In september 2007 heb ik een Sapphire Radeon HD 2600XT 256MB gekocht. Werkte altijd probleemloos, maar ik heb nooit echt op te temperaturen gelet.
Sinds een paar weken heb ik mijn Pentium 4 (1 x 3,06 GHz) vervangen door een Core 2 Duo (2 x 2,8 GHz)
Dit betekend dat mijn processor niet meer de bottleneck is tijdens het gamen, maar de videokaart.
Dat merk ik...
Idle (ubuntu + metacity / windows + kale desktop) wordt hij 65 graden.
Lichte belasting (ubuntu + compiz / windows + 3d tekst sreensaver) is 75-82 graden.
Als ik Need for Speed: Most Wanted speel haal ik een normale framerate, maar na zo'n vijf minuten is hij 120 graden celcius. De windows drivers vinden het dan wel weer genoeg geweest en gooien alles plat.
De fan draait gewoon.
In Ubuntu heb ik nog geen normale tests voor volle belasting gedaan...
Het wordt anders als ik ga kijken wat het probleem is.
Stof?
* Peetz0r pakt de stofzuiger en concludeert dat er weinig te zuigen valt.
Geleiding?
* Peetz0r heeft er verse koelpasta uit de winkel opgedaan.
Geen verschil
Airflow?
* Peetz0r schroeft zijn kast open en pakt een tafelventilator (40 cm)
De temperaturen onder 100% load hangen nu rondt de 100 graden.
Niet gezond, maar ik heb er een lanparty mee overleefd (o.a. World in Conflict @ medium)
Ik heb nu een Artic Cooling Accelero Twin Turbo besteld, maar gaat dit het probleem oplossen? Is dit normaal?
Ik ga geen beroep doen op de garantie, want dan moet ik 'm opsturen naar frankrijk...
Dan nog liever een nieuwe (wie betaalt...).
Sinds een paar weken heb ik mijn Pentium 4 (1 x 3,06 GHz) vervangen door een Core 2 Duo (2 x 2,8 GHz)
Dit betekend dat mijn processor niet meer de bottleneck is tijdens het gamen, maar de videokaart.
Dat merk ik...
Idle (ubuntu + metacity / windows + kale desktop) wordt hij 65 graden.
Lichte belasting (ubuntu + compiz / windows + 3d tekst sreensaver) is 75-82 graden.
Als ik Need for Speed: Most Wanted speel haal ik een normale framerate, maar na zo'n vijf minuten is hij 120 graden celcius. De windows drivers vinden het dan wel weer genoeg geweest en gooien alles plat.
De fan draait gewoon.
In Ubuntu heb ik nog geen normale tests voor volle belasting gedaan...
Het wordt anders als ik ga kijken wat het probleem is.
Stof?
* Peetz0r pakt de stofzuiger en concludeert dat er weinig te zuigen valt.
Geleiding?
* Peetz0r heeft er verse koelpasta uit de winkel opgedaan.
Geen verschil
Airflow?
* Peetz0r schroeft zijn kast open en pakt een tafelventilator (40 cm)
De temperaturen onder 100% load hangen nu rondt de 100 graden.
Niet gezond, maar ik heb er een lanparty mee overleefd (o.a. World in Conflict @ medium)
Ik heb nu een Artic Cooling Accelero Twin Turbo besteld, maar gaat dit het probleem oplossen? Is dit normaal?
Ik ga geen beroep doen op de garantie, want dan moet ik 'm opsturen naar frankrijk...
Dan nog liever een nieuwe (wie betaalt...).