Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2023
Met gebruikers bij 1 sipprovider kun je gratis bellen via de softphone op je pc en met gebuikersnamen.
Maar ik wil dit ook kunnen met een siptelefoon (siemens gigaset), hierbij kun je geen naam gebruiken om te bellen en het telefoonnummer van die persoon bellen wordt in rekening gebracht.
Ik dacht dat die koppeling al bestond om gratis te kunnen bellen onderling, helaas dus niet.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Beneitje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:05:
Met gebruikers bij 1 sipprovider kun je gratis bellen via de softphone op je pc en met gebuikersnamen.
Maar ik wil dit ook kunnen met een siptelefoon (siemens gigaset), hierbij kun je geen naam gebruiken om te bellen en het telefoonnummer van die persoon bellen wordt in rekening gebracht.
Ik dacht dat die koppeling al bestond om gratis te kunnen bellen onderling, helaas dus niet.
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Je kunt natuurlijk altijd een tunnel opzetten en daarover gaan bellen, maar of je hier de kwaliteit over gaat halen die je verwacht, ik betwijfel het. Je kunt veel praktischer werken door bijv. een hardphone voor Skype (oid) aan te schaffen dan hoef je je zelf niet bezig te houden met prioritisering van verkeer ed.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 21:03
Als je wil bellen met gigaset telefoons kan dat als ze gigaset.net ondersteunen.
Zie ook http://www.gigaset.nl/ind...ellen-met-gigasetnet.html

Wanneer je de laatste firmware hebt kan dan dit bij meeste(alle?!) siemens IP telefoons worden gebruikt. Maar werkt dus alleen tussen 2 gigaset.net telefoons. Het systeem werkt niet altijd even goed maar de geluidskwaliteit is wel goed. Meestal zelfs heel erg goed(HD).
Via dit .net kan je niet naar andere SIP telefoons en/of 'gewone' nummers bellen. Dan moet een van de betamax klonen gebruiken. Dat kan je ook op een siemens IP telefoon
Ik zou in ieder geval geen skype telefoon gebruiken.