Zelf heb ik een Gigabyte GV-R485MC-1GH, dat is ongeveer dezelfde kaart (de 1GI is iets nieuwer, heeft een andere voltage regulatie circuit erop).
Had min of meer dezelfde ervaring; met furmark werd de kaart behoorlijk heet, over een lange periode zelfs 120 graden. Iirc zit er trouwens een soort van beveiliging in de kaart, als je boven een bepaalde temperatuur komt (ik dacht 110 graden, weet het niet zeker) dan gaat de gpu clock naar 500Mhz.
Naief als ik was heb ik furmark voor een vrij lange periode laten draaien (ik gok een uurtje of 5) met een kast met standaard airflow (12cm intake en outtake fan). Na een tijdje kwam er een heel raar geluid uit de kast dat leek op het bakken van een ei

(dit was trouwens geen coil whine, want dat doet deze kaart ook, vooral merkbaar in furmark). Vrij snel daarna viel de pc helemaal uit en sindsdien valt de pc steeds uit zodra de gpu temperatuur boven de 100 graden komt
Om te zorgen dat de kaart altijd onder de 100 graden blijft heb ik veel zitten experimenteren met verschillende fans en uiteindelijk heb ik een opstelling gevonden die redelijk goed werkt zonder herrie te maken (want anders is het nut van een passieve kaart natuurlijk weg

)
ymmv, maar de opstelling die hier het beste werkt is een 12cm nexus silent fan op +- 850 rpm zo dicht mogelijk onder de heatsink in het midden van de kaart te plaatsen, maar dan wel zo dat ie de lucht afzuigt (dus als je een normale kast hebt waarbij de heatsinks van de kaart aan de onderzijde zitten is de luchtstroom van de fan naar de bodem van de kast). Goede airflow met behulp van een front intake en rear outtake heeft trouwens heel weinig invloed op de temperatuur van de kaart, hoogstwaarschijnlijk door het nogal aparte heatsink ontwerp.
Met bovenstaande opstelling wordt de kaart ongeveer 85-90 graden in furmark en blijft de pc gewoon stabiel ongeacht hoe lang furmark draait. Daarbij is de fan (bijna) niet hoorbaar.
ps: recente catalyst drivers houden rekening met furmark. Als je furmark normaal opstart (via furmark.exe) draait de kaart intern op lagere clocks die niet zichtbaar zijn in bv gpu-z. Als de furmark executable gerenamed is naar bv etqw.exe heeft catalyst dit niet in de gaten en zijn de clocks normaal (furmark draait dan ook sneller). In het laatste geval gaat de temperatuur dus ook nog flink omhoog (ik draaide dus met de furmark executable gerenamed, misschien dat daarom de kaart "beschadigd" is).
Voor de rest kan ik me wel aansluiten bij anderen in deze thread, furmark is een vrij synthetische belasting voor je gpu die niet vergelijkbaar is met games. Als je tijdens het draaien van games geen abnormaal hoge temperaturen krijgt kan je er ook voor kiezen om geen extra koeling in te zetten.
Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.