Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304324

Topicstarter
Op een heel lullige manier heeft een van mijn klasgenoten mijn telefoon kapot laten vallen, het gaat hier om een HTC P3300 van bijna 2 jaar oud. Ik heb hier toen 500 euro voor betaald.

Het scherm is gebarsten, geeft alleen nog wit beeld, sommige knopjes werken niet meer en de behuizing is half open verwrongen.

Wat is een redelijk bedrag wat hij of zijn verzekering moet vergoeden, en wat is de dagwaarde van dit toestel.
Ik heb verder nog nooit problemen met dit toestel gehad, en alle functies werkte nog steeds :+

Er is sprake van opzet, en niet van een foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geen idee, maar is 100 euro wat?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:48

Sick Nick

Drop the top!

Ik zou zeggen, de huidige waarde van een vergelijkbaar toestel min een beetje omdat je een nieuwe telefoon hebt dan. Dat is de nieuwe HTC touch 2 (instapmodel maar wel beter dan je P3300), die kost 299. Dus als ze 200 betalen kan jij met wat bijleggen een prima nieuwe telefoon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 15:27
Anoniem: 304324 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:29:
Op een heel lullige manier heeft een van mijn klasgenoten mijn telefoon kapot laten vallen

Er is sprake van opzet, en niet van een foutje.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat zijn gedachte hier dan achter was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij opzet zal zijn WA verzekering niet uitkeren. Tenzij hij dit verzwijgt natuurlijk maar dat mag niet ;)

Maar toen een vriend van mij mijn 5 jaar oude PS2 van een kast af liet donderen kreeg ik gewoon de vervangingswaarde van de verzekering uitbetaald. Dus in principe gewoon de huidige nieuwwaarde. Een WA verzekering werkt niet met de dagwaarde.

Maar zo te zien is dat ding niet meer verkrijgbaar. Dus dan is het lastig te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 12-10-2009 22:47 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:12
Sick Nick schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:32:
Ik zou zeggen, de huidige waarde van een vergelijkbaar toestel min een beetje omdat je een nieuwe telefoon hebt dan. Dat is de nieuwe HTC touch 2 (instapmodel maar wel beter dan je P3300), die kost 299. Dus als ze 200 betalen kan jij met wat bijleggen een prima nieuwe telefoon halen.
Lol, je moet natuurlijk wel rekening houden met de dagwaarde van het toestel. Ze komen regelmatig voorbij in vraag en aanbod voor een prijs tussen de 50 en de 100€. Ik heb er zelf ook één gehad. Hoe lullig het ook is, 200€ is deze telefoon echt niet waard.

Je zou er natuurlijk wel nog een 25€ a 50€ bij kunnen tellen voor de last dat het je bezorgd. Ik zou zeggen, 75€ voor het toestel en 50€ voor de last= 125€.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:10
Als er opzet in het spel was zou ik niet te moeilijk doen over een te hoge prijs hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 08:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Prijs maakt niet uit voor jouw. Dat bepaalt de verzekering (als hij die gaat aanspreken). Die geen niet zomaar geld toveren omdat jij een bepaalde dagwaarde mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-05 20:52
Zoals 'thinkpad' al enigszins zei; de tegenpartij heeft de telefoon, naar wat jij zegt, met opzet vernield dan zorgt deze ook maar voor een vervangend model. Of dat nu via de verzekering is of uit eigen zak... who cares? Zolang jij maar een nieuwe telefoon krijgt.

Ik zou me druk maken over het feit of je een nieuwe telefoon krijgt en eventueel de relatie met de tegenpartij die je er op na wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 06:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als het opzettelijk is gegaan zou ik het volle pond eisen. Wat je dan uiteindelijk krijgt is nog te bezien. Laat de persoon in kwestie maar goed weten dat hij/zij met zijn/haar tengeltjes van andermans spullen af moet blijven.

Overigens is het bij opzet niet de verzekering die uitkeert, staat in de voorwaarden. Dan komt het uit eigen zak. Reden temeer om gewoon nieuwwaarde te eisen.
Niet geschoten is altijd mis, toch? Succes! :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:36
Hoe oud is die klasgenoot? Het zou kunnen zijn dat zijn ouders aansprakelijk zijn voor jouw schade.

