Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC hangt keihard vast

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views

• Mwij
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-06-2016
Hallo,

Mijn pc doet weer raar.
En Windows 7 geinstalleerd op mijn pc en installatie loopt soepel.
Als ik bezig met games spelen of andere programma werken en dan plotselijk hangt mijn pc vast.
Heb ik geprobeerd om ctrl+alt+delete gedrukt en muis te bewegen, maar hangt helemaal vast.
Kom ik niet terug naar Windows dus moet ik reset knop te drukken.
Ook heb ik problemen met Windows Vista X64

mijn systeem is:

Asus P53E WS Professional
Intel Core Quad Q9950 2,83 GHZ
Corsair XMS3 PC3-12800 4x2 = 8 GB DDR3
EVGA Geforce 260 GTX
Thermalake Toughpower 750 watt voeding

Ik heb pc getest op:

MEMTEST 86+
PC-DOCTOR 2004

Ik heb die al getest en geen fouten en problemen veroorzaken.
Geheugen van DDR3 is al getest.

Maar ik snap echt niet waarom PC blijft altijd vast hangen?.
Er is ook geen foutmelding gemeld op Logboek van Windows
Ook geen blauwe scherm melding verschijnt ook niet..
Ik heb al tig al pc opnieuw geinstalleerd en ook windows Vista en 7
En blijft problemen dezelfde.
Vind ik eigenlijk dat mijn pc is zeer waardeloos en heb ik ook problemen gehad met defecte moederbord en defecte geheugen van 5 maanden geleden.

Weten jullie manier om die oorzaken van mijn slechte pc achter te halen?

[ Voor 11% gewijzigd door Mwij op 12-10-2009 20:42 ]

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
FAQ "Hangen en Troubleshooter" eens doorbladeren?

• Mwij
Ik denk dat mijn moederbord is niet compatible met Windows 7.
Omdat sommige drivers van mijn moederbord is niet ondersteund voor Windows 7.
Dus dan kan vaker mijn pc vast lopen door Win 7.

[ Voor 165% gewijzigd door Mwij op 15-10-2009 09:36 ]

• Mwij
Ik heb getest op PCMark Advantage.
En bij PCMark Memories 1, daar hangt mijn pc vast, test met 3 HD-foto's op de scherm tonen en dan hangt mijn pc vast.
Ook heb ik getest op Windows Vista en 7 op die PCMark Advantage laten draaien.
Het oorzaak ligt zeker in Processor of Moederbord?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 14:19
Controleer je drivers eerst, update ze, het liefs je EVGA Geforce 260 GTX

http://www.evga.com/Support/Drivers/

success

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ik denk persoonlijk een gehuegenfout of je graka, maar inderdaad, zoals reeds eerder tweakers aangaven, eerst even de Troubleshoot guide proberen; je komt er vast wel uit.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 16:56
Ik zou de processor of mobo niet zo snel de schuld geven.

Al zou het je processor kunnen zijn door hitteproblemen. Misschien kan je daar een tooltje voor istalleren.

Ik zou het ook zoeken in de grafische kaart hoek. Windows werkt in 99,9% van de gevallen ook goed (stabiel in windows) wanneer er geen drivers zijn geinstalleerd (immers kon je anders geen drivers installeren).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Asus P5... WS Professional moederborden en Corsair geheugen. Haal eens voor een prikkie goedkopie PQI geheugen ofzo en test daar ook eens mee.

Klok in ieder geval geen dingen over. Alles standaard..

En om de hardware uit te sluiten zou je eens kunnen kijken of hij wel goed draait met Windows XP Professional of Windows Vista 32-bit. Als die goed draaien, dan is het wellicht een driver kwestie.

En dat Windows 7 niet stabiel is .. vind ik niet vreemd in dit stadia. Laat dat eerst maar eens verder volwassen worden (SP1 afwachten?! ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-10-2009 16:49 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Mwij
Ik heb laatste Nvidia drivers al geupdated en het blijft dezelfde.
Heb ik ook drivers binnengehaald via Driver Genius Pro, en helpt wel.
En ik heb mijn pc niks overgeklokt en blijft het nog standaard.
BIOS-instellingen blijft nog standaard
Geheugen al getest in 13 uur in hele geheugen laten testen en geen fouten gevonden van vorige week zondag.

