Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]IE vanaf commandline starten met UNC pad en uservariable

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ik zal even uitleggen wat de bedoeling is.

Ik wil users die inloggen op een algemene computer / standaard vast account toegang geven tot hun eigen locatie op de server zonder daar een drive voor te moeten mappen.
(Het gevaar vind ik dat het mappen van een drive en de user vergeet uit te loggen de drive beschikbaar blijft voor andere gebruikers.)

Wat ik dus wil doen is door middel van een CMD de Internet Explorer starten met een verwijzing naar het unc path van de user op de server.

@echo off
SET /P USERID=USERID:
runas /u:%userid%@TEST "C:\program files\internet explorer\iexplore \\server01.ams.TEST.com\U_%userid%$\"

Ik krijg na het draaien van het script de volgende foutmelding van Internet Explorer. Cannot find the file'//server01.ams.test.com%22/" Make sure the path or Internet address is correct.

Ik heb gisteren al de hele dag lopen zoeken op google hoe ik dit werkend kan krijgen maar ik kom niets tegen over het openen van UNC padden met Internet Explorer.

De gebruikte versie van Internet Explorer is versie 6 en Windows XP SP2

Verwijderd

Ik mis ergens een stukje denk ik ... je wil een gedeelde map op het netwerk openen met Internet Explorer? :?

Waarom doe je niet;
%windir%\Explorer.exe /root,\\server01.ams.TEST.com\U_%userid%$\

edit; kleine aanvulling
Het probleem van
(Het gevaar vind ik dat het mappen van een drive en de user vergeet uit te loggen de drive beschikbaar blijft voor andere gebruikers.)
zou je kunnen oplossen met How To Force Users to Quit Programs and Log Off After a Period of Inactivity in Windows XP (Winexit.scr), deze screensaver is een onderdeel van de Windows Server 2003 Resource Kit Tools (kan je ook installeren op XP)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 12:09 ]

• Padje
Waarom ik het wil openen met Internet Explorer is dat standaard het niet mogelijk is om de explorer.exe middels een RUNAS command te starten.
Je kan dit wel aanpassen maar deze setting valt namelijk in het HKCU dus dit is geen optie omdat de key namelijk aangemaakt dient te worden.

• Padje
Ik heb het net even getest. Zoals aangeven middels explorer:exe

SET /P USERID=USERID:
runas /u:%userid%@TEST "explorer.exe /root,\\TEST.AMS.TEST.com\U_%userid%$\"

Ik krijg de volgende foutmelding:

is not accessible. You might not have permission to use this network
resource.Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.

Access is denied.

Dit is ook te verklaren omdat de explorer niet als seperate proces gestart kan wordenzonder registry aanpassing.

Verwijderd

Ik mis nog steeds ergens een stukje informatie?

Je hebt een cliënt (of meerdere cliënts) waarop gebruikers kunnen inloggen. Wanneer ze inloggen moeten ze direct toegang krijgen tot hun map op de server. Voor de map automatisch te laten openen wil je Internet Explorer gebruiken (wat dus niet gaat). Met explorer gaat ook niet omdat je het commando wil uitvoeren met runas. De vraag nu, waarom moet het commando met runas uitgevoerd worden?

• Padje
Er is een gast account wat we gebruiken op een algemene computer.

Dit gast account heeft geen toegang tot de netwerkshare van de users, wat ik namelijk wil bereiken is dat de user toch bij zijn eigen bestanden kan komen.

Als ik de internet explorer start onder het account van de user middels runas kan ik door het intikken van het unc bij de share komen. De explorer valt niet te starten onder een ander user account via runas.

En dit wil ik dus gewoon in een batchfile maar dat lijkt dus niet te werken :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat komt waarschijnlijk omdat ie de username variable niet goed meeneemt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1