[ActiSetup MSI Installer] *INI file schrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mephisto102
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09-2023
Hallo,
Ik weet niet of dit de juiste plek is maar probeer het toch maar :)

Ik maak gebruik van Actisetup van Dacris. Het is een MSI installer waarmee ik zelf ontwikkelde software installeer. Nu wil ik graag dat dit programma een INI file aanmaakt. Dit lukt. De inhoud van de ini-file is:

[FOCUS.2C74.1D426AE6]
fserver=C:\Program Files (x86)\FOCUS MODULES\data
PollDelay=200
MachineOffDelay=10

Wat nu het probleem is dat ik de notatie van fserver wil veranderen. Dit moet een UNC pad worden (\\servershare\...)

In het programma word het pad aangemaakt met de tag [INSTALLDIR]. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen. Ik zoek me rot op het internet en kan er niets over vinden. Weet je hier iets over en kun je me helpen laat het dan even weten.

Groeten Mephisto102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Begin eens met te tonen hoe de (relevante!!) delen er nu uit zien? Je zult toch ergens fserver=blah hebben staan, niet dan? En hoe ziet dat er dan uit? Waar heb je nu de "focus modules" instelling staan in "Actisetup"? En wat heb je zélf al geprobeerd? Gezocht? Gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 13-10-2009 09:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mephisto102
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik ben er inmiddels achter dat wat ik wil waarschijnlijk niet kan. De inhoud van de ini file plaats in op basis van een string commando in actisetup.Afbeeldingslocatie: http://www.vapa.nl/screenshot.jpg

Op deze manier kan ik de vaste elementen in de ini file plaatsen. Alleen [INSTALLDIR] is een tag die vervangen word door het pad waar de applicatie geinstalleerd word.

De mogelijke reden waarom ik geen oplossing kan/kon vinden op het internet is het volgende.
Als ik de applicatie op een server installeer, wat de bedoeling is, kan ik waarschijnlijk nooit een UNC pad creeëren want bij installatie op een server is er geen UNC pad. Ik kan neem ik aan alleen op een client een UNC pad vaststellen.

Ik heb weinig tot geen ervaring met dit soort coderingen. Ik heb gezocht in de help en in een SDK.chm bestand gekeken wat bijgeleverd is bij de software. Hier word ik niet veel wijzer van gezien mijn gebrek aan kennis. Verder weet ik ook niet waar ik het moet zoeken. Is het wel een instelling van Actisetup of is het een codering van Microsoft, ik weet het niet.

Wat ik nu wil gaan proberen op basis van een advies van iemand. Is een extra scherm in mijn installatie opnemen. Daar iemand (de systeembeheerder van de klant) een unc pad op laten geven en die wegschrijven in de ini file. Dit heeft waarschijnlijk meer succes.

Dat is wat ik er op dit moment nog over kan zeggen. Ik hoop dat het wat meer duidelijkheid bied. Als het nog niet duidelijk is laat het even weten. Ik ben al blij met je reactie :)

Groeten Mephisto102