bedrade router 1Gb/s

Pagina: 1
Acties:

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Ik heb sinds kort een Linksys WRT120N, deze staat beneden in een meterkast en ik zit op de tweede verdieping. Ik kon voorheen met een Sitecom wel een goed signaal ontvangen dus ik was me er niet van bewust dat het signaal zo slecht kon zijn dat ik nu ontvan van de Linksys.

Ik heb zo ongeveer alles al geprobeerd, hij staat nu op een plankje zo hoog mogelijk, maar dit levert GEEN verbetering op. Wel ben ik er achter gekomen dat het hier erg druk is op de Wifi. Heb zo een 6 buren die ik kan vinden hier, waarvan één een sterker signaal heeft dan mijn eigen router!
Helaas kan ik op mijn router niet zien op welke kanalen de andere routers zit en krijg ik dat met Vistastumbler ook niet in kaart, mocht iemand weten waarmee dat wel kan dan hoor ik dat graag.

Mijn plan om mijn beperkte ontvangst op te lossen is een bedrade router beneden aansluiten en een kabel te trekken naar mijn woning zodat ik eindelijk weer wat snelheid kan halen.

Ik weet dat mijn Linksys geen Gbit haalt maar ik ben van plan om een tijdje te gaan doen met de router die ik wil aanschaffen. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken maar ik kan geen router vinden die mij kan bekoren. het lijkt wel of er geen router bestaat die EN Gbit WAN heeft EN niet draadloos is!

Wel ben ik 1001 switchen tegen gekomen. Maar volgens mij kun je geen switch direct achter een kabelmodem hangen om daarna een PC en accespoint aan te sluiten.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daar zijn ze juist voor gemaakt. Dat ondersteunen ze werkelijk allemaal.

Daarnaast is Linksys gewoon troep. Komt er bij mij nooit meer in die baggerzooi..

Ey!! Macarena \o/

• MadDonkey
RaZ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:10:

Daarnaast is Linksys gewoon troep. Komt er bij mij nooit meer in die baggerzooi..
Ik ben misschien gek maar:

Een switch kan toch alleen achter een router en niet achter een modem, voorzover ik weet heeft een kabel modem namelijk geen DHCP functionaliteit.

dus:

[modem]-->[switch]-->[accespoint+PC] = onmogelijk

en:

[modem]-->[router]-->[switch]-->[overigen] = wel mogelijk (maar niet geschikt voor mijn situatie omdat ik zo min mogelijk apparatuur wil)

@QMAN, thnx for the link! Maar ik zie nergens de optie om "no wifi" aan te vinken?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03 09:50

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb zelf ook een switch na het modem, voor de router liggen. Werkt prima!
Waarom? Ik heb zelf een linksys router, en die doet het al jaren dolletjes! Ik ben van sweex en sitecom gekomen, en zweer nu bij die ' linksys troep' . Het werkt prima, is makkelijk in te stellen en het signaal is sterk.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• MadDonkey
Pixeltje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:17:
[...]

Ik heb zelf ook een switch na het modem, voor de router liggen. Werkt prima!
Mag ik jou vragen welk apparaat de DHCP voor zijn rekening neemt? Omdat mijn kabelmodem dat niet kan en een switch geen DHCP heeft, voor zover ik weet.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 22:49
Gigabit WAN? Binnenkort komen er internetverbindingen welke een 100Mbps lijn voltrekken, maar of een gigabit WAN aansluiting zoveel nut heeft waag ik te betwijfelen, naast de verbindingssnelheid moet de router natuurlijk ook 1Gbps kunnen routeren in dat geval. Of dat gehaald wordt op een thuis router, ik denk het niet.

Maar goed, enige thuis router met gigabit WAN welke ik kon vinden is deze.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
MadDonkey schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:06:
Helaas kan ik op mijn router niet zien op welke kanalen de andere routers zit en krijg ik dat met Vistastumbler ook niet in kaart, mocht iemand weten waarmee dat wel kan dan hoor ik dat graag.
Details van de gevonden netwerken kun je goed zien met inSSIDer.
Mijn plan om mijn beperkte ontvangst op te lossen is een bedrade router beneden aansluiten en een kabel te trekken naar mijn woning zodat ik eindelijk weer wat snelheid kan halen.
Is dat jouw eigen kabelmodem, dus niet gedeeld met huisgenoten oid? Dan kun je toch gewoon de LAN poort van je modem verlengen met netwerkkabel en je huidige wifi router boven neerzetten?

