Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto op naam zetten, einde jaar of toch jaar doorschuiven

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Ik heb hier een collegatje welke een nieuwe Honda Civic besteld heeft.

Nu kan ze qua levering 2 dingen doen, zsm en dan heeft ze hem over enkele weken al, of geduldig zijn en wachten tot 2010.

Is het ook verstandig om met zoiets te wachten? Ze verwacht over 2-3 jaar weer een andere auto te willen ivm inruilwaarde die zo nog een beetje leuk blijft. Veel bedrijven zien dec. 2009 wel gewoon als 'een jaar ouder' als januari 2010.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Leasemaatschappijen zetten over het algemeen na 15 november geen auto meer op hun naam, dat zal niet zonder reden zijn. Ik zou wachten tot 2 januari.

.....

• KeRsTmAnNeKe
Best ouderwetse gedachte ook :p

Had nog wel in anwb koerslijsten zitten kijken, vergelijkbare auto, maar dan dec 2005/jan 2006... die gaven een prijsverschil aan van 100 euro bij inruil... is dat gewoon goede hoop, of scheelt het echt nog maar zo weinig?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat een luxe probleem zeg. Dat je je daar druk om kan maken. Dan zou ik die collega maar niet vertellen dat als de auto over de drempel van de garage gereden wordt, de auto duizenden euro's minder waard is geworden.

[ Voor 95% gewijzigd door Gunner op 12-10-2009 19:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Hoezo is dat nou een luxe probleem :S?
Het is toch niets geks als je op zo'n manier over 2 jaar net iets meer geld over houdt?

Verder komt het op mij een beetje over dat TS degene is die de civic gaat kopen en op internet niet voor hybride-loser uitgemaakt wilt worden :p (al is de vraag of je wel een 'loser' bent)

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
lol

Moet meteen denken aan de mensen die in 1986 even gewacht hebben met hun wagen op kenteken laten zetten tot 1-1-1987. Die wagens zullen (dankzij ons Balkenende-kabinet dat dol is op het aanpakken van kleine zaken en de grote zaken laat liggen) nooit belastingvrij worden >:)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

wat is het voordeel van je auto pas in 2010 op kenteken laten zetten, en mocht het een nieuwe auto zijn wat voor letters zou je dan in het midden krijgen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:19

Metro2002

Memento mori

mijn auto is op 30-12-1998 op naam gezet. Ik had persoonlijk even die 2 of 3 dagen gewacht zeg maar, nu is mijn auto namelijk bij verkoop niet van 99 maar van 98 en dat scheelt toch op de prijs. Psychologisch iets...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

flashin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:16:
Het is toch niets geks als je op zo'n manier over 2 jaar net iets meer geld over houdt?

Verder komt het op mij een beetje over dat TS degene is die de civic gaat kopen en op internet niet voor hybride-loser uitgemaakt wilt worden :p (al is de vraag of je wel een 'loser' bent)
Een nieuwe dikke auto kopen en dan een hypothetische situatie creëren in de toekomst over een paar honderd euro minder inruilwaarde :z

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• KeRsTmAnNeKe
flashin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:16:

Neuh de civic is niet voor mij en tis ook niet de hybride (zover ik weet...), boeit me niks hybride te rijden, zolang et maar een Prius III is (of Lexus)

Haar werd in ieder geval aangeraden te wachten met op naam zetten tot 2010, want dan zou de auto uit 2010 komen (terwijl die over week al bij garage staat bij wijze van) .. dit ook ivm de inruilwaarde over enkele jaren, die dan gebaseerd zou worden op auto uit 2010 ipv 2009... wat weer een 'jaar' scheelt.

Of is dat alleen nog maar zo bij vage handelaartjes, die zo proberen minder geld voor een auto te geven dan hij daadwerkelijk nog waard is?

Dat een auto (behalve bepaalde klassiekers) niet winstgevend is, maar enorm afschrijft weet ik ook wel, zij ook, tis net of het echt veel verschil maakt over enkele jaren bij inruil.

