Samsung LE37B554 of Sony KDL-37v5500

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views

• thomas1991_12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02-2025
hallo,

Ik ben van plan een tv te kopen.
Nu viel mijn oog al op een van deze twee: Samsung LE37B554 of Sony KDL-37v5500.
De samsung heb ik bij de BCC gezien en die zag er goed uit. (Maar dat zegt natuurlijk niet zo heel veel).
De Sony heeft toch ongeveer dezelfde specificaties voor dezelfde prijs ongeveer (600 euro)...
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een van de 2 en me eventueel advies kan geven?
Als iemand een andere TV weet voor max 600 euro (wel met CI+ en optisch uit) is dat natuurlijk ook mooi.

Bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Thomas1991_12,

De "Televisie X versus Televisie Y"- en "Wat moet ik kopen"-topics zijn niet langer toegestaan op GoT. Reden hiervoor is dat er in het verleden > 60% van de aanwezige topics soortgelijke topics waren als deze wat op den duur een kleine chaos werd in LCD. Vandaar dat is besloten om zulke topics niet meer toe te staan. Dus niet om jou te pesten, maar meer om wat overzicht te houden binnen dit forum.

Als je specifieke vragen hebt betreffende een bepaalde tv dan kan je die ook stellen in de specifieke topics zelf. Voor de Sony kan je bijvoorbeeld terecht in [LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 9.

Je hebt de Samsung al bij de BCC gezien en dus een indruk van wat het beeld doet qua kleuren en dergelijke. Waarom dan ook niet eens zelf de Sony gaan bekijken? Tv's koop je niet omdat iemand op een forum of reviewsite zegt dat het een goede tv is.

Lees anders ook het volgende topic door: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Daar staat nog meer informatie waar op te letten bij de aanschaf van een nieuwe tv.
Maar nogmaals: ga naar een winkel waar ze beide schermen hebben, dan pas kan je de verschillen goed zien en zelf beslissen welke je voorkeur heeft.

Andere tv's van €600,- gaan we hier niet gewoon neerzetten. Er zijn genoeg sites waar je tv's in die prijsklasse en eventueel andere vereisten (grootte van het scherm, resolutie, ingangen, etc) kan sorteren en zo kan zien welke er nog meer aan jouw eisen voldoen. Er wordt hier op GoT namelijk verwacht dat je zelf wat inzet doet alvorens je een topic opent.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.