• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 15:31
Ik heb een probleem met een bord. Blijkbaar vind een moderator het nodig om mijn topic op slot te zetten en zal op zijn verzoek meer info geven na aanleiding van de troubleshooter. Die punten heb ik doorgenomen en staan hieronder beschreven, eveneens als de vorige topic-tekst.

Tekst uit vorige topic:

Vaag probleem met mijn asus p5ld2
PC deed niks meer, voeding bleek doorgebrand
Voeding vervangen, ventilatoren draaien weer maar geen beeld
Normaal piept de pc speaker 1 keer kort, dit gebeurd ook niet
Maar als ik het geheugen er uit haal geeft ie wel een piep die niet meer stopt
Maar als ik geheugen plaats, verschillende reepjes geprobeerd, start het bord niet op.

Iemand een idee of kan ik het bord weggooien ?

Cmos reset geeft ook geen uitkomst en andere videokaart ook niet

Troubleshooter opties :

- Verschillende voedingen geprobeerd, dus dat is het probleem niet

- De voeding die er nu in zit is Chieftec GPS-350EB , en probeer de boel op te starten zonder hdd of optische drive, en de videokaart is een simpeler nvidia 7200, maar ook een 8500gt getest, dus voeding is zwara genoeg. Maar een 500W die ik in ander systeem had werkt ook niet.

- De fans draaien, zowel in de voeding als op de processor

- Voedingspanningen kan ik in de bios nu niet checken ivm geen beeld, maar aangezien 2 verschillende voedingen geen beeld geven is dit ook uitgesloten.

- De 4 pins en de 24 pins zijn beide aangesloten

- Bij opstarten krijg ik geen piep, geen korte en geen lange, maar als ik het geheugen er uit haal geeft ie wel een constante piep

- Het geheugen wat er in zat was kingston 2 x 1 gb ddrII533, afzonderlijk van elkaar werken ze ook niet. En ander geheugen wat ik heb liggen in ander systeem werkt ook niet (kingston 2 x 1 gb ddrII800 ) Er zitten 4 sloten op het bord, verschillende combinaties geprobeerd, werkt ook niet

- Bios resetten werkt ook niet: jumper omgezet, batterij er uit, power knop ingedrukt en de boel weer terug gezet

- Geen lekker condensatoren

- Reepjes geheugen goed aangedrukt

- Videokaart is het ook niet, heb verschillende getest, de nvidia 7200 die er in zit en een andere 8500gt getest

Verwijderd

Ik denk dat je bord kapot is .

Trouwens een goed bord gaat kapot en bescherm de rest van de pc als de voeding een piek spanning geeft.

Dus als de rest wel werk dat is het zeker je bord

http://nl.asus.com/produc...185&model=515&modelmenu=1

Tip koop een simple asrock bordje met 945chip (40euro al te vinden)

Zat zo te denken ik heb hier de zelfde bord liggen ook deze is zo dood als een pier .
De asrock die ouwer is draait nu als vervanger.

Ik had ook een asus met een via chip die ook dood is .
Mijn vermoeden is dat de goedkoper asus borden niet erg sterk zijn.
Hoewel ik zelf geen gebruik meer maak van asus wegens slecht support op goedkoper borden .

Zelf mijn asrock conroe 945dvi die geen officeel geen support heeft voor wolfsdale cpu's .
Draait na een beta bios update via tech support nl van asrock zonder probleem . (e5000serie )

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 22:23 ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Mijn vermoeden is dat de goedkoper asus borden niet erg sterk zijn.
Hoewel ik zelf geen gebruik meer maak van asus wegens slecht support op goedkoper borden .
Dan ben je niet de enige. (Ik geloof dat TERW_DAN ook niet zo Asus minded is, en dat is een understatement...)

Je hebt nu in iedergeval je best gedaan om het probleem te vinden. Zeer waarschijnlijk is je mobo overleden, hopelijk zijn je overige componenten nog in orde als het inderdaad een gevolg is van een voeding die de geest heeft gegeven.

Wat ik alleen mis is dat je je overige componenten nog niet hebt getest in een andere PC. Misschien een idee? Als memory en/of graf. kaart, etc. ook de geest hebben gegeven dan is het zonde nog te investeren in het systeem.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

terw_dan en ik zijn ook vrienden van elkaar.
Hoewel wel elkaar bijna niet zien . (beetje oftopic)

Trouwens ts

Als er nu een tweaker bij jouw in de buurt woont misschien wil hij de boel wel even testen .
Als er nu niemand is .
Via pm kan je me mailen .
Dan kan je het opsturen naar me en dan test ik het wel voor je .
ik test en maak soms wel eens spullen voor mede tweakers .
Als ze het zelf niet kunnen .

Ps
mod nee ik vraag nooit geen geld er voor alleen de delen naar overleg met bonnetje
Beetje een hobby van me