Wie ken deze speakers van philips ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Topicstarter
Philips Match-Line Pyramide speakers

Ik kan deze voor een leuke prijs overnemen .
deze speakers komen uit 1986 maar zijn voor mijn onbekend.
Google mijn grote vriend kan er zo goed als niks over vinden (alleen verkoop)
Ik heb er intressen in om deze te gaan kopen maar geen idee wat ik er eigelijk moet van verwachten

Type: 22AV1993/02
8 ohm
30 Watt continu 60 Watt piek

de bass kast is een losse deel .
De hoge tonen en midde zitten in een piramide vorm gemonteerd met de cones naar boven toe.

http://www.imgdumpen.nl/images/rgh1255378434c.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumpen.nl/thumbs/rgh1255378434c.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik ken ze wel, waren optioneel bij de dikkere Philips TV's geloof ik. geluidskwaliteit weet ik niet, zal niet slecht zijn maar het zullen ook geen hoogvliegers zijn.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja ik kan ze ook niet vinden .
Ik heb een afspraak gemaakt om te luisteren .
Luister naar ouwe muziek .
Maar ik draai ook wel eens een film .
Daar lijken deze speakers juist ideaal er voor omdat de cones naar boven wijzen .
En via een kegel worden verspreidt.
Doet me denken aan de b&o speakers die hebben dit sorrt systeem ook.

Maar goed de key zal wel zijn om te luisteren .
Iemand een paar tips kwa muziek om naar te luisteren ?

Ik neem dire straits mee die hebben een geweldige stuk solo gitaar stuk in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Neem vooral muziek die je goed kent, dan hoor je eerder waar de verschillen liggen met je huidige set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik heb ze gekocht voor 125euro.

Ik heb ze beluistert op een denon stereo versterker. (zelf ook een denon)
Helaas mijn audio cd deed het niet bij die man (zijn cd speler van danon speelde helaas geen cd-r af)

Maar goed hij had wel mijn muziek in huis staan (de ouwe cd zonder gewijzigd digitaal zooi)
Man man wat een geluid niet normaal meer.

Ik ben ze nu lekker aan het luisteren met opera muziek tot r&b .
Het geluid is voor bij il divo nummer mama wel zo geweldig dat je tranen in je ogen komen .
Wat hebben de mannen een geweldige stem.

Ik heb diverse speakers staan waar ik helaas altijd wel iets mis kwa sound.

Deze speakers staan en stonden bij mij in huis.

jamo concert
philips speakers (samen ontwikkeld met denon nad en maranz zeer goed geluid)
heco vectra 300 serie
magnat cube
Made bij bose studio speakers.
Dali 's (zeer groot en lomp, prachtige geluid )
jamo studio
mordount short .
Zelf bouw project klm (niet de vliegtuig maatschappij )

Oke kan je uit leggen hoe en wat deze speakers van philips zo goed maakt?

Wel het geluid word verspreid naar je toe en op de manier gericht.
Ook elke speaker unit heeft zijn eigen klank kast .
De klank kasten zijn ook gescheiden .

Oke hoe en wat doen welke speakers.

De Philips set bestaat uit een down fire sub van 16cm met eigen kamer en filters.
De piramides is het genen waar het geluid ook echt uit komt .
De piramides bestaat uit een 2weg systeem die op het zelf de manier werk als de down fire sub maar dan niet op de grond gericht.

Dit zorgt er voor dat de stem maar zeker een gitaar solo gewoon er uit springt .

Het beste waar mee je het ken vergelijk zijn de nieuwe b&o beolab 5 maar dan minder krachtige .
Hoewel als ik de extra sub's aanzet die ik in huis heb staan de boel goed kan even nare.
Tuurlijk zijn de b&o een klasse hoger maar zijn ook een stuk groter dan deze philips set (zijn maar 1meter hoog).
Ik heb zelf de b&o geluisterd en vond deze geweldige klinken helaas de budget die verdraaide budget .

Ben ik tevreden ?

Ja zeker ben blij dat ik ben wezen kijken en de gok heb genomen om ze mee te nemen naar mijn huis .

