Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem: kopieren van HD/USB naar SD card

Pagina: 1
Acties:

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Hallo, ik heb een Canon Ixus 870IS met een SD card van 4 GB. Mijn LCD-televisie kan SD-kaarten lezen en ik wil dus foto's van mijn reis naar de SD-kaart kopiëren zodat ik ze kan laten zien op tv.

Maar het lukt maar niet om de foto's te kopiëren op de SD card.

Foutmelding is: "Cannot copy Selectie: The device has either stopped responding or has been disconnected."

Nochtans is fototoestel goed aangesloten, ik kan kopiëren van toestel naar harde schijf maar niet andersom.

Op website van Canon staat er dat ik ZoomBrowserEX moet gebruiken maar met dat programma krijg ik soortgelijke foutmelding.

Ik heb geen card reader, zou dat het probleem oplossen? In Verkenner zie ik het fototoestel niet als removable disk maar met icoon van fototoestel, is dat reden waarom ik er niet naar kan kopiëren?

De SD card is niet locked. Kan iemand mij helpen aub?

Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door dEX2340 op 12-10-2009 22:58 ]

iPhone XR

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 14:00
Kijk eens in je handleiding van het fototoestel.
Normaal zou daar iets in moeten staan om bv je fototoestel als storage device in te stellen.

• dEX2340
Ik heb de hele handleiding doorlopen maar er staat enkel info over hoe je moet downloaden naar harde schijf, niet vice versa ...

iPhone XR

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Gebruik je originele kabel?
Voorkant en achterkant van pc proberen?
Andere pc proberen?
Foto toestel genoeg stroom?
Ander kaartje proberen?(lenen).
Cardreader kopen, dan heb je bij weigeren in de toekomst 2 manieren om om te zetten.

• dEX2340
Heb memory card reader geleend van iemand en dan gaat het zonder problemen. Het zou toch moeten werken terwijl sd-kaart in fototoestel zit maar soit.

Hier mag een slot op :-)

iPhone XR

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een slot in een fototoestel kan readonly zijn. Op zich niet eens zo'n heel gek idee; gezien vanuit de cameramaker is er in principe niets dat iets op de kaart zou moeten zetten, behalve het fototoestel zelf. Bovendien beschermt het ook de data die op de kaart in het fototoestel staat tegen gevaren van buitenaf. D'r zijn mensen die de verkeerde schijf formatteren.... ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als je verkenner een speciaal icoontje weergeeft betekend dat meestal dat je bijbehorende software hebt geinstalleerd. Deze software herkent je camera als je deze aansluit en laadt z'n eigen drivers. Net zoals de zooi die je bij mobieltjes krijgt. Mogelijk dat het verwijderen van deze software er voor zorgt dat je de camera gewoon kan gebruiken als externe schijf, echter is er ook een kans dat je een onbekend apparaat krijgt zodra je de camera aansluit.
Het instellen van je camera als storage device is doorgaans een instelling in je camera.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Pagina: 1