Ik ben juist van VB.NET (als opstapje van VB6) naar C# gegaan en zou never-nooit-niet terugwillen.
Het blijft imo zonde als mensen geen afstand kunnen doen van die BASIC syntax, ik vind C# veel eleganter en 'professioneler' dan VB.NET. (DirectCast(srcObject, targetType), *huiver*)
VB.NET blijft voor mij echt een 'kindertaaltje' voor tutorials, documentatie en veteranen die geen afscheid kunnen doen van VB6 maar toch met .NET moeten werken.

C# mensen kunnen zo makkelijk switchen met bijvoorbeeld Java, maar wat kun je met VB.NET?
Juist, gemakkelijk switchen met oude Visual Basic versies en voor de rest basta.
... en toch worden sommige mensen 'gedwongen' om in VB.NET te werken omdat een (ik zeg maar wat) stel 43-jaar oude VB-veteranen geen afstand kunnen doen van die BASIC-syntax, en code-reviewers het makkelijker lezen vinden.
Waarom?
Anyway genoeg gerant, ik kan zelf prima met VB.NET en C# uit te voeten en ben dus van VB.NET naar C# gegaan.Heb je al ervaring met die BASIC syntax (Visual Basic ervaring?). Dat maakt het overstappen wel gemakkelijker aangezien de syntax eigenlijk gelijk is...
Als ik af en toe iets in Visual Basic(.NET) moet schrijven, dan moet ik al gauw heel wat ;, !, ==, en if/while statements met if() etc weghalen, maar na een kwartiertje ben ik er alweer aan gewend. Succes ermee!
[
Voor 8% gewijzigd door
ElNillus op 14-10-2009 11:40
]