Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:31
Zoals jullie misschien weten liggen de systemen van Telfort er al een paar weken uit. Daardoor kan ik, maar ook de klantenservice, geen facturen inzien. Ik heb geen idee wanneer het weer up-and-running is.

Bij het bekijken van mijn bankafschriften kwam ik erachter dat er een veel te hoog bedrag is afgeschreven van mijn rekening, en ik ben niet de enige... (zie http://blogs.telfort.nl/)

Ik kan niet de specificatie inzien, en wil dus eigenlijk het afgeschreven bedrag laten storneren. Anderen hebben dit al gedaan, maar krijgen direct aanmaningen om de oren. Ik wil natuurlijk niet het risico lopen afgesloten te worden, of mijn telefoonnummer kwijt te raken.

Wat nu? Iemand nog handige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Ben nu tweede maanden klant bij telfort.

Het eerste probleem dat ik tegen kwam was dat mijn bundels die ik bij het abonnement had genomen niet waren toegevoegd. Hierover heb ik een maand geleden geklaagd en werden als nog toegevoegd.

Echter deze maand is er weer teveel geld (2x zoveel) van mijn rekening. En ik ga er dus vanuit dat het niet is gelukt. Ook is het bedrag blijkbaar, wat ik vorige maand te veel had betaald er niet af (krediet).

Ik ga in ieder geval niet storneren want dat haalt niet echt veel uit, want dan sturen toch weer een rekening en als je die niet betaalt blokkeren ze vast je telefoon nummer met alle gevolgen van dien.

Ik heb nu gemaild naar de klantenservice en ik ga deze week even langs bij de winkel van Telfort en hoop dat ik alles geregeld krijg. Bellen ga ik natuurlijk niet doen want dat kost 30 cent per minuut, wat ik echt belachelijk vindt.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ze hebben wel tijdelijk het tarief van de klantenservice verlaagd naar 1 cent...
Xiled schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:25:

Ik heb nu gemaild naar de klantenservice en ik ga deze week even langs bij de winkel van Telfort en hoop dat ik alles geregeld krijg. Bellen ga ik natuurlijk niet doen want dat kost 30 cent per minuut, wat ik echt belachelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

djiedjee schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:41:
Ze hebben wel tijdelijk het tarief van de klantenservice verlaagd naar 1 cent...
[...]
Als je belt krijg je wel gewoon te horen dat het 30ct/min is.

Ik heb dit probleem ook, heb met nummerbehoud opnieuw bij Telfort een abonnement genomen (stond voorheen op de naam van mijn moeder) en toen kwamen de problemen. Ik zou Ik heb een abonnement van 12,45 euro per maand. Hier zou ik echt niet overheen gaan. Nu is er al in 1 maand twee maal ongeveer 12 euro afgeschreven, en één maal 26 euro. (in geen geval het daadwerkelijke bedrag voor me abonnement)

De klantenservice kan je niet helpen, inloggen op mijn Telfort gaat niet en ik heb enkel een brief thuis gestuurd gekregen met daarin 'door technische storing is uw eerste factuur vertraagd'.

Indien dit niet binnen een week opgelost is zeg ik mijn abonnement op wegens tekortkomingen aan hun kant, op die manier kan ik onder mijn contractduur van een jaar uit.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^

Hoe lang heb je het abbo al dan?

Ik denk dat ik dus ook gewoon moet afwachten, maar ik ga wel even kijken bij de telfort shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Hij zou 14-8 ingegaan zijn. Zowel de 300min belbundel, 200smsjes en mobiel internet.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Na aanleiding van wat Xiled ervaren had, dat niet al zijn bundels geactiveerd waren, ben ik maar eens met Telfort gaan bellen.

Ze geven keurig aan het begin van het gesprek aan dat het slechts 1ct/min kost ipv 30ct/min van vorige week, maar dat is het enige positieve dat ik erover te zeggen heb. Ik had eerst met mijn normale mobile nummer gebeld (van Telfort) en kreeg daar eerst een keuzemenu of het een vraag over mobiel, of internet/telefoon ging. Na mobiel (keuze 1) ingetoetst te hebben kreeg ik vier andere opties namelijk: Direct blokkeren sim, Nieuwe sim aanvragen, Nieuwe sim activeren, Simkaart deblokkeren. Geen van alle wat ik zocht, na opnieuw het keuzemenu beluisterd te hebben maar 3 ingetoetst waarna ik te horen kreeg dat mijn keuze niet was ontvangen. Dit met alle 4 de keuzes!

Nogmaals geprobeerd te bellen en precies het zelfde probleem. Vervolgend had ik ze met de vaste lijn gebeld (non Telfort) waarna het eerste keuzemenu het zelfde was. Vervolgens moest ik mijn mobile nummer intoetsen en kreeg ik een ander keuzemenu waarbij vragen met betrekking tot het abonnement wel een optie was.

Ik kreeg een medewerker aan de lijn en maakte haar duidelijk dat ik mijn factuur in wou zien. Deze zou naar mijn E-mail adres gestuurd worden, ik zou deze aan het eind van de middag kunnen verwachten. Ik ben benieuwd...

