[Snow Leopard] Wireless problemen

Pagina: 1
Acties:

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik ben een nieuwe mac gebruiker en ervaar problemen met mijn wireless verbinding.

Het lijkt alsof hij stottert; soms moet ik meerdere keren op linkjes klikken voordat het werkt. Als
WAP gebruik ik PFsense en dit werkt uitstekend met alle andere laptops die hier in huis zijn (of zijn geweest).

Ik las op macforums dat er nogal wat problemen zijn, ik lees in ieder geval veel mensen met dezelfde symptomen maar geen oplossingen. (enige wat ik las in de faq daar is gebruik WPA2 wat ik al gebruik).

Wired heb ik geen enkel probleem.

Hoe kan ik debuggen op de mac waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Ik zal zo eens testen in bootcamp of ik daar wel een stabiele verbinding heb zodat ik een hardware probleem kan uitsluiten.

Update: Ik zit nu in vista onder bootcamp en heb hier geen enkel probleem met wireless. Lijkt dus echt een bug oid in OSX. Help? :)

[ Voor 8% gewijzigd door J3roen op 12-10-2009 23:29 ]

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
*schopje*.. Niemand die een idee heeft?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Err gebruik je toevallig MAC filtering op je router ? Verberg je SSID toevallig ? Tevens kun je nog proberen te veranderen van kanaal, het kan zo zijn dat je omgeving een nieuw wlan heeft gelanceerd wat stoort met dat van jou op de plaats van je Apple (iMac , MacBook ??)

WEP encryptie is niet echt meer aan te raden dezer dagen, het is echt kinderlijk eenvoudig om dat te kraken binnen enkele minuten, dus ik zou sowieso zorgen dat het allemaal gaat werken op WPA2 AES.

[ Voor 93% gewijzigd door Herby op 13-10-2009 19:20 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik gebruik geen mac filter en verberg ook mijn ssid niet. Uiteraard gebruik ik WPA2 (zie startpost).

Beetje frustrerend dit, zeker als je op internet leest dat heel veel mensen problemen hebben die hier op lijken. Ik sta nu in de wacht bij apple support. Ben benieuwd.

• Herby

Herby

Stalknecht

Wat voor spullen werk je nou mee? Zowel je netwerk als je Apple is nogal relevant...

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Een macbook pro 13.3 inch 2.53 mhz (nieuwste generatie) en als router heb ik pfsense met een athoros wireless kaart. Onder windows / linux werkt het uitstekend maar osx helaas niet. Ik zit nu op een ander netwerk bij familie om hier te testen en het lijkt hier beter. Alleen de laptop naast mij haalt nu 1MB/s en ik op mijn macbook met osx EN via bootcamp met vista haal slechts 400-500kb/s.

Denk dat ik morgen maar eens langs de macstore

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
pfsense, bestaat dat nog, en heb je echt zo een firewall etc nodig? staat de broncode van OSX op je lappie mss :D

koop eens een airport extreme, krijg je gelijk voorrang op alle windows pc's die verbonden zijn (a)

[ Voor 27% gewijzigd door MetalG op 14-10-2009 07:46 ]

• Herby

Herby

Stalknecht

Het klinkt inderdaad dat je AirPort niet helemaal zuiver is. Het kan zo zijn dat je router geen verbinding geeft als de sterkte van het signaal onder x Db komt. Je zou nog kunnen kijken of dit in te stellen is en daarmee een stabiele verbinding kunt realiseren. Dit zou echter alleen voor jezelf als bewijs moeten gelden om terug te gaan en een Mac te krijgen met een deugdelijke AirPort.

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem sinds SL..? Late 2006 macbook die onder L en voor de rest perfect werkt. Onlangs mijn wireless router nog vervangen hiervoor maar daar ligt het dus niet aan?!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Topicstarter
Ik heb het probleem inmiddels verholpen. Ik heb meerdare kanelen op mijn pfsense router getest en uiteindelijk kanaal 3 gekozen. Verder heb ik "Only use Wireless G" en 802.11g OFDM Protection Mode uitgezet.

WPA pairwise heb ik op AES gezet. Stond op both (AES/TKIP).

Probleem is, ik heb dit allemaal tegelijk gedaan dus wat het uiteindelijk is geweest weet ik niet. Ik las ergens anders dat iemand Only use Wireless G had uitgezet en daarmee alleen al het probleem had opgelost. (die gebruikte overigens geen pfsense)

O en pfsense is zeker nog in leven hoor, het wordt erg veel gebruikt en ik heb het idd nodig vanwege vpn's/dmz's etc. :)

• ShinAkuma
Ik zal mijn router ook anders instellen en de resultaten later in de week posten. Ben benieuwd :+

• ShinAkuma
Ik denk dat ik erachter ben wat het probleem was. Ik had op macbook de dns op de router ingesteld. Nu heb ik dit aangepast naar de externe dns-en (primary/secondary) die de router krijgt en nog geen hik up gezien :)
Tevens heb ik de router g-only ingesteld.
Ik hoop dat de dns voor problemen zorgde? Kijk het nog ff 1 weekje aan.
Pagina: 1