• MadDonkey
Nielson schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:48:
[...]
Details van de gevonden netwerken kun je goed zien met inSSIDer.
[...]
Is dat jouw eigen kabelmodem, dus niet gedeeld met huisgenoten oid? Dan kun je toch gewoon de LAN poort van je modem verlengen met netwerkkabel en je huidige wifi router boven neerzetten?
Met inSSIDer heb ik kunnen uitvinden dat mijn Linksys automagisch op kanaal 9 is gaan zitten waar juist het sterkste signaal van de buren binnen komt, sterker dan mijn eigen router!

Het is niet mijn kabel modem, maar die van mijn buurman. Dus we maken samen gebruik van 1 verbinding. Daarom is het zo belangrijk dat er een router in de meterkast staat. Het is een soort van flat gebouw. Hij woont op de eerste verd. ik op de tweede. Ik heb al met hem geprobeerd te praten, maar hij wil geen wifi router in zijn huis hebben.....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Met wifi moet je altijd even spelen met de positie van de antennes.
De antenne zend het signaal uit in een donutvorm rondom de antennes..
Maar jouw router heeft geen antennes, dus dan dien je te spelen met de positie van de router zelf.
Kijk eens of een andere positie van de router verschil maakt.

• Yokidrink
  • Laatst online: 02-03 15:25
een beetje router/ap kun je zo instellen dat ie een ander kanaal pakt. kijk gewoon met inssider welk kanaal niet of weinig gebruikt wordt en stel je router daarop in?

• MadDonkey
@Job, heb alle posities al afgewerkt met het modem, hij staat nu op een 45 graden hoek welke het beste lijkt te werken. Maar ik kan nu nog steeds max 1,5 Mbit halen. Want nog niet eens 10% is van mijn werkelijke max.

@Yokidrink, ik heb net inSSIDer gebruikt en sta nu op het enige vrije kanaal en heb in iedergeval een stabiele verbinding op het moment. Maar ik weet nu wel zeker dat ik het AP dichterbij moet zetten!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:58

Kan je dat onderbouwen waarom Linksys troep is?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
MadDonkey schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:06:
Ik weet dat mijn Linksys geen Gbit haalt maar ik ben van plan om een tijdje te gaan doen met de router die ik wil aanschaffen. Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken maar ik kan geen router vinden die mij kan bekoren. het lijkt wel of er geen router bestaat die EN Gbit WAN heeft EN niet draadloos is!
Ze zijn er wel maar dan kom je echt bij de professionele routers uit. 't Is goedkoper om gewoon een snelle wifi router te nemen en eventueel draadloos uit te schakelen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MadDonkey schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:39:
[...]

Mag ik jou vragen welk apparaat de DHCP voor zijn rekening neemt? Omdat mijn kabelmodem dat niet kan en een switch geen DHCP heeft, voor zover ik weet.
De router.

Het kabelmoden (ziggo) kan maar 1 MAC adres aan*, dat is de switch. De router cloned het Mac adres van de switch, en geeft DHCP aan de aangesloten apparaten.

* Dat heb ik me tenminste laten vertellen door de Ziggo helpdesk. Toen ik de router NIET het mac adres liet clonen had ik steeds stabiliteitsproblemen met mijn internetverbinding, nu niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Pixeltje op 13-10-2009 09:26 ]

• Yokidrink
  • Laatst online: 02-03 15:25
MadDonkey schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:19:

@Yokidrink, ik heb net inSSIDer gebruikt en sta nu op het enige vrije kanaal en heb in iedergeval een stabiele verbinding op het moment. Maar ik weet nu wel zeker dat ik het AP dichterbij moet zetten!
tja, ik weet niet hoe makkelijk het is bedrading te trekken maar als dit lastig is kun je ook kijken voor een sterkere antenne op ofwel je router of wel je client. Een richt antenne wil ook nog wel eens werken ipv een "donut" versie ;)
zorg wel dat je beveiliging in orde is want als je antenne sterker is kunnen ook meer mensen je netwerk zien

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

MadDonkey schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:17:
[...]

dus:

[modem]-->[switch]-->[accespoint+PC] = onmogelijk

en:

[modem]-->[router]-->[switch]-->[overigen] = wel mogelijk (maar niet geschikt voor mijn situatie omdat ik zo min mogelijk apparatuur wil)

[..]
Je hebt heel geen switch nodig achter een router, aangezien de huidige routers al switchen.

Dus de meest eenvoudige optie:
Modem -> Router (beneden) -> Router (boven) ->rest.

