Dell D630 Laptop battery-life in standby/sleep mode <12 uur?

Pagina: 1
Acties:

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 23:33
Mijn Dell D630 laptop heeft normaal een behoorlijke battery life. Vol opgeladen kan ik rustig ~3.5 uur werken. De batterij lijkt dus prima in orde.

In standby mode is diezelfde batterij echter akelig snel leeg. Aan het einde van een werkdag mijn laptop dichtklappen en de volgende morgen weer open doen, is er absoluut niet bij. Als ik bij 'shutdown' kies voor "standby", gebeurt er exact hetzelfde. Het ziet eruit (en klinkt) ook alsof de laptop in standby gaat: scherm uit, fan uit, harddisk uit. Maar toch trekt ie dan nog een batterij in een nacht leeg.

Is dit normaal? En zo nee, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

PS: Hibernate werkt (natuurlijk) wel

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blijft hij wel constant in standby? Word hij niet af en toe gewekt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12 18:42
Ik weet niet hoe dit komt, maar ik kan je wel vertellen dat het niet hoort.

• BartS12
Blijft hij wel constant in standby? Word hij niet af en toe gewekt?
Tjsa, wellicht. Maar hoe kom ik daar achter? Zodra ik 'm openklap, gaat het scherm aan. Maar dat hoort... En je kunt in Standby geen log-programma hebben lopen, om het uit te zoeken 8)7

Daarnaast ken ik ook geen opties om de standby mode te 'tweaken'. Standby hoort gewoon standby te zijn: alle power er van af, behalve het RAM. Toch?

Iemand nog een creatief idee?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik neem aan dat de windows event log dit wel bijhoud? Of kijk in ieder geval of hij uberhaupt iets logged als hij op standby hoort te staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.computerperfor...vista/vista_hibernate.htm

vista? Hybrid maar enablen?

Gaat hij wel naar S3 of zit er een driver dwars en gaan hij "maar" naar S1 of mutimedia/away mode? (Al heb ik me nooit verdiept waar je dat kunt vinden, in bios?)

Maar je kunt ook gewoon instellen dat hij IPV sleep direct naar hibernation gaat, opstarten duurt wel 5-10 seconden extra, maar je batterij en je werk blijft gespaard.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BartS12
Hmm, vergeten er bij te zetten. Is een (zakelijke) laptop, die XP-PRO draait. Update naar ander OS is niet zo'n optie.

In de BIOS (geupdate) is niets te vinden over S1, S3, of welke sleep/power setting dan ook. Vreemd, maar waar. Heb echte alle opties 3x bekeken.

De reden dat ik graag 'sleep' enable, is dat resume from hybernate geen 5-10 seconden duurt, maar >1 minuut. Combi van veel geheugen en een trage harddisk

Bovendien - tweaker he? Als het moet kunnen, dan wil ik het ook....

Hoe vind je uit of er een driver dwars ligt? Of eigenlijk - hoe zie ik het verschil tussen "scherm uit" en "alles uit" bij een laptop? De fan van een D630 is altijd al onhoorbaar, de harddisk eigenlijk ook. Het lijkt er echt op dat de CPU gewoon braaf blijft draaien, ook als zou de laptop in 'standby' moeten staan.

Verwijderd

wat als je eerst uitlogd en dan in slaapstand gaat? dat elimineert ten minste softwareproblemen

anders is er idd een apparaat dat hem uit zijn slaap haalt, of de accu is gewoon brak...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-12 21:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

"powercfg /help"
om te beginnen:
POWERCFG /AVAILABLESLEEPSTATES

control panel -> power options

En dan wellicht drivers langslopen (als een device de pc een wakeup mag geven moet hij wellicht powered zijn)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BartS12
The following sleep states are available on this system : Standby (S3) Hibernate
The following sleep states are not available on this system:
Standby (S1)
Standby (S2)
Verder een paar settings uit de power options (' on battery power')
Turn off monitor : after 5 min
Turn off harddrive : after 5 min
System standby: After 1 hour

When I close the lid of my portable computer : Standby

Lijkt me toch allemaal wel goed :?
Pagina: 1