[ agenda op site actueel houden, doch simpel

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit het het volgende probleem,
ik onderhoud een website, met daarop een agenda die er globaal als volgt er uit ziet :

9 oktober | 9:30 | Dhr Beltman
10 oktober | 9:30 | Mevr Dias
10 oktober | 15:30 | Dhr Vlieg
14 oktober | 9:30 | Dhr Beltman
21 oktober | 9:30 | Mevr Beltman-de Vries

Zoals je duidelijk weet, en dus ziet, zijn er 3 data die inmiddels verouderd zijn.
Wekelijks soms dagelijks moet ik de site in de gaten houden, om deze actueel te houden.

Ik ben dus op zoek naar een simpel script, of iets dergelijks, die per dag de agenda vernieuwd, en verouderde data verwijderd of weghaalt. En dus voor vandaag het volgende zou moeten opleveren :

14 oktober | 9:30 | Dhr Beltman
21 oktober | 9:30 | Mevr Beltman-de Vries

Op welke gebieden zijn hier mogelijkheden voor? Ik zoek met name naar iets eenvoudigs om mee te werken.
Ik heb geprobeerd iets dergelijks te zoeken, maar weet dit niet te benoemen, of te bedenken qua zoeksynoniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

stukje PHP?

is de tekst statisch dan? misschien kan je het in een array zetten met datums en dan if(date() > $array[x]) niet tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Geef eens informatie.

Gewoon de 2 timestamps vergelijken?

timestampnu > timestamp_agendaitem = niet_showen

:?

Welke talen heb je beschikbaar, php, javascript, asp. Welke webserver gebruik je. Gebruik je standaard scripts, zoja welke.

Kortom; geef informatie! Zo kunnen we niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
dat mag je best van me verwachten, gezien ik weinig ervaring heb met websites maken/onderhouden.

Ik onderhoud een CSS website, mocht je daar iets mee winnen.
zoals ik aangaf, zoek ik een eenvoudig werkbaar script of werkwijze, om dit te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

CSS zegt enkel iets over de opmaak, niet over waar je je data vandaan haalt. Komen die data uit een database, plak je ze zelf in de html, kortom waar komen je data vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
de data komt uit een tabel lijkt me die ik ergens simpel kan invoeren in een html tabel.

zo doe ik dat op dit moment ook, simpelweg een tabel onderhouden, rijen toevoegen bij nieuwe data, rij verwijderen bij ouderdom

[ Voor 42% gewijzigd door HyperTrophy op 12-10-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk eens naar Simple Calander (of hoe je dat spelt), staat op hotscripts, werkt met een plain txt bestand en werkt zo'n beetje hoe jij wil.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HyperTrophy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:17:
Ik ben dus op zoek naar een simpel script, of iets dergelijks, die per dag de agenda vernieuwd, en verouderde data verwijderd of weghaalt.
HyperTrophy schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:25:

zoals ik aangaf, zoek ik een eenvoudig werkbaar script of werkwijze, om dit te onderhouden.
Dit valt onder een scriptrequest en daar doen we hier niet aan (los van 't feit dat volgens Waar hoort mijn topic? je topic in het verkeerde forum staat ;) )

In de Devschuur hebben we het over zélf maken/programmeren/uitvogelen/whatever. Kant-en-klare scripts kun je prima zelf zoeken.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 12-10-2009 21:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.