Asus a8n-e(socket 939) moederbord doet helemaal niks meer

Pagina: 1
Acties:

• nlvmark
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2025
hallo,

ik heb een pc gebouwd met een Asus A8N-E moederbord, athlon 64 3500+, nvidia 7800gtx, en 4 x 512 mb pc3200 ddr, een 500 w voeding van Yours(http://www.yoursmm.nl/PSU-500W.html)

na alles in de kast gebouwd te hebben wou ik de computer aandoen, zonder resultaat.
als ik de 24 pin ATX aansluit gaat het groene moederbord ledje branden maar dat is het enige.
na op de aan/uit knop gedrukt te hebben gebeurt helemaal niks.
geen fan die begint te draaien. geen reactie.

ik heb alle onderdelen losgekoppeld en het moederbord alleen met de cpu, psu en ram gestart. weer geen reactie.
ik heb alles geprobeerd maar ik krijg het moederbord niet aan de praat.

de voeding heb ik getest, die werkt evenals het ram en de 7800 gtx. het enige wat ik niet heb kunnen testen is het moederbord en de cpu.

het leek mij waarschijnlijk dat dus mijn mobo kapot is maar voor een nieuwe te kopen wou ik jullie even raadplegen.

ik zie op mijn moederbord geen bolle condensators en evenmin doorgebrande onderdelen.

dingen die ik heb geprobeerd:
cmos reset met jumper, met batterij eruit.
alles meerdere keren opnieuw aangesloten.
starten zonder aan/uit knop maar door verbinden te leggen tussen pwr sw pinnetjes
andere voeding
verschillende ram modules
andere videokaart
met alleen maar cpu( dan zou die moeten proberen de post te draaien en dan fouten geven maar ik krijg weer geen activiteit)

heeft iemand van jullie misschien een oplossing?
en zou iemand misschien mijn moederbord nog na willen checken op mogelijk kapotte onderdelen?
foto's : Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/2580/cimg3530.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/9058/cimg3526.th.jpg

als dit niet gemaakt kan worden heeft iemand dan nog een socket 939 moederbord voor mij? voor een redelijke prijs.

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door nlvmark op 12-10-2009 16:11 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik denk dat je het bij het rechte eind heb en dus is je moederbord overleden helaas.
Volgens mij kan een andere tweaker er ook niets mee wat betreft de acties die je nog zou kunnen ondernemen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Heb je al geprobeerd het moederbord, dus zonder iets, te starten ?
Ik heb al vaker meegemaakt met Asus moederborden, dat ze, om de componenten niet te beschadigen, niets doen als de CPU niet werkt.

Start de voeding trouwens wel als je ze in een ander moederbord steekt ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• nlvmark
ja de voeding doet het prima , die heb ik in 3 andere computers geprobeerd.

ik ga nu het moederbord proberen zonder cpu.

• nlvmark
nee zonder processor slaat het moederbord ook niet aan. of als het moederbord aanslaat dan slaat de voeding in ieder geval niet aan dus het moederbord ook niet neem ik aan

Verwijderd

je kan bij de vraag en aanbod misschien nog kijken voor een socket 939 mobotje. Heb je trouwens al het moederbord op een houten ondergrond geprobeerd? misschien maakt ie ergens kortsluiting met je behuizing oid.
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/475

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 19:31 . Reden: linkje naar v&a ]

• nlvmark
ja heb ik al geprobeerd en ik heb al contact gehad met iemand die een socket 939 moederbord bij aanbod had en die heb ik al gereserveerd dat is deze: V&A aangeboden: GIGABYTE GA-K8NXP-SLI

ik wou eerst kijken of ik kon repareren aangezien socket 939 moederborden tweedehands schaars zijn en nieuwe 60 euro kosten.
maar toen ik de bovenstaande vanavond zag heb ik maar meteen contact opgenomen.

dit topic kan gesloten worden

allemaal bedankt voor jullie hulp

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-02 12:17
Je kan nog effe een pci videokaart proberen als je die hebt. Dat blijkt bij mijn a8n-e nog de enigste optie om hem werkend te krijgen.

Verwijderd

Martijn1993 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:42:
Je kan nog effe een pci videokaart proberen als je die hebt. Dat blijkt bij mijn a8n-e nog de enigste optie om hem werkend te krijgen.
heeft ie al geprobeerd. zie topicstart.

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Hoi, ik heb nog een asus A8N-E liggen dus als je intresse hebt laat het maar weten.
Pagina: 1