Modem prik je in de uplink/wan van router1. Router2 sluit je aan via de LAN poorten met elkaar, en zet je DHCP uit op nummer 2. Dan maak je van de 2de router gewoon een accesspoint. En los accesspoint is namelijk duurder dan een router.
Giem schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:20:
[...]

Kan je dat onderbouwen waarom Linksys troep is?
Ja hoor.. Maar of ik daar zin in heb is 2 :P

Ik heb zelf ook Linksys gehad, en altijd problemen.. Toen ik later van xs4all een nieuwe speedtouch set kreeg, met daarbij de st121g (usb dongle) kwam ik er pas achter dat het ook anders kon.

Voordat ik Linksys had had ik nog 802.11b, en pci wireless nics bestonden nog niet (was een PCI pcmcia kaart-adapter, WPA bestond ook nog niet. Werkte overigens altijd goed. Dat Linksys spul heeft nooit stabiel gelopen hier. (op 4 verschillende routers).

Met de NIC's van Linksys zag ik 8 routers.. Met die Speedtouch dongle 30..

De PCI & USB nic's die ik van Linksys had, konden niet eens stabiel op een Router aangesloten worden als stonden die dingen een millimeter van elkaar af.. 1 groot drama. constant erros, packetloss, disconnects... Ik heb die krengen zeer rap gedoneerd aan de gemeente reinigingsdienst (kortom: die brakke troep maar weggegooid).

Voor mij geen Linkshit meer.

[ Voor 25% gewijzigd door RaZ op 13-10-2009 09:46 ]

Ey!! Macarena \o/

• MadDonkey
@Nielson, daar was ik al bang voor. Dat word dus van de week eens langs een computer winkel om het een en ander te halen :D

@Pixeltje, wat de helpdesk je verteld heeft klopt in grote lijnen wel. Het is wel een idee om op die manier mijn probleem op te lossen. Ik zal hem zeker in mijn overweging meenmen. Maar de buurman moet er ook mee instemmen (helaas).

@Yokidrink, de bekabeling wordt een uitdaging. Maar ik denk dat het wel gaat lukken er loopt namelijk ook een COAX kabel van beneden naar boven dus ik kan mn UTP kabel daar langs laten lopen. Maar het gaat me zeker een middagje kosten om alles in orde te krijgen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Je zou evetueel ook zo'n D-link kit kunnen kopen, van die dingen die via het stopcontact gaan. Dan prik je die in de meterkast in een stopcontact, en boven in je woning prik je de tweede erin. Die kan je naar je router linken, en voila;

• MadDonkey
RaZ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:42:
[...]

Je hebt heel geen switch nodig achter een router, aangezien de huidige routers al switchen.

Dus de meest eenvoudige optie:
Modem -> Router (beneden) -> Router (boven) ->rest.

Modem prik je in de uplink/wan van router1. Router2 sluit je aan via de LAN poorten met elkaar, en zet je DHCP uit op nummer 2. Dan maak je van de 2de router gewoon een accesspoint. En los accesspoint is namelijk duurder dan een router.
Dit was mijn oorspronkelijke plan dus! Alleen weet ik totaal niet meer welke router ik beneden zou willen (die moet ik dus nog aanschaffen).

Mijn andere optie is de huidige router, die bekabeld wel erg stabiel is volgens mijn buurman, als non-wifi gebruiken en dan een andere wifi-router/AP kopen die WEL volledig N is ipv de halve die ik nu heb.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

MadDonkey schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:51:
[...]

Dit was mijn oorspronkelijke plan dus! Alleen weet ik totaal niet meer welke router ik beneden zou willen (die moet ik dus nog aanschaffen).

Mijn andere optie is de huidige router, die bekabeld wel erg stabiel is volgens mijn buurman, als non-wifi gebruiken en dan een andere wifi-router/AP kopen die WEL volledig N is ipv de halve die ik nu heb.
Dat is misschien wel de goedkoopste oplossing, en ook de minst lastige.

• MadDonkey
Pixeltje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:48:
[...]

Je zou evetueel ook zo'n D-link kit kunnen kopen, van die dingen die via het stopcontact gaan. Dan prik je die in de meterkast in een stopcontact, en boven in je woning prik je de tweede erin. Die kan je naar je router linken, en voila;
Ik ben bang dat dit niet super gaat werken aangezien de stopcontacten in de meterkast niet tot dezelfde groep behoren als mijn woning.
Pagina: 1