• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Sinds ik mijn pc abrupt heb afgesloten (5 seconden de aan/uit knop indrukken, zodat de pc uitgaat) start windows XP niet meer op... :o

Hij geeft de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/12/1255357005-170.jpg

Ik heb deze foutmelding gegoogled en kreeg steeds te horen dat het waarschijnlijk aan mijn geheugen bankjes ligt. Ik heb Mem-test86, die in die forums werd aangeraden, geprobeerd en deze heeft bij beide bankjes niks gevonden (heb de test 4x herhaald voor de zekerheid).

"Veilige modus" en "laatst correct werkende instellingen" werken ook niet.

Heeft iemand anders van deze fout gehoord of weet iemand misschien het mogelijke probleem, dan hoor ik het graag. :)

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ook bij de reparatie modus van de Windows XP cd geeft hij dezelfde BAD_POOL_CALLER error.

Het ligt niet aan de geheugen bankjes en de boel kan niet worden hersteld via de officiele cd.
Wat kan ik nu het beste doen? Iemand misschien een suggestie wat er aan de hand is?

[ Voor 85% gewijzigd door Djerique op 13-10-2009 10:45 ]

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 14:56
Toch lijkt het op een geheugen probleem. Hoeveel geheugen reepjes zitten er in je PC? Indien het er 2 of meer zijn, probeer eens met 1 geheugen module op te starten...

Wel een lastig probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door BigEagle op 13-10-2009 18:50 . Reden: Typo ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit lijkt mij meer iets voor PMG in plaats van OM, ik denk dat daar meer mensen zijn die mogelijk een antwoord hebben. Even een kliene verhuizing... :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CMOS reset? Misschien helpt het niks maar het is zo gedaan en je weet maar nooit. Mijn vista startte ook niet op en dat was met een CMOS reset verholpen (al was dat niet met zo'n enge BSOD, dus kan best dat het niet werkt maar niet geschoten is altijd mis. Al lijkt die foutmelding eerder iets met geheugen ofzo te maken te hebben maar dat dacht ik bij mijn vista'tje ook) ;)

offtopic:
Eigenlijk is niet geschoten mis noch raak tenzij men probeert te raken zonder te schieten.

[ Voor 15% gewijzigd door bwerg op 13-10-2009 21:55 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:52

KneoK

Not in a million lightyears

Memtest 4 keer laten draaien als in 4 keer een uur of 8 tot 12 ? Want dat heb je wel nodig om je geheugen goed te testen. Als je vier keer een half uurtje hebt getest weet je feitelijk nog helemaal niets.
Pagina: 1