Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies nodig voor type hosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Eerste post, eindelijk een account aangemaakt.

Ik zit met een probleempje. Ik ben een IT'er, en ben de laatste tijd meer en meer gaan programmeren. Op dit moment zit ik op een punt waarbij ik een server-locatie nodig ga hebben. Ik heb echter geen idee wat ik precies nodig zou hebben, en wat ik daarvoor kwijt zou zijn.

Ik heb al aardig wat sites afgespeurd, al het aanbod bekeken. De webhosting, de dedicated servers, de virtual servers. Allemaal prachtig, de een nog goedkoper dan de ander. Maar het is mij niet duidelijker geworden wat ik nou eigenlijk zoek.

Voor mijn werk, hobby en plezier wil ik graag het volgende kunnen:
linux OS (sterke voorkeur voor debian-based, liefst Ubuntu, maar niet vereist)
Apache
ik wil SQL databases kunnen gebruiken, het liefst een stuk of 5, meer is een pre
mailaccounts
eigen domeinnaam
ftp access
het liefst een eigen shell, met ssh en alles
pop3 access
een gb of 5 als opslag
dataverkeer van een gb of 5 per maand
.... dat is hem wel evenn denk ik.

Het belangrijkste voor mij is dat ik zelf zo veel mogelijk mag installeren, configureren, oploaden, managen... alles! Ik wil totale controle als het even kan.
Ik ben van plan het domein te gaan gebruiken om mijn programmeerprojecten op te hosten, een blogje misschien (ben daar niet consistent genoeg voor), en ik wil vooral dat het ook als server-side kan fungeren voor de programma's die ik schrijf (databases inladen, via een client data wijzigen of aanmaken op de server, plaatjes binnenhalen, gegevens via de ftp versturen... dat soort dingen)

Wat voor soort pakket moet ik nemen? Het lijkt mij dat ik een virtual host nodig heb... maar ik heb daar geen ervaring mee en weet ook niet of een linux-systeem dan weer anders zal reageren.

Enige informatie zou enorm worden gewaardeert!

Alvast bedankt,

Alex

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt alsof je gewoon voor 15 of 25 euro per maand een VPS'je moet nemen bij pcextreme* (http://pcextreme.nl/vps/kenmerken/). Dan mag je alles lekker helemaal zelf regelen, zij zorgen voor een virtual machine met internet eraan. Op het moment dat je totale controle wilt heb je dat eigenlijk als minimum. De volgende stappen zijn een dedicated server en je eigen server(s) colocaten.

*) Ik heb niets met pcextreme te maken, maar wat collega's van mij hebben daar een VPS en zijn daar erg tevreden over.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 13-10-2009 01:08 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Wat is je beoogde budget? Voor 49 euro per maand kan je in Duitsland al een leuke core i7 server huren http://www.hetzner.de/de/hosting/produkte_rootserver/eq4/. Volledige access over je eigen root server. Zulke deals vind je hier in Nederland haast niet, je kan al je eigen rootserver hebben vanaf 25 euro per maand in DE.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat zou je dan precies willen installeren en beheren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:45
Ik wil totale controle als het even kan.
Als je echt alles zelf wilt beheren en veranderen, wat is er dan mis met zelf een bak thuis hosten? Zo loop je zelf tegen alle problemen aan. Voor alle semiprofessionele zaken heb ik een simpele hostingpartij die alles voor mij regelt. Het enige wat ik hoef te doen is scriptjes uploaden. Voor alle fun-projecten heb ik zelf een servertje draaien in de meterkast. Draait perfect op de paar internetproblemen en stroomuitvallen (onze vaatwasser maakte kortsluiting) had hij een hoge uptime. Niet de 99.9% van mijn hoster, maar wel goed genoeg.

Kort: Je moet de afweging geld/gemak/betrouwbaarheid maken.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HenkEisDS schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:31:
[...]

Als je echt alles zelf wilt beheren en veranderen, wat is er dan mis met zelf een bak thuis hosten?
Mwah, op een gegeven moment is 't wel fijn om gewoon een plek te hebben waar je geen last hebt van filterende ISP's, lage upstreams, klapperende DSL lijnen en stroomuitval.

* CyBeR heeft ook een servertje gecolocate. Bij m'n werk, dat wel, maar als ik daar stop met werken zoek ik ergens goedkoop een 1U plekkie uit en gaat 'ie daarheen.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

spam! spammers! bah!

(waarom weten siknu en cyber niet waar ik werk? omdat ik _niet_ spam?)

[ Voor 13% gewijzigd door burne op 13-10-2009 02:06 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

burne schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 02:04:
[...]

[...]

spam! spammers! bah!

(waarom weten siknu en cyber niet waar ik werk? omdat ik _niet_ spam?)
Jij weet ook niet waar ik werk, blijkbaar ;)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Klinkt alsof je een VPS nodig hebt. Niet te zwaar en duur zoals een dedicated of co-located server,
maar toch full access. Afhankelijk van je achtergrond kun je bijv. een linux VPS prima goedkoop vinden.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:03:
Het belangrijkste voor mij is dat ik zelf zo veel mogelijk mag installeren, configureren, oploaden, managen... alles! Ik wil totale controle als het even kan.
De betere VPS-boer heeft een virtual machine voor je waarbij je mag kiezen wat men voor je installeert (distro-wise) en soms kun je ook nog kiezen uit voorgeconfigde speciale machines. Joomla, Tomcat of RoR, bijvoorbeeld. Los van de beschikbaarheid van bepaalde API-calls is er geen manier waarop ik vast kan stellen of een machine virtueel of echt is. Je bent root, je mag alles, je kan alles. Als je het stukmaakt kun je met een muisklik een kale distro terugzetten en hangt het van je backups en documentatie af of je snel weer in de lucht bent. Er zijn ook vps-boeren met een terminal-in-een-browser, voor het ingrijpen in je bootproces.

De prestaties van je VPS zijn afhankelijk van wat je koopt. Meestal heb je keuze uit een aantal virtuele CPU's, geheugenopties, diskspace en extra's als backups, monitoring en systeembeheer.

Bij veel vps-boeren kun je per maand opzeggen, dus ik zou er eens een tientje of vijftien euro aan wagen en kijken of het je bevalt.
Hier missen een stel smileys en het bovenstaande verhaal. :$

Eind van de maand werk ik niet meer bij een hoster. M'n baas heeft de toko verkocht en ik zie de nieuwe eigenaar niet zitten. Tijd voor iets heel anders.

Het afgelopen jaar ben ik bezig geweest met een bestaand hostingbedrijf geheel te virtualiseren. Na mijn initieele afkeer van het idee om kritische zaken als databases in een vm te draaien ben ik vrij snel bijgedraait. Dat wat je in een vm draait is prima te controleren, resources zijn prima te managen en de voordelen van niet vastzitten aan 1 specifieke doos in je racks maar vrijelijk te kunnen verhuizen binnen een cluster wegen riant op tegen bottlenecks als disk-IO, als je die al hebt. Ik heb inmiddels een deel van m'n eigen dingen ook al in een vm draaien en ben bezig met het verhuizen van de rest.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1