Vernieuwde pricewatch: Keuzebolletjes op elkaar schuiven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag voor het eerst de vernieuwde pricewacht gezien en gebruikt.
Ziet er fancy uit, maar ben tegen het volgende aangelopen (wat in de oude pricewatch wel kon)

Als ik een keuze maak middels de bolletjes, is het altijd een van-tot keuze.
Zoals een intern geheugen grootte van 1GB tot 2GB.
Maar wat nu als ik alleen de 1GB wil, dan kan ik de bolletjes niet 'op elkaar' schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Ik wilde zojuist alleen de schijven van 1,5TB zien. Dat gaat niet. Je moet een range kiezen.
Ga je naar de klassieke weergave dan kun je wel hard van en tot 1,5TB opgeven. Ga je dan terug naar de grafische weergave dan staan de 2 bolletjes wél op elkaar.

Een andere PW3.0 related vraag: zou het mogelijk zijn om op het 'prijzen'-tabblad de winkelmand terug te krijgen? Ik kan die nu enkel op z'n eigen tab terugvinden waar voorheen die op de default tab 'prijzen' ook onderaan te vinden was. Ik heb daar nu zeeën van witruimte over op 1600px hoogte, en ik mis het mandje dat er vroeger stond. 1 + 1 = 2 denk ik zo :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, ik kan die restrictie van de sliders opheffen, maar het maakt het natuurlijk wel lastig om die bolletje dan weer 'van elkaar af te peuteren' :P

Er zijn dan natuurlijk ook weer gevallen waar een precies data-punt niet erg nuttig is; prijs bijvoorbeeld. O-)

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 12-10-2009 22:22 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crisp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:21:
Tsja, ik kan die restrictie van de sliders opheffen, maar het maakt het natuurlijk wel lastig om die bolletje dan weer 'van elkaar af te peuteren' :P

Er zijn dan natuurlijk ook weer gevallen waar een precies data-punt niet erg nuttig is; prijs bijvoorbeeld. O-)
Om het 'van elkaar af peuteren' wat makkelijker en duidelijker te maken is het misschien een idee om de begin- en eind-slider een verschillend kleurtje te geven?
Bedankt voor de reacties op mijn post overigens. Ik had eigenlijk gedacht dat mijn 'probleempje' al wel door iemand gemeld was, maar dat ik het gewoon niet kon vinden met de forumsearch.. just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Denk dat het los peuteren in principe wel meevalt, want op het moment dat ze op elkaar zitten dan moet het mogelijk zijn dat ze beide kanten op worden geslided. Wanneer hij links wordt losgelaten is die de min-slider en die andere de max-slider.

* Kixtart weet alleen natuurlijk niet hoe het precies in elkaar zit en of dit zomaar mogelijk is ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Of dat de ene een beetje naar boven uitsteekt en de ander een beetje naar beneden. Vele mogelijke methoden te bedenken. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kixtart schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:40:
Denk dat het los peuteren in principe wel meevalt, want op het moment dat ze op elkaar zitten dan moet het mogelijk zijn dat ze beide kanten op worden geslided. Wanneer hij links wordt losgelaten is die de min-slider en die andere de max-slider.

* Kixtart weet alleen natuurlijk niet hoe het precies in elkaar zit en of dit zomaar mogelijk is ;)
Je kan natuurlijk altijd op een tickmark of ergens op de sliderbalk zelf klikken; dat zou in feite altijd de bolletjes los moeten tornen zelfs als ze helemaal op het eind of in het begin bovenop elkaar zitten. De vraag is echter of dat ook intuitief genoeg is.

Het is visueel niet heel erg mooi om de bolletjes niet op gelijke hoogte te hebben, dus dat is niet echt een optie.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het niet zo maken dat als je op de samengepakte bolletjes klikt ze uit elkaar schieten op de dichtsbijzijnde range of zo? Sowieso lijkt het me geen probleem om gewoon het bolletjes te verslepen om te ontdekken dat er nog een bolletje blijft staan.

