Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:47
Bij de inrichting van mijn nieuwe woning heb ik een HDMI kabel onder de vloer weggewerkt (Tegelvloer). Doordat het een appartement betreft en ik vloerverwarming heb kon ik helaas geen kabelgoten kwijt.

Bij het opruimen van mijn berging waar mijn HTPC staat stootte ik tegen de HDMI kabel aan waardoor er wat pennetjes afbraken bij de connector.

Vervolgens helaas geen beeld meer. Natuurlijk gelijk andere HDMI apparatuur op de kabel aangesloten maar helaas.

Nu heb ik een zelfde type HDMI kabel besteld. vervolgens beide kabels doorgeknipt en alle draden aan elkaar gesoldeerd. De aarde doorverbonden. enz.. Helaas wil de kabel maar niet werken.

Als ik de HTPC met VNC over neem zie ik mijn TV wel staan in de lijst met beeldschermen. Helaas geen beeld op de TV. Nogmaals met andere HDMI apparatuur geprobeerd .. Ook geen resultaat.

Heeft er iemand een betere oplossing? Wat zou ik fout kunnen doen?

Videokaart: Radeon 3450
Andere HDMI apparatuur: Popcorn Hour
TV: Sony 40V3000
HDMI kabel: http://www.allekabels.nl/...9/1018924/HDMI-Kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-10 20:39

HaTe

haat niet

Kabels door de kruipruimte laten gaan en niet in de vloer doen. ;)
Gewoon een nieuwe kabel onder de grond door laten gaan. De andere moet je er uit trekken ofzo

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Zoals ik reeds poste heb ik een appartement. Helaas heb ik geen kruipruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Heb je wel aan alle 2 de kanten de draden op dezelfde uiteinden?

Als dat niet werkt, of je hebt dat al gedaan, dan maar een nieuw HDMI kabel leggen.
Ook al weet ik niet of dat mogelijk is aangezien de tegels er vast op liggen :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
painkill schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:19:
Heb je wel aan alle 2 de kanten de draden op dezelfde uiteinden?

Als dat niet werkt, of je hebt dat al gedaan, dan maar een nieuw HDMI kabel leggen.
Ook al weet ik niet of dat mogelijk is aangezien de tegels er vast op liggen :)
Het lijkt me wel. Ik heb alle draden kleur op kleur gesoldeerd. Vervolgens krimpkousjes gebruikt.

De vloer verwijderen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:05

Pixeltje

Woo-woohoo!

ilovetechno schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:17:
Zoals ik reeds poste heb ik een appartement. Helaas heb ik geen kruipruimte
Nouja, doet je onderbuurman daar zó moeilijk over? :?

Als je alle kabeltjes op kleur gesoldeerd hebt, kun je er vanuit gaan dat alles zit zoals het hoort. Kan je de kabeltjes doormeten? Misschien heb je bij één van de solderingen een foutje gemaakt, en zit het niet helemaal lekker vast.

Iets anders zou ik niet kunnen bedenken, zeker niet als je zo zorgvuldig kleuren hebt gematched.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
HDMI voert een differentieel signaal op een akelig hoge frequentie. Zomaar even draadjes aan elkaar solderen zorgt voor reflecties op de lijn, verkeerde impedanties, uitstraling van het signaal, etc.
Er valt gewoon niet zelf aan HDMI te solderen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10 21:43
Je kunt ook proberen zelf een losse HDMI connector op je kabel te solderen, b.v. deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-10 18:54

Felyrion

goodgoan!

Ik weet niet hoe goed je soldeer skills zijn, maar het kan inderdaad wel vrij nauw luisteren bij dergelijke hoogfrequente signalen. Het kan overigens wel, heb zelf ook een hdmi stekker aan een kabel gezet in een vergelijkbare situatie. (alhoewel dat ook pas de tweede poging lukte :P eerste keer iets te vlug gedaan)

Het zou in ieder geval gewoon moeten werken, en anders ligt het niet aan je kabel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Felyrion op 13-10-2009 15:28 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 12:25
ik weet niet hoe de situatie is natuurlijk, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de hdmi connector op je htpc kapot is gegaan... misschien is hij losgebroken van het PCB, dat zou kunnen natuurlijk. probeer het is met een ander beeldscherm uit die je er tussen kan zetten of probeer tijdelijk een andere kabel naar je tv te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 17:31
Aders even doormeten met een multimeter.
Kijken of elke aansluiting op de connector "matcht" en verbinding maakt met de andere kant van de kabel.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1