crisp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:24:
Hetgeen je hier schetst is tegenstrijdig qua behaviour, tenzij je wel duidelijk aangeeft wat welk bolletje is. Op het moment dat beide bolletjes over elkaar heenliggen is niet meer duidelijk wat het bovenste bolletje precies is en wat er dus gebeurd als je die weer een bepaalde kant op schuift (schuif je ze dan weer uit elkaar, of schuif je juist het ene bolletje en schuift de ander mee).
Je schuift ze uit elkaar. Ze geven een min/max aan. De linker = min, de rechter = max. Welke (a of b) links of rechts staat boeit toch niet

crisp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:24:
Technisch is het 'bolletjes over elkaar' probleem al lastig genoeg; op het moment dat die uit elkaar geschoven gaan worden moet je namelijk aan de hand van de richting gaan bepalen welke je precies moet gaan schuiven en kan het zijn dat je intern al een 'swap' moet gaan doen.
Waarom? Ik zie, to be honest, het probleem niet?
Je hebt gewoon 2 bolletjes (a en b). En de bepalen een min/max range. Je kunt ze beiden vrij bewegen (en dus ook op elkaar of over elkaar heen schuiven). Het stuk
tussen die twee is de range. Dan boeit het toch niet welke a en welke b is?
code:
1
2
3
| =========A*************B========
=========B*************A======== |
Als in bovenstaande A een bolletje is en B ook en je dus visueel geen verschil meer tussen beiden ziet; wat is dan het verschil voor de gebruiker? Niets toch? En de range blijft hetzelfde.
Schuif ik nu het bolletje A van regel 1 naar uiterst rechts dan krijg je dus:
code:
1
| =======================B*******A |
En dan heb ik 'm dus gewoon over B heen kunnen slepen.
[
Voor 23% gewijzigd door
RobIII op 13-10-2009 00:09
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij