[Autoradio] Slechte ontvangst, antenneversterker of radio?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De ontvangst van mijn autoradio was altijd prima, maar is onlangs opeens omgeslagen. Er komt nu bijna geen zender meer door, zowel AM als FM. Als ik de radio zenders laat zoeken vindt ie bijvoorbeeld niks, alleen Q-music komt af en toe een heel klein beetje door. Verder alleen ruis.
Wie kan mij helpen om te achterhalen of het probleem in de antenneversterker zit of in de radio?

De radio in mijn Peugeot 406 is een Clarion RD3-01, PU-2473A: http://www.forum-peugeot....images/28364/DSCN1889.jpg, en de versterker zit in de antennevoet: http://www.peugeotdata.eu/data/rd3antenne.htm (linker kolom). De antenne is (uiteraard) goed aangesloten op de radio.
De antenneversterkers schijnen door vocht nog weleens stuk te gaan, maar die van mij ziet er heel goed uit. Er zit geen vocht/oxidatie in.

Ik heb de volgende bedrading doorgemeten:
- de voedingsdraad van de antenneversterker; deze heeft spanning
- de massa van de antenneversterker; deze is goed
- de coaxdraad tussen de antenneversterker en de radio; deze is goed.

Ik wil dus graag achterhalen of het probleem in de antenneversterker zit of in de radio.
Ik heb helaas geen andere radio (+ aansluitkabel met passende stekkers) om te testen.
Kan ik op eea manier doormeten of de antenneversterker het goed doet? Ik heb eigenlijk alleen de beschikking over een eenvoudige multimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeymika
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06-2023
waarschijnlijk is dit topic al aardig dood maar ik probeer het toch even;

ik heb reeds een 406 coupe gekocht. en heb hier het zelfde probleem met de ontvangst van radio zenders.

nu heb ik ook alles door gemeten.
12 V voor antenne versterker is OK,
Ground is ook OK.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de Signaal(coax) kabel, deze maakt wel verbinding, alleen heeft een impedantie van 3.3 Ohm (gemeten van radio plug tot antenne plug). is dit niet wat hoog??

verder kan het ook zijn dat de antenne versterker gewoon kapot is (na 12 jaar zou dit best kunnen).

iemand suggesties??

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:59
mikeymika schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:30:
waarschijnlijk is dit topic al aardig dood maar ik probeer het toch even;

ik heb reeds een 406 coupe gekocht. en heb hier het zelfde probleem met de ontvangst van radio zenders.

nu heb ik ook alles door gemeten.
12 V voor antenne versterker is OK,
Ground is ook OK.
Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de Signaal(coax) kabel, deze maakt wel verbinding, alleen heeft een impedantie van 3.3 Ohm (gemeten van radio plug tot antenne plug). is dit niet wat hoog??

verder kan het ook zijn dat de antenne versterker gewoon kapot is (na 12 jaar zou dit best kunnen).

iemand suggesties??
Ik heb je even een mailtje gestuurd op je mailadres in je profiel (info kringelding workingdjs NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh je zit hier op een forum, is het dan handig om dingen te gaan mailen? :P

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw