geen geluid Hdmi van laptop naar Tv

Pagina: 1
Acties:

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:05
Hallo allemaal,

ik zit met een prob, waar ik niet uitkom. ik heb een laptop acer 6530g en kan via de hdmi uitgang film kijken op tv. alles werkte perfect zelfs video ts kan ik zo via mediaplayer afspelen en heb perfect geluid en beeld.

na de instal van vista sp2 heb ik ineens geen geluid meer bij het afspelen van video ts. test geluiden en andere video formatten en muziek doen het wel nog. realtek staat op hdmi out.

heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dit kan fixen?

Greetz

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 14:58
offtopic:
[quote]ErwinJ schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:23:
hoe ik dit kan fixen?
[/quote]
Grappig taalgebruik, lijkt me zo'n gangstertaal :D

Even Updaten van drivers?
En anders als je er niet uitgeraakt die update ongedaan maken?

• Axewi
  • Laatst online: 05-02 16:57
je hebt dus wel geluid via de hdmi maar alleen niet als je een video.ts afspeelt?
of heb je helemaal geen geluid over de hdmi ?

als je helemaal geen geluid hebt via de hdmi dan zou ik eens kijken bij apparaat beheer of alle drivers geinstalleert zijn...
Zit er een ATI kaart in die laptop? zo ja dan kan het nog wel eens zo zijn dat hij de hdmi audio driver van de video kaart niet heeft mee geinstalleert, in dat geval even de nieuweste driver downloaden van ati.amd.com

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• ErwinJ
ik heb geluid via hdmi en voor vista sp2 deed alles het ook nog. maar nu heb ik dus alleen geen geluid als ik video_ts (vob bestanden) afspeel via mediaplayer. alle driver zijn geinstalleert.

verder zit er inderdaad een ati kaart in mobility radeon hd 3650. deze drivers zijn niet gewijzigd na sp2 update. (weet iemand waar ik trouwens die drivers uit kan halen. niet op de ati site).

ik heb de update ongedaan gemaakt en ik heb weer geluid met video_ts afspelen.
maar sp2 zal er toch eens op moeten. dus ben op zoek naar een oplossing.

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17
Alleen geen geluid bij vob bestanden doet mij denken dat het een codec probleem is. Weet je wat voor audio source er bij die vob zit en of je daar een codec voor hebt? Meestal is het een AC3 stream, in dat geval zou je ac3filter kunnen proberen (http://ac3filter.net/).

• Spaiker
  • Laatst online: 05-02 14:58
Met mediaplayer, misschien moet je na sp2 bepaalde codex afhalen om geluid e.d. af te spelen?
offtopic:
Sartsj was me dus al voor :)

[ Voor 22% gewijzigd door Spaiker op 13-10-2009 17:47 . Reden: Sartsj beat me. ]

• Axewi
je zou ook even een andere speler kunnen proberen zoals : vlc player, powerdvd
of windows media player icm k-lite codec pack

Verwijderd

Update hem anders even naar SP2 en probeer dan eens K-Lite Mega Codec Pack misschien wel 'opnieuw' te installeren. Werkt het dan nog niet. Maak dan een update naar SP3? En probeer hier weer hetzelfde.

• ErwinJ
dank je voor jullie reacties. codec packs heb ik al geprobeerd dit was geen resultaat helaas. maar we zoeken verder met goede moed ;).

• Axewi
heb je ook al een andere speler geprobeert? en/of in windows media player het standaardaudio apparaat nagekeken.
wil nog wel eens gebeuren dat in windows media player dat verandert.
opties>apparaten>en dan dubbel klik op luidsprekers> staat daar je hdmi als standaard?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Hierboven, nog via een 'advanced' knop, bij mij toch.

Ja kan ook daar geraken door rechts onder in de startbalk met de rechtermuisknop op het geluidsicoontje te klikken en kiezen voor 'playback devices'

Dan zou je iets als dit moeten krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.superwasp.net/weblog/uploaded_images/Vista_Sound_Playback_Devices-797177.gif
Hier zou nog iets van HDMI moeten bijstaan. Daar kan ik bij mij trouwens ook zien als ik iets afspeel waarop dat deze aan het uitzenden is.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-02 15:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

VB --> AUD

• ErwinJ
kluyze schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:05:
@Hierboven, nog via een 'advanced' knop, bij mij toch.

Ja kan ook daar geraken door rechts onder in de startbalk met de rechtermuisknop op het geluidsicoontje te klikken en kiezen voor 'playback devices'

Dan zou je iets als dit moeten krijgen:

[afbeelding]
Hier zou nog iets van HDMI moeten bijstaan. Daar kan ik bij mij trouwens ook zien als ik iets afspeel waarop dat deze aan het uitzenden is.
dit staat bij mij goed en er staat ati hdmi output bij.

• kluyze
  • Niet online
En bij die ATI HDMI staat zo een groen vinkje zodat die als standaard gebruikt wordt?

Ow en natuurlijk als SP2 geïnstalleerd is.

• Axewi
@ kluyze ik bedoel niet daaronder bij de taakbalk ik bedoel echt in wmp daar wil die nog wel eens anders staan dan in de taak balk

• kluyze
  • Niet online
Als ik jouw link volgt dan gaat bij mij toch dat venster openen, en als ik het al open heb dan gaat die dat gewoon naar de voorgrond brengen.

• Axewi
of ik omschrijf het dan heel verkeert of u volgt het verkeert op :P ik kom hier op een ander scherm uit:

open wmp>dan naar opties>tabblad apparaten>dubbelklik op de audio> selecteer hdmi

hier krijg ik een anders scherm op win7 en win vista

• ErwinJ
kluyze schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:51:
En bij die ATI HDMI staat zo een groen vinkje zodat die als standaard gebruikt wordt?

Ow en natuurlijk als SP2 geïnstalleerd is.
yep het groen vinkje steet aan. ook als sp2 geïnstalleerd is.

Verwijderd

Ik heb ook een probleem geen geluid van mij laptop op philips 9604 lcd tv via hdmi. Van alles al geprobeerd. Krijg direct beeld maar geen geluid. drivers geupdate, uitgeschakelt et , etc. Ik kan zien bij het voume van aparaten dat er bij externe HD realtek output het volume balkje groene heen en weer springt dat er output is maar krijg 0 geluid uit mijn tv. geen mp3, films, testen negatief niks.
graag wat hulp.
Pagina: 1