En ga een stuk van guns n rose luisteren namelijk het nummer knockin' on heaven's door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:47
Leuke speakers. Ik ken ze niet persoonlijk, maar philips heeft in het verleden erg mooie speakers gemaakt. Het type luidspreker wordt ook wel rondstraler genoemd. Het zou een ruimtelijker beeld moeten geven. De downfire "subwoofer" is waarschijnlijk gewoon een woofer. 16cm is ook niet echt iets om heel diep en hard te gaan en hij speelt waarschijnlijk redelijk hoog door. Je systeem is dus een drieweg systeem. De bas zit waarschijnlijk onderin omdat je daar geen bolvormige rondstraling hebt maar halve bol rondstraling. Dit zorgt ervoor dat de woofer 3dB (verdubbeling) in volume geeft. De woofer hoeft dus minder werk te verrichten om hetzelfde volume te halen en dat is goed tegen de vervorming. Een kamer in een luidspreker is trouwens geen klankkast, er zijn maar een paar merken die daadwerkelijk een klankkast bij luidsprekers maken. Een klankkast is er namelijk op gericht om een bepaalde klank te behalen. In principe wil je echter geen klank extra klank produceren. Alleen de luidspreker moet geluid produceren, de kast niet.

Het zou best kunnen dat deze speakers meer HiFi zijn dan een gemiddeld b&o of Bose set. De laatste twee zijn namelijk lifestyle producten en geen HiFi producten. De bouwkwaliteit is waarschijnlijk ook beter (meer gericht op geluidskwaliteit).

veel plezier met je speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
Bumpy_NL schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:31:

Het zou best kunnen dat deze speakers meer HiFi zijn dan een gemiddeld b&o of Bose set. De laatste twee zijn namelijk lifestyle producten en geen HiFi producten.
Met betrekking tot B&O ben ik het hier absoluut niet mee eens. Luister voor de lol anders naar zo'n Beolab 5 luidspreker of een set Penta luidsprekers. Kijk ook even voor de gein wat B&O aan research doet op HiFi gebied.

Ooit wel eens het geluid gehoord wat er uit een B&O kan komen? Ik heb hier een Avant DVD32 staan, phoehee, mooi geluid hoor.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:47
Misschien kon dat laatste misschien wat genuanceerder, maar het blijft een feit dat beide lifestyle producten zijn. Het product is heel erg op uiterlijk gericht. Het is wel heel toevallig dat de meest prachtige vormen en materialen juist de best geluidsweergave verzorgen. Op hun website wordt er ook heel veel bla bla verkocht een het gaat veel over uiterlijk. Digitale luidsprekers en digitale versterkers... wat een termen. Ik zeg niet dat de producten slecht zijn, dat moest er nog eens bijkomen met die prijzen! B&O is een bedrijf wat zich heel duidelijk richt op een bepaalde doelgroep. Deze doelgroep zoekt een soort status symbool. Het moet er mooi uitzien, een goed geluid geven en je moet je er niet teveel in hoeven te verdiepen. Misschien is dit ook wel erg kort door de bocht, maar het geeft wel een idee. Het zijn vaak goede producten, maar het is niet het walhalla op audio gebied (zoals de doelgroep vaak denkt). Ik heb trouwens een keer b&o luidsprekers mogen beluisteren. Prima spul hoor, maar bij mij komt het er niet in.

Wat mij veel interessanter lijkt is de summa van gedlee http://www.gedlee.com/ of de orion van linkwitz http://www.linkwitzlab.com/orion++.htm

Als je trouwens kijkt naar de philipsen en bijvoorbeeld b&o moet je het ook in die tijd bekijken he. Luidsprekers units zijn over het algemeen beter geworden en ook de kennis is vergroot. Philips doet echter weinig meer op echt hifi gebied, maar tegenwoordig is het eenvoudiger om betere luidsprekers te bouwen. Na wat googlen kwam ik er achter dat de Beolab 5 uit 2004 komt. Dat is dus 18 jaar na philips, met een "ongeveer" gelijke technologie kwa afstralings techniek als de philips. Dat de Beolab beter is mag ik wel hopen dan :P.
Pagina: 1