[ Voor 8% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 12-10-2009 20:09 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Metro2002 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:02:
mijn auto is op 30-12-1998 op naam gezet. Ik had persoonlijk even die 2 of 3 dagen gewacht zeg maar, nu is mijn auto namelijk bij verkoop niet van 99 maar van 98 en dat scheelt toch op de prijs. Psychologisch iets...
Agreed, die 3 dagen zou ik er ook wel voor over hebben.

Meer dan 2 maanden? Nee, dank je!

Maar zo'n keuze moet je toch echt zelf maken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Het kan inderdaad uitmaken bij verkoop / inruil.

Natuurlijk moet je naar meer zaken kijken. Als wachten bijvoorbeeld zou betekenen dat ze nog tot januari met het openbaar vervoer moet, zou ik het wel weten.

En hoeveel kilometer wordt er mee gereden op jaarbasis? Als er weinig kilometers op de klok staan bij verkoop kan het best schelen als die auto in 2010 op naam is gezet. Staat er tegen die tijd bij wijze van spreken toch al 3 ton op de teller, dan maakt een jaartje 'ouder' praktisch niks meer uit.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Metro2002 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:02:
Het zou maar zo kunnen dat de dealer de 1e eigenaar van je auto gematst heeft qua prijs, om zo toch genoeg auto's in 1998 af te kunnen zetten.

.....

Verwijderd

ja het maak zeker uit,.

namelijk wanneer je schade rijd met die wagen .
Bij een schade word er alleen gekeken naar de bouwjaar .
Dit kan er net voor zorgen dat een auto dood en los word verklaard .

Dus als 2weken nog hoef te wachten zal ik er voor kiezen om de auto op 2januari te laten zetten.

• KeRsTmAnNeKe
real[B]art schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:51:
Het kan inderdaad uitmaken bij verkoop / inruil.

Natuurlijk moet je naar meer zaken kijken. Als wachten bijvoorbeeld zou betekenen dat ze nog tot januari met het openbaar vervoer moet, zou ik het wel weten.

En hoeveel kilometer wordt er mee gereden op jaarbasis? Als er weinig kilometers op de klok staan bij verkoop kan het best schelen als die auto in 2010 op naam is gezet. Staat er tegen die tijd bij wijze van spreken toch al 3 ton op de teller, dan maakt een jaartje 'ouder' praktisch niks meer uit.
Ze heeft nu al een autotje... doet ong 35k km's per jaar... moet ze natuurlijk over 3 jaar ook weer oppassen met die 'ton' ...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als d'r huidige auto het nog best doet en de koop is verder al gesloten, dan zou ik wachten. Maar niet zomaar.
Wat suijkerbuijk hierboven zegt kan best waar zijn, en ook voor de inruilwaarde doet "net een jaartje jonger" het goed. Langer doorrijden in de huidige auto kan, maar dan zou ik wel de deal maken dat de koop doorgaat, ook al komt er iets aan de auto die ze nu rijdt. Onvoorziene gebreken die gefixt moeten worden (het wordt kouder buiten ;) ) en in het ergste geval een (totalloss)schade wil je niet ook nog eens moeten betalen, alleen omdat je nieuwe auto dan iets jonger is :) Ik weet niet van wie het aanbod, de aflevering uit te stellen komt, van haar of van de dealer :?

Al is 2,5 maand wachten wel erg lang kan ik je melden...ik moest destijds bijna 3 mnd wachten op mijn bestelde leasewagen en zolang een voorloop moeten rijden terwijl je weet dat je iets veel beters onder je kont gaat krijgen is verre van prettig :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KeRsTmAnNeKe
Ik zou der zelf ook knap gek van worden, weet ook niet hoe snel haar auto te leveren is, destijds was het 8-10 weken en dat is niet gek lang geleden, meen dat het ergens in november was, vandaar de tips om wat langer te wachten...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn pa heeft ook tot januari dit jaar gewacht. Maar dat scheelde slechts een week ofzo. Maar om nou twee maanden te wachten...
Na ongeveer 100 kilometer rijden is de verkoopwaarde toch al gehalveerd.
Pagina: 1