Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Behouden OEM windows na kopie naar andere hdd mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik wil graag de volledige inhoud (windows, programma's, documenten, foto's, muziek, e.d.) van mijn huidige harde schijf kopieren naar een nieuwere harde schijf met meer schijfruimte.
Is dit mogelijk via Norton Ghost? Alles, en ik bedoel echt alles, moet mee (ook paswoorden, favorieten, andere kleine zaken, ...)
Gaat mijn windows dan legaal zijn op de nieuwere hdd, want mijn windows werkt met een OEM-nummer? Ik heb gelezen dat als je iets verandert aan je configuratie van je pc, dat dit niet meer mogelijk is.
Alvast bedankt,

naf10

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:32
Met Ghost gaat dit inderdaad lukken, je maakt een 1:1 kopie van je disk.
Letwel: als je huidige disk een PATA is en je nieuwe een SATA dan kan dit problemen opleveren!

Je kan ook gewoon je OEM blijven gebruiken, als je moederbord dood is begint Windows te mekkeren.

Edit: Opzich is een Ghost maken echt niet zo moeilijk, maar als je niet weet wat partities zijn etc. roep dan even iemand erbij.

Als je het fout doet ben je alles kwijt..

[ Voor 24% gewijzigd door Maxxi op 12-10-2009 20:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kort antwoord: ja.
Lang antwoord: Eigenlijk is dus het enige wat je wijzigt de HDD, en als je zelf ook iets meer gebruik had gemaakt van de forumsearch was je met regelmaat topics tegengekomen die je precies hetzelfde vertellen namelijk dat dat gewoon kan.
[search=hdd windows klonen] bijvoorbeeld of [google=ghost image windows hdd].

Omdat je met iets meer inzet van jezelf ook het antwoord had kunnen bedenken (je geeft ook niet aan of je zelf wel hebt nagezocht of dat zomaar kan of niet) gaat je topic toch dicht. :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.