Edit: sterker nog .. de huidige functionaliteit is ook al voldoende. Je kunt gewoon de bolletjes uit elkaar slepen wanneer ze op elkaar staan. Alleen kun je ze in de grafische modus niet op elkaar slepen. Daarvoor moet je nog altijd naar de klassieke weergave.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 14:17
Voor de gebruiker maakt het toch niet uit of het linker en het rechter bolletje verwisseld raken? Helemaal als er geen verschil te zien is tussen de twee. Als ze op elkaar liggen dan is er dus maar 1 optie gekozen. Als ze dan weer van elkaar af moeten kan je naar links of naar rechts slepen. Wat mij betreft moet het ook mogelijk zijn om zelfs de linker voorbij de rechter slepen of omgekeerd en dat dan het andere bolletje mee schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Triggy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:13:
Voor de gebruiker maakt het toch niet uit of het linker en het rechter bolletje verwisseld raken? Helemaal als er geen verschil te zien is tussen de twee. Als ze op elkaar liggen dan is er dus maar 1 optie gekozen. Als ze dan weer van elkaar af moeten kan je naar links of naar rechts slepen. Wat mij betreft moet het ook mogelijk zijn om zelfs de linker voorbij de rechter slepen of omgekeerd en dat dan het andere bolletje mee schuift.
Dat is wel 't intuïtiefstsstts ja. Ze markeren niet veel meer dan een begin- en -eind en welke links danwel rechts staat boeit niet. Een restrictie dat ze niet "voorbij elkaar" mogen worden gesleept is dan ook onnodig. IMHO.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Triggy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:13:
Hetgeen je hier schetst is tegenstrijdig qua behaviour, tenzij je wel duidelijk aangeeft wat welk bolletje is. Op het moment dat beide bolletjes over elkaar heenliggen is niet meer duidelijk wat het bovenste bolletje precies is en wat er dus gebeurd als je die weer een bepaalde kant op schuift (schuif je ze dan weer uit elkaar, of schuif je juist het ene bolletje en schuift de ander mee).

Technisch is het 'bolletjes over elkaar' probleem al lastig genoeg; op het moment dat die uit elkaar geschoven gaan worden moet je namelijk aan de hand van de richting gaan bepalen welke je precies moet gaan schuiven en kan het zijn dat je intern al een 'swap' moet gaan doen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 14:17
Ik ben het helemaal met je eens dat het voor de programmeur lastiger is dan voor de gebruiker ;)

edit-

Als ik mijn eigen programmeerskills moet omschrijven, ben ik van het type klok-klepel. Ik probeerde alleen aan te geven op welke manier die ballen makkelijk te gebruiken zouden zijn.

Voor de rest: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Triggy op 12-10-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
crisp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:24:
Hetgeen je hier schetst is tegenstrijdig qua behaviour, tenzij je wel duidelijk aangeeft wat welk bolletje is. Op het moment dat beide bolletjes over elkaar heenliggen is niet meer duidelijk wat het bovenste bolletje precies is en wat er dus gebeurd als je die weer een bepaalde kant op schuift (schuif je ze dan weer uit elkaar, of schuif je juist het ene bolletje en schuift de ander mee).
Je schuift ze uit elkaar. Ze geven een min/max aan. De linker = min, de rechter = max. Welke (a of b) links of rechts staat boeit toch niet :?
crisp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:24:
Technisch is het 'bolletjes over elkaar' probleem al lastig genoeg; op het moment dat die uit elkaar geschoven gaan worden moet je namelijk aan de hand van de richting gaan bepalen welke je precies moet gaan schuiven en kan het zijn dat je intern al een 'swap' moet gaan doen.
Waarom? Ik zie, to be honest, het probleem niet?

Je hebt gewoon 2 bolletjes (a en b). En de bepalen een min/max range. Je kunt ze beiden vrij bewegen (en dus ook op elkaar of over elkaar heen schuiven). Het stuk tussen die twee is de range. Dan boeit het toch niet welke a en welke b is?

code:
1
2
3
=========A*************B========

=========B*************A========

Als in bovenstaande A een bolletje is en B ook en je dus visueel geen verschil meer tussen beiden ziet; wat is dan het verschil voor de gebruiker? Niets toch? En de range blijft hetzelfde.

