• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:13

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
I.v.m. een aankomende audit, ben ik op zoek naar een tool die folder permissions kan uitlezen en in kaart kan brengen. Het doel is om te zien welke specifieke users bepaalde rechten heeft op een folder. Ook als er gebruik wordt gemaakt van Active Directory groepen. Ik heb me suf gegoogled, maar ik kan niet echt iets bruikbaars vinden. Kent iemand een stukje software wat dit kan? Dit zou me echt een gigantische hoeveelheid werk schelen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zoekt dus iets als een access check, access enumeratie of dump acl tool?

Verrek zeg. al drie bestaande oplossingen.
Maar eigenlijk mis ik zo' n beetje elke redelijkerwijs te verwachten eigen voorzetten.
Leuk, je zegt dat je gegoogled hebt totdat je er bij neervalt. maar dan ben ik wel heel erg benieuwd met welke zoektermen want [google=export folder permissions] is wel de meest simpele variant waar je voldoende aanknopingspunten mee vind.

Daarnaast had je ook op z'n minst hier op het forum kunnen zoeken:
[search=share rechten OR folder rechten]

[Thematopic] Rechten toewijzen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik heb wel degelijk geprobeerd te zoeken. Alleen meer naar termen als "Folder rights export tool" of "security permissions software". Aangezien het niet gaat om shares en rechten in te stellen, maar om een text (of excel) bestand ervan te maken, dacht ik niet veel in dat thematopic te kunnen vinden. Het meerendeel wat ik zelf heb gevonden slaat op het migreren van rechten van mappen en dat is niet waar ik naar op zoek ben.

Jammer dat je meteen een sarcastische toon zet. Alsof ik erop uit ben om anderen voor mij te laten zoeken. Maar sluit het topic maar, ik ga zelf wel verder zoeken als mijn inzet niet aantoonbaar is.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Download even een trial van Hyena (www.systemtools.com). Daar zit een optie in om rechten op folders/files te listen en te exporteren naar een file.

Wees wel voorbereid op een zeer grote output. Kleine tip is het vinkje bij "list folders only" (anders gaat hij ook de rechten van de individuele files exporteren).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HellBeast schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:03:

Jammer dat je meteen een sarcastische toon zet. Alsof ik erop uit ben om anderen voor mij te laten zoeken. Maar sluit het topic maar, ik ga zelf wel verder zoeken als mijn inzet niet aantoonbaar is.
Tja, ik vind het nogal vreemd dat je met bijvoorbeeld de bovenstaande zoekopdracht (je zegt niet waarop je dan wel gezocht hebt, alleen maar dat google het niet doet terwijl ik je het tegendeel laat zien) niet iets van je gading kan vinden.
"ik heb gezocht" is heel makkelijk te typen, maar zoals je merkt ook heel makkelijk te weerleggen.
Je kan dan beter aangeven waarnaar je gezocht hebt - de kans is groot dat je met één wijziging opeens het licht ziet.

En vwb het uitlezen voor migreren: als je daarbij ook ACLs uitleest - desnoods met de ingebouwde Windows tools als cacls of met subinacl (resource kit) moet je toch ook een uitputbestand kunnen genereren.
Desnoods met dumpacl of dumpsec (wat een onderdeel is van de Hyena toolset en die twee kun je tegenwoordig gratis gebruiken).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Er zijn verschillende tools voor:

DumpSec van Somarsoft
of
AccessEnum van Sysinternals/Microsoft

En/Of zoeken op
export file permissions

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Bednkt allemaal. Ik zal alle tooltjes checken. Ik wist van het bestaan af van cacls, alleen wist ik niet dat je daarmee ook kon exporteren naar een text bestand.

Ook zal ik de volgende keer beter aangeven waarnaar en hoe ik heb gezocht.

Pagina: 1