En heb ik ook zelf PCMark Vantage laten draaien en oorzaak blijft dezelfde :S
Eigenlijk gezegd dat ik vind Asus P53E WS Professional echt k^tmoederbord.
Ik denk dat moederbord, geheugen en processor terug naar Azerty.

En ik heb al vele manier om die oorzaken achter halen word ik echt gek van mijn pc.

[ Voor 23% gewijzigd door Mwij op 20-10-2009 17:23 ]

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah, het Corsair XMS2 geheugen wat ik had moest juist afwijkende spanningen hebben. Was voor DDR2 1,5V standaard, dan moest dit op 2,1V. Mogelijk is dat hier ook zo en moet je juist in de BIOS dit gaan aanpassen.

http://www.corsair.com/products/xms3/default.aspx
Als ik hier op kijk, zie ik jouw set van niet staan .. niet gek, want deze DDR3 setjes gaan per 3.
De benodigde spanning blijkt 1,65V te zijn bij de juiste latencies, e.g. 8-8-8-24.

Nogmaals, ik had ook alleen maar pech met Corsair geheugen. Mogelijk snap ik die settings gewoon niet en deed ik steevast hetzelfde fout. Dunno. Heb er toen eens PQI in gedaan en nooit meer ellende gehad. Kwam van de hel in de hemel ... en het werd nog beter toen ik er Kingston HyperX geheugen bij kocht. Plug-and-Play .. overklokken en al en noooooooooit meer problemen gehad :)

Geen idee of het hier ook zo is, maar proberen kan nooit kwaad. Het ASUS moederbord is prima spul, dus die zou ik nooit gaan inruilen.

ff uit een ander topic ..
girllover2008 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:00:
Ik heb Windows 7 RTM x64 bits geinstalleerd op mijn PC 1 jaar oud. en loop perfect.
En Nvidia, Netwerkkaart geinstalleerd.
dus .. het kán wel.
Later plotseling is mijn pc bleven hangen en zijn er geen foutmeldingen, BSOD enz,
Maar het beeld van Windows 7 blijft maar hangen, het maakt niet uit programma of games.
Dat was vast niet plotseling. Je hebt ongetwijfeld iets gedaan, geïnstalleerd wat niet zo lekker was. Does een systeemherstel naar dat eerdere moment.

Of nog beter misschien, probeer eens Windows XP
Ik vind Windows 7 maar niks die is maar echte vastloper :( :( .
Dus ik ben niet tevreden met Windows 7 door elke keer mijn PC vastloopt door Windows 7 zonder oorzaken.
Er is uiteraard een oorzaak .. je hebt hem alleen nog niet gevonden :P

En niemand die je verplicht Windows 7 te draaien :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Mwij
Hoe kan ik instellen? via AItweakers van BIOS?
op DRAM volt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe vaak moeten mensen iets noemen voordat je ermee aan de slag gaat?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het heeft overigens bijzonder weinig zin om "En ik heb al vele manier om die oorzaken achter halen word ik echt gek van mijn pc." te roepen maar vervolgens niet aan te geven exact wat je gedaan hebt met exact welke onderdelen en wat er toen exact gebeurde - en hoe je daar weer verder mee gegaan bent.

Voorzover uit je posts te halen is heb je alleen maar een paar tooltjes gedraaid en Windows geherinstalleerd. Je hebt dus nog niets met de hardware gedaan. Begin daar eens mee als je vermoedt dat je een hardwareprobleem hebt. En wat dan te doen? Dat is al vaak zat genoemd: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Omdat je zelf nog niet gedaan hebt wat je kunt gaat dit topic dicht. Mocht je daadwerkelijk de dingen gedaan hebben die in de troubleshooter staan, dan mag je een topic openen, maar wees dan volledig en geef dus aan wat je gedaan hebt waarmee (welke onderdelen je waarvoor uitgewisseld hebt), wat er toen exact gebeurde en waarom dan nog niet duidelijk is wat het probleem is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.