VIA C3 550Mhz + 512MB voldoende voor Kubuntu/Xubuntu?

Pagina: 1
Acties:

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01 09:56
Ik ben van plan om een Thin Client te kopen met een VIA C3 550Mhz CPU (passief gekoeld) en 512MB RAM.
Met als doel om een zo zuinig mogelijk en stil mogelijk Desktop\Download PCtje te bouwen.

Hier zou ik graag Kubuntu (Hardy Heron) met KDE 3.5 op willen zetten. Met als uitwijkmogelijkheid Xubuntu.

- Wie heeft er praktische ervaring met Kubuntu \ Xubuntu op bovenstaande systeempje?
- Wat ik hoofdzakelijk op het systeem zou willen doen is:

- Beetje surfen
- E-mailen
- Muziek Luisteren
- Downloaden

Is het bovenstaande systeem voldoende voor deze simpele handelingen op bovenstaande systeem met Kubuntu\Xubuntu?

Ik heb reeds op GOT gezocht en maar een paar onderwerpen gevonden met betrekking tot een VIA C3 CPU, maar niet gerelateerd met bovenstaande Linux Distro's.

Ik heb ook met Google gezocht, maar geen praktische gebruikerservaringen gevonden.

@Iedereen: Bedankt voor alle replies voor zoverre....ik denk dat ik de gok ga wagen:-)

[ Voor 4% gewijzigd door Chimichurri op 14-10-2009 22:37 ]

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Xubuntu gaat qua memory zeker werken, dat draai ik in een VMware virtuele machine van 512MB op een Windows XP host met een 1.6GHZ Pentium M. De processorsnelheid zou voldoende moeten zijn gezien de verwachte lage load.

[ Voor 24% gewijzigd door sam.vimes op 13-10-2009 10:46 . Reden: correctie vanwege cpu-freq ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01 09:55
Ik heb hier nog een Epia M10000 liggen; zit een C3 1Ghz in met 1Gb geheugen.
Ding heeft altijd als Exchange, AD en fileserver gefungeerd; gebruikte iets van 40Watt met 2 schijven.

Zal eens kijken wat een Linux distro er op doet.

[ Voor 41% gewijzigd door Krypt op 13-10-2009 10:58 ]

Pvouput live

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:52

Pathogen

Shoop Da Whoop

Xubuntu kan het redelijk aan denk ik zo. Het enige waar ik aan zou twijfelen zijn de mogelijkheden tot Desktopgebruik, dat wil zeggen het daadwerkelijk gebruik van de GUI. Ik weet niet wat voor videochip er op dat bordje zit?
Ik heb namelijk met mijn C7 bordje ernstig veel moeite gehad om goeie drivers te vinden voor de ingebouwde video.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:10

arie_papa

Running on Ubuntu

Ik zou Xubuntu overslaan en Ubuntu + LXDE DM installeren. Deze desktop manager zit nog niet standaard in de repo van Hardy, maar wel in Jaunty. Overigens draai ik zelf Ubuntu 9.04 op een Compay Armade E500 Intel P3 700 mhz / 512 mb zonder problemen. Idle +/- 10 W, Stressed +/-25 W

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel