Ik heb een probleem met een bord. Blijkbaar vind een moderator het nodig om mijn topic op slot te zetten en zal op zijn verzoek meer info geven na aanleiding van de troubleshooter. Die punten heb ik doorgenomen en staan hieronder beschreven, eveneens als de vorige topic-tekst.
Tekst uit vorige topic:
Vaag probleem met mijn asus p5ld2
PC deed niks meer, voeding bleek doorgebrand
Voeding vervangen, ventilatoren draaien weer maar geen beeld
Normaal piept de pc speaker 1 keer kort, dit gebeurd ook niet
Maar als ik het geheugen er uit haal geeft ie wel een piep die niet meer stopt
Maar als ik geheugen plaats, verschillende reepjes geprobeerd, start het bord niet op.
Iemand een idee of kan ik het bord weggooien ?
Cmos reset geeft ook geen uitkomst en andere videokaart ook niet
Troubleshooter opties :
- Verschillende voedingen geprobeerd, dus dat is het probleem niet
- De voeding die er nu in zit is Chieftec GPS-350EB , en probeer de boel op te starten zonder hdd of optische drive, en de videokaart is een simpeler nvidia 7200, maar ook een 8500gt getest, dus voeding is zwara genoeg. Maar een 500W die ik in ander systeem had werkt ook niet.
- De fans draaien, zowel in de voeding als op de processor
- Voedingspanningen kan ik in de bios nu niet checken ivm geen beeld, maar aangezien 2 verschillende voedingen geen beeld geven is dit ook uitgesloten.
- De 4 pins en de 24 pins zijn beide aangesloten
- Bij opstarten krijg ik geen piep, geen korte en geen lange, maar als ik het geheugen er uit haal geeft ie wel een constante piep
- Het geheugen wat er in zat was kingston 2 x 1 gb ddrII533, afzonderlijk van elkaar werken ze ook niet. En ander geheugen wat ik heb liggen in ander systeem werkt ook niet (kingston 2 x 1 gb ddrII800 ) Er zitten 4 sloten op het bord, verschillende combinaties geprobeerd, werkt ook niet
- Bios resetten werkt ook niet: jumper omgezet, batterij er uit, power knop ingedrukt en de boel weer terug gezet
- Geen lekker condensatoren
- Reepjes geheugen goed aangedrukt
- Videokaart is het ook niet, heb verschillende getest, de nvidia 7200 die er in zit en een andere 8500gt getest
Tekst uit vorige topic:
Vaag probleem met mijn asus p5ld2
PC deed niks meer, voeding bleek doorgebrand
Voeding vervangen, ventilatoren draaien weer maar geen beeld
Normaal piept de pc speaker 1 keer kort, dit gebeurd ook niet
Maar als ik het geheugen er uit haal geeft ie wel een piep die niet meer stopt
Maar als ik geheugen plaats, verschillende reepjes geprobeerd, start het bord niet op.
Iemand een idee of kan ik het bord weggooien ?
Cmos reset geeft ook geen uitkomst en andere videokaart ook niet
Troubleshooter opties :
- Verschillende voedingen geprobeerd, dus dat is het probleem niet
- De voeding die er nu in zit is Chieftec GPS-350EB , en probeer de boel op te starten zonder hdd of optische drive, en de videokaart is een simpeler nvidia 7200, maar ook een 8500gt getest, dus voeding is zwara genoeg. Maar een 500W die ik in ander systeem had werkt ook niet.
- De fans draaien, zowel in de voeding als op de processor
- Voedingspanningen kan ik in de bios nu niet checken ivm geen beeld, maar aangezien 2 verschillende voedingen geen beeld geven is dit ook uitgesloten.
- De 4 pins en de 24 pins zijn beide aangesloten
- Bij opstarten krijg ik geen piep, geen korte en geen lange, maar als ik het geheugen er uit haal geeft ie wel een constante piep
- Het geheugen wat er in zat was kingston 2 x 1 gb ddrII533, afzonderlijk van elkaar werken ze ook niet. En ander geheugen wat ik heb liggen in ander systeem werkt ook niet (kingston 2 x 1 gb ddrII800 ) Er zitten 4 sloten op het bord, verschillende combinaties geprobeerd, werkt ook niet
- Bios resetten werkt ook niet: jumper omgezet, batterij er uit, power knop ingedrukt en de boel weer terug gezet
- Geen lekker condensatoren
- Reepjes geheugen goed aangedrukt
- Videokaart is het ook niet, heb verschillende getest, de nvidia 7200 die er in zit en een andere 8500gt getest