Verwijderd

Topicstarter
Dit leek me het meest geschikte subforum.

Ik denk dat mijn geheugen niet goed is. op 1333 kan ik memtest wel draaien, maar op 1600 krijg ik al snel errors. Nu is dat wel met v2.11, waarbij eea niet goed herkend wordt door memtest86+, dus voor ik overga tot RMA, wil ik graag memtest86+ v4.00 proberen. Ik heb hier de iso al op mijn computer staan, maar hoe boot ik die in godsnaam van een usb stick? v2.11 was een onderdeel van UBCD, dat werkte natuurlijk erg simpel. Echter, manieren om deze stick met alleen memtest v4.00 te booten werken allemaal niet. Kan iemand me helpen? bvd!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Ze staan hier gewoon tussen de downloads?! http://www.memtest.org/#downiso

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Op de download pagina van memtest: http://www.memtest86.com/download.html staat wel een USB image.

maar daar staat bij "(Only installable from Linux)"

Oh, die van hierboven ^^ is wat je zoekt denk ik :P

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 12-10-2009 23:19 ]

• BCC
  • Nu online

BCC

memtest86.com is de oude codebase van memtest die is overgenomen door een dinky bedrijf die je voor veel geld CDs met een oude versie van memtest probeert aan te smeren.

Niet gebruiken dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door BCC op 12-10-2009 23:21 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
@BCC

die heb ik geprobeerd, maar die doet niets (USB key iso)

@thinkpad:
Dat is niet memtest86+ maar memtest86.. dat is verouderd begrijp ik

Verwijderd

Topicstarter
uit de readme:

+ Run from USB Flash drive

FIXME

:P

• BCC
  • Nu online

BCC

Kun je niet even een CD-R(w) bakken?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sorry ik wist niet dat die memtest86 verouderde meuk was :D

Ik heb al DOS op m'n USB stick staan (vraag me niet hoe, was een heel gekloot) en heb deze gedownload " Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS)"

Die zou het in principe moeten doen toch, vanuit de pure DOS op mijn stick...

Misschien is dat voor jou ook een optie? Om eerst een bootable DOS versie te installeren op je stick, en dan Memtest (DOS versie) erop te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
@ BCC
ja dat kan.. maar het zou ook zo moeten werken toch?

is het misschien mogelijk om een win98 boot cd te maken en dan daar de pure dos op te plempen?

• BCC
  • Nu online

BCC

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Je kunt gewoon de ISO op de USB stick zetten en deze laten laden m.b.v. Unetbootin.

Er is ook een topic over ISO laden op USB stick, vervolgens van USB stick booten?, misschien heb je daar iets aan?

Manusjes van alles kunnen multitasken

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

maar waarschijnlijk doet die memtest precies hetzelfde als de andere memtest. Mochten er dingen fout gaan in je ram geheugen dan vis je dat er wel uit met een nachtje memtest draaien. (en dan meestal een hele serie fouten)

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet de meest elegante oplossing: win98 opstartdiskette downloaden, mt op disk zetten en dan via dos. Werkt wel prima.
Pagina: 1