Schuif ik nu het bolletje A van regel 1 naar uiterst rechts dan krijg je dus:
code:
1
=======================B*******A

En dan heb ik 'm dus gewoon over B heen kunnen slepen.

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 13-10-2009 00:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Voor de gebruiker maakt dat (visueel) niet uit nee, maar technisch zit het anders in elkaar :P

Onder water zijn de sliders gebaseerd op 2 dropdowns, waarvan de eerste de minimum waarde en de tweede de maximum waarde aangeeft (daar is dus wel expliciet een verschil). Aan elke dropdown koppelen wij een 'bolletje', dus impliciet is er wel een bolletje voor de minimale en de maximale waarde. Dat dat visueel niet zo lijkt te zijn (behalve het feit dat ze niet over elkaar heen te schuiven zijn) doet daar niets aan af ;)

De dingen die hier worden voorgesteld vereisen een meer 'losse koppeling'; eentje die (telkens) op basis van onderlinge positie bepaald moet worden. Dat is dus in die zin niet echt een eenvoudige change.

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 13-10-2009 00:24 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Halve bolletjes dan bij overlapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
crisp schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:20:
Voor de gebruiker maakt dat (visueel) niet uit nee, maar technisch zit het anders in elkaar :P

Onder water zijn de sliders gebaseerd op 2 dropdowns, waarvan de eerste de minimum waarde en de tweede de maximum waarde aangeeft (daar is dus wel expliciet een verschil). Aan elke dropdown koppelen wij een 'bolletje', dus impliciet is er wel een bolletje voor de minimale en de maximale waarde. Dat dat visueel niet zo lijkt te zijn (behalve het feit dat ze niet over elkaar heen te schuiven zijn) doet daar niets aan af ;)

De dingen die hier worden voorgesteld vereisen een meer 'losse koppeling'; eentje die (telkens) op basis van onderlinge positie bepaald moet worden. Dat is dus in die zin niet echt een eenvoudige change.
Aaah, now comes the monkey out of the sleeve :+

Overigens, niet dat ik pretendeer er verder iets van te weten, maar aan beide bolletjes dezelfde min/max hangen (welke feitelijk al de breedte van de complete slider zou zijn, waardoor een min/max overbodig zou worden zelfs, toch?) zou dan toch al een oplossing zijn en zelfs code moeten schelen?

Then again: ik weet er inderdaad te weinig van af en couldn't be bothered om de (clientside) code in te duiken; als jij het zegt zal 't wel zo zijn :Y) Ik denk alleen maar even mee ;)

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 13-10-2009 00:39 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 12:19

Karasu

.,;:!'"'!:;,.

Als het niet te "fancy" wordt op de pagina: je kan de sliders wél op elkaar kan zetten, maar als je pointer er over gaat (of in de buurt komt) dan springen de twee bolletjes een beetje naar links en rechts - zodat je ze duidelijk kan vastnemen en slepen. Problemen bij deze methode zou zijn als de opties effectief heel dicht bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine offset naar links voor start en offset rechts voor end? Met het aanpassen van de bollen zodat start/end verschillend zijn hoeft het ook niet veel ruimte te kosten. Ook devtechnisch verandert er niks aan je onder-water-drop-boxen; enkel een visuele shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet waar ik het neer moet zetten, dus dan maar hier:

Ik mis absoluut de lijst met de laatste nieuwe producten. It's gone now :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:35

hgp

Ik vind deze slider eigenlijk prima werken terwijl de bolletjes (blokjes) wel op elkaar kunnen.
http://archive.dojotoolkit.org/nightly/dojotoolkit/dojox/form/tests/test_RangeSlider.html

Ze kunnen hierbij ook niet langs elkaar dus dan is er geen probleem met min en max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De behaviour van die DoJo sliders beviel me wel, dus ik heb dat ook maar overgenomen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

:D

Bedankt iig, want ik vind dit net ietsje handiger werken :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkt wel aardig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00