te kijken met een vergelijkbaar probleem. Het enige wat ik ben tegen gekomen is dat er een fix was geweest op de driver 8.6 en dat daarna de fix weer verdwenen bleek te zijn en ook met de nieuwere drivers niet terug is gekomen. Mijn gewone computerscherm heb ik op 1280x786 staan.

Ik heb 2 x DVI poorten op mijn videokaart. En ik heb een kabel van DVI op de 2e poort naar HDMI aangesloten staan op me TV. Ik heb tevens 2 x HDMI poorten op mijn tv en ik heb ze alle 2 ook geprobeerd.

Nu is het zo dat ik een kabel heb van DVI<>HDMI van 10meter lang. Helaas was dit te kort en heb ik een verloopstuk HDMI Female<>Female moeten halen om daar een extra stuk HDMI kabel aan te koppelen om het te redden van de pc naar de tv.

Het is toch niet mogelijk omdat ik een verloopstuk heb gehaald dat me tv geen 1024x786 meer aankan toch?
Bedoel als ik hem daarop zet met een refreshrate van 60Hz of 75Hz gaat me tv flikkeren en krijg ik allemaal vage kleuren en rare pixels over me tv heen en ben ik geforceerd om terug te gaan naar 800x600 @75Hz.

Graag hulp want ik snap er geen fluit meer van |:(

p.s. Cataclyst driver 9.9 zit er nu op.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een clone van een 1280*768 resolutie naar een 1024*768 resolutie gaat sowieso niet lukken, het aantal pixels moet gelijk zijn, anders kun je het niet klonen.

Als je enkel je TV aansluit, krijg je dan wel gewoon beeld op dat ding, bij voorkeur met een standaard kabeltje (dus zonder koppelstuk).

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:22:
Een clone van een 1280*768 resolutie naar een 1024*768 resolutie gaat sowieso niet lukken, het aantal pixels moet gelijk zijn, anders kun je het niet klonen.

Als je enkel je TV aansluit, krijg je dan wel gewoon beeld op dat ding, bij voorkeur met een standaard kabeltje (dus zonder koppelstuk).
Nee ik begrijp dat de clone op die reso niet zal werken. Echter clone heb ik nog niet kunnen inschakelen omdat ik probeer mijn tv eerst op 1024x786 te krijgen.

Ik zal vanavond anders eens proberen om rechtstreeks zonder koppelstuk eraan vast te maken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --