Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"Allesomvattende" bedrijfssoftware voor de IT

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-11 11:49
Ten eerste moet ik mijn excuses aanbieden voor het n00b-gehalte van de vraag. Ik weet erg weinig van boekhoud- ERP- CRM en aanverwante software. Ik weet zelfs niet eens of dat wel is wat ik zoek.

Wat ik eigenlijk zoek is software waarin onder andere de volgende functies (geïntegreerd) terugkomen:

- Relatiebeheer: klanten
- Relatiebeheer: leveranciers
- Netwerkdatabase
- Abonnementen (support, webhosting)
- Offertes
- Helpdesk / tickets
- Supportsoftware (remote beheer)
- Procedures en methodes
- Agendasoftware (afspraken)
- Boekhouding

Momenteel gebruik ik wat losse software hiervoor, maar ik merk dat dit extra tijd kost. Misschien zijn er nog meer onderdelen van de bedrijfsvoering die kunnen worden meegenomen in het systeem; dit is wat ik nu kan bedenken. (Wat er nog bij kan komen is personeel en planning.)

Het mooiste zou zijn als het modulaire open source software zou zijn (bijvoorbeeld web-based).

Weet iemand hoe dit soort software heet?

Momenteel gebruik ik het volgende (lach niet):
In het algemeen: mijn geheugen. (Nadeel: kan je in de steek laten, en is niet makkelijk overdraagbaar in geval van vakantie of ziekte.)

- Klantenbeheer algemeen: documenten met naam, adres etc.; leveranciers: papieren mappen en op het netwerk
- Netwerkdatabase: geheugen en wat losse papieren, in een dossierla
- Abonnementen (support, webhosting): deels alleen in de facturen, deels op de site van de (3rd party) hosting provider
- Offertes: spreadsheets
- Helpdesk / tickets (zo veel mogelijk direct afhandelen per e-mail / telefoon of afspraak maken)
- Supportsoftware (remote beheer): Teamviewer Premium. Wat hier wel mooi aan is, is het exporteren naar .csv van de supportmomenten met tijdstip en lengte, plus kosten
- Procedures en methodes: geheugen
- Agendasoftware (afspraken): Thunderbird met Google Calendar
- Boekhouding: uitbesteed, deels losse papieren, internetbankieren

Ik heb de indruk dat als ik wil uitbreiden (ZZP'er naar Zelfstandige mét personeel) dit soort software aanwezig moet zijn. Ideeën?

pinockio wijzigde deze reactie 12-10-2009 21:50 (0%)
Reden: Zit ik trouwens wel in het goede subforum?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• HoD85
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-10 12:19
Nou, voor de boekhoudkundige kan ik niet zo snel iets aanbieden.. Als ticketsysteem kan ik wel OTRS voorstellen ( http://otrs.org/ ). Gratis opensource met heel eenvoudig te configureren clientfeedback module. Kennis van Linux is aan te raden(en best ook Python.. al heb ik dit beheerd zonder Python kennis). In ons geval draaide dit op een PostgeSQL DB met Apache webserver. In OTRS zit ook een vrij goeie kalender.

Teamviewer zou ik behouden als je geen toegang hebt op de klant zijn firewall.

Voor de rest van je vereisten heb ik enkel met SAP gewerkt... maar dat lijkt me *lichtjes* overkill. Hopelijk kan een andere tweaker helpen ;)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:00
Boekhouding is wat lastiger, maar een uitgebreid ERP systeem met een CRM module moet wel te vinden zijn dacht ik...

http://java-source.net/open-source/erp-crm ?

Catch22 wijzigde deze reactie 13-10-2009 00:09 (17%)

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• pinockio
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-11 11:49
Interessante suggesties... Ik dacht al - zonder er ooit mee gewerkt te hebben - dat iets als SAP in aanmerking kwam (qua functie, niet qua kosten).

Uiteindelijk komt het denk ik neer op het slim koppelen van diverse systemen d.m.v. exporteren van het ene systeem in het andere. Voor de boekhouding etc. moet er dan nog een apart systeem worden gezocht. Eerder heb ik daarvoor aan http://www.reeleezee.nl/ gedacht. Ik betaal nu een bepaald bedrag per jaar aan mijn boekhouder, deels voor werk wat ik ook zelf kan doen maar niet zo leuk vind. Het moet simpeler en beter kunnen dan ik nu doe.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• berryrienstra
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 02-05 11:56
*Spam* :(

Lustucru wijzigde deze reactie 01-02-2019 16:33 (89%)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True