De schadevergoeding zou in ieder geval de vervangingswaarde moeten zijn, maar die is moeilijk te bepalen. Ik zou aanraden niet te laag in te zetten, ik weet ook wel dat dergelijke telefoons tweedehands voor niet al te hoge bedragen te krijgen zijn, maar dat neemt niet weg dat die telefoons niet jouw telefoon zijn, waar je misschien altijd heel zuinig op bent geweest en die wel een hele hoge nieuwprijs had.

Een harde regel bestaat hier niet voor. Bedragen worden voor een rechter altijd vastgesteld in redelijkheid en billijkheid en dan weet je dus nog niets.

Je kunt ook op een andere manier inzetten. Als je stelt dat zo'n telefoon normaalgezien 4 jaar mee moet gaan, dan heb je nu 2 jaar verbruikt. De te vergoeden waarde is dan 1/2 * 500 = 250. Dat is de regel die volgens de Europese consumentenwetgeving wordt gehanteerd bij defecten buiten de garantie.(er wordt overigens over gelopen) Je kunt een schadevergoeding niet 1 op 1 vergelijken met producentverplichtingen, maar het kan wel behulpzaam zijn bij het vaststellen van je schadevergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304324

Topicstarter
PD2JK schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:30:
Geen idee, maar is 100 euro wat?
Daar heb ik geen vergelijkbaar vervangend toestel voor, dus dat lijkt me van zelfsprekend niet. Bedankt voor het meedenken :)
Sick Nick schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:32:
Daar kan ik mischien nog wel inkomen, hij heeft ook een ingebouwde gps voor navigatie. Beetje gelijkwaardig dus.
FragileM64 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Lol, je moet natuurlijk wel rekening houden met de dagwaarde van het toestel. Ze komen regelmatig voorbij in vraag en aanbod voor een prijs tussen de 50 en de 100€. Ik heb er zelf ook één gehad. Hoe lullig het ook is, 200€ is deze telefoon echt niet waard.

Je zou er natuurlijk wel nog een 25€ a 50€ bij kunnen tellen voor de last dat het je bezorgd. Ik zou zeggen, 75€ voor het toestel en 50€ voor de last= 125€.
Toestel geen € 200 waard? Komop zeg, nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik elke functie die de telefoon heeft, navigatie, muziek, agenda, email, internet. Kan geen ander toestel vinden voor €200 euro die dat kan.
swtimmer schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:59:
Prijs maakt niet uit voor jouw. Dat bepaalt de verzekering (als hij die gaat aanspreken). Die geen niet zomaar geld toveren omdat jij een bepaalde dagwaarde mooi vind.
Ik ben toch niet in zee gegaan met zijn verzekeringsmaatschappij, als die zeggen dat is dan € 25 dan hoef ik daar natuurlijk niet akkoord mee te zijn. Hij sloopt mijn telefoon, dan moet hij voor de geleden schade opdraaien.
thaan schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:35:
[...]

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat zijn gedachte hier dan achter was?
Hij vondt het nodig om mijn tas door het lokaal heen te slingeren met de bedoeling mijn spullen er uit te kieperen. Daar zat dus net een telefoon tussen. Het was niet zijn bedoeling om mijn telefoon te slopen, maar wel om met mij tas te gooien en leeg te kieperen.
doeternietoe schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:18:
Hoe oud is die klasgenoot? Het zou kunnen zijn dat zijn ouders aansprakelijk zijn voor jouw schade.
Hij is 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 08:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

NIet om lullig te doen. Maar je komt in dit topic alleen om je gelijk te halen. Alle positieve dingen (meer geld) ben je het mee eens. Anders dan dat niet. Ik neem aan dat als de verzekering de schade overneemt en die er een bedrag voor bepaalt dat je daar gewoon aan vast zit. Of jij dat graag wil moet jezelf bekijken. Waarschijnlijk kan je beter hopen op verzekeringswerk dan op coulance van je "vriend", de verzekeringswaarde kan nog weleens hoger zijn dan je verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 20:58

Lulukai

God's gift to women

Waarom loopt iemand van 15 jaar met een telefoon van 500 euro op zak?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

tja de wereld verandert...
kinderen krijgen van pappie en mammie de telefoon die zij willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
13 jaar, hij had de telefoon namelijk al 2 jaar...

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We doen hier niet aan taxaties, maar je kunt wel het volgende topic gebruiken: Het nieuwe 'hoeveel is dit nog waard' topic - deel 3
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.