Voor mensen die dus mogelijk het zelfde probleem hebben:
Telfort Klantenservice
0900-9596 < bellen vanaf een non-Telfort nummer
Keuzemenu 1, 1
06-nummer intoetsen,
Keuzemenu 2, 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik durf het bijna niet te vragen.... heb je de faktuur (inclusief gespreksspecificatie) binnen?
xp7amrkr schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:08:

Ik kreeg een medewerker aan de lijn en maakte haar duidelijk dat ik mijn factuur in wou zien. Deze zou naar mijn E-mail adres gestuurd worden, ik zou deze aan het eind van de middag kunnen verwachten. Ik ben benieuwd...

Voor mensen die dus mogelijk het zelfde probleem hebben:
Telfort Klantenservice
0900-9596 < bellen vanaf een non-Telfort nummer
Keuzemenu 1, 1
06-nummer intoetsen,
Keuzemenu 2, 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb gisteren ook gebeld. Het werkte hier wel gewoon vanaf mijn eigen toestel. Inderdaad, 1 cent per minuut. Echter kreeg ik nul op het rekest van de (ongeinteresseerd overkomende) medewerker. Ze verwachten dat Mijn Telfort later deze week weer werkt, dus een factuur toesturen zou EUR 2,50 kosten. Dikke *** dus ;)

Ik heb trouwens ook het idee dat het te hoog is. Ik heb zo'n 500 minuten-abonnement met internet bundel. En ik heb afgelopen maand wel iets in het buitenland gebeld (komt ook wel vaker voor) maar 90 euro heb ik niet eerder meegemaakt... ben nu wel erg benieuwd naar de factuurspecificatie dus.

Overigens valt me op dat op diverse sites (waaronder Tweakers) destijds veel aandacht werd besteed aan de niet-functionerende belstatus tool van T-mobile (wat een optionele dienst is) maar de mogelijk gebrekkige facturatie en het al drie weken niet beschikbaar zijn van Mijn Telfort lees je nergens wat over.

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-10-2009 09:04 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Op de weblog van telfort zelf kom je honderden berichten tegen van boze klanten. En ik ben niet de enige waarbij de rekening onwaarschijnlijk hoog is.
Ik verwacht de komende dagen voor 2 mobieltjes weer een nieuwe faktuur, ik hou mijn hart vast. Als die ook alle twee weer te hoog zijn wordt het wel erg vervelend.

Ik hoop niet dat ik moet gaan bewijzen dat ik telefoongesprekken niet gevoerd heb. Als er door Telfort fouten gemaakt worden, hoop ik dat dat met de abo-kosten is gebeurd. Dat is een stuk gemakkelijker te corrigeren achteraf.
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:02:
Overigens valt me op dat op diverse sites (waaronder Tweakers) destijds veel aandacht werd besteed aan de niet-functionerende belstatus tool van T-mobile (wat een optionele dienst is) maar de mogelijk gebrekkige facturatie en het al drie weken niet beschikbaar zijn van Mijn Telfort lees je nergens wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Ik ga in ieder geval niet bellen want ik heb zo'n idee dat de medewerkers van Telfort ook geen facturen kunnen inzien...

Maar ik kreeg gisteren de volgende reactie terug van telfort via de email.
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij zullen uw klacht doorsturen naar de desbetreffende afdeling.

Zij zullen ervoor zorgdragen dat hetgeen wat u teveel heeft betaald alsnog wordt verrekend.

Verder zullen zij de korting waar u recht heeft op van 3 maanden 75% korting op uw databundel alsnog toevoegen.

Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.
Ben benieuwd of volgende maand wel alles klopt! En ik wacht met smart af hoe lang het nog gaat duren voordat ik de facturen kan inzien :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
Het werkt weer zag ik net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Ja het werkt weer! Maar ik snap er nu helemaal niks meer van!

Ze hebben bij mij de bundels van vorige maand berekend in deze maand. Dus ik heb deze maand dubbel betaalt voor alle bundels en dat zonder korting 8)7

Ik denk dat ik maar even langs de telfort winkel ga voor opheldering >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Na wat telefoontjes heb ik mijn twee facturen op de E-mail ontvangen, en de Telfort medewerker welke ik aan de lijn had kon deze gewoon inzien. Vanaf vandaag kan ik ook weer inloggen op mijn Telfort.

Het bleek inderdaad zo te zijn dat mijn sms bundel en surf & mail bundel niet geactiveerd waren en ik daardoor nu al 2 maanden lang flink daarvoor betaal. Ik had van de Telfort medewerker een postbusadres gekregen waar ik gisteren nog een brief heen gestuurd heb met uitleg van de situatie, samen met een kopie van mijn afschrift, kopie van het contract en de twee facturen.

Daarbij heb ik gezegd dat ik verwacht dat ze binnen enkele weken het teveel afgeboekte bedrag storneren of ik beëindig het contract vroegtijdig wegens het niet nakomen van de door hun aangeboden diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Vandaag heb ik dus het bedrag terug geboekt gekregen wat ze te veel af geschreven hadden. Best netjes, tot ik zag dat ze ook 54 euro afgeschreven hadden, waar zijn ze toch allemaal mee bezig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Bij mij is het ook nog steeds niet geregeld! betaal nog steeds teveel. Kortingen worden niet berekend en ik heb nog steeds geen krediet gekregen!

Welke stappen kan ik ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:58
Xiled schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:11:
Bij mij is het ook nog steeds niet geregeld! betaal nog steeds teveel. Kortingen worden niet berekend en ik heb nog steeds geen krediet gekregen!

Welke stappen kan ik ondernemen?
aangetekende brief
Pagina: 1