Toon posts:

VPN vanuit China

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee weken is letterlijk elke proxy website geblokkeerd zodat het benaderen van een youtube/facebook onmogelijk is geworden. Net even gekeken op StrongVPN.com met als dichstbijzijnde server Hong Kong (1300km) met als minimum het $30 account als vereiste.

Ik zat te denken als ik een thuis PC in NL laat draaien als VPN server..kan ik met een degelijke ADSL snelheid daar gemakkelijk/snel gebruik van maken vanuit China?

Ik denk dat ik dit vanuit china gemakkelijk op kan zetten met een logmein.com

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Zou een simpele microsoft vpn server opzetten, moet je wel zorgen dat die weer naar buiten kan. en dat je poorten openzet vanbuiten naar binnen voor het maken van de connectie. Tevens dien je daarginds je gateway en dns weg te halen en via de vpn te laten lopen. Je kan ook kijken of je een externe proxy server kan bereiken.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:23
Je kan het met OpenVPN proberen (volgens mij kun je die over poort 443 laten lopen) en dan al het verkeer via je tunneltje naar Nederland laten lopen.

Als je wilt kunnen we dat samen testen ? Ik ben nl. benieuwt of dit via china werkt, aangezien we daar een bedrijg gaan opzetten. Mocht het werken kun je mijn opzet kopieren voor je eigen server. 8) (behalve de certificaten)

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 18:47
Klopt, heb het aan de lijve ondervonden toen ik er laatst was.

Kerio Winroute Firewall wellicht een optie?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
of je rout je internet door een ssh tunnel...

Verwijderd

Ik weet niet wat voor poorten VPN gebruikt, maar ik denk dat de Chinezen dat op poort nivo blokkeren (wereld wijd). Daarom is dat OpenVPN met 2048 bits versleuteling, die door "alle" landen heen gaat (inlcusief Oman, die een nog strikter beleid op na houd dan de Chinezen).

Je kan altijd via Strong VPN een account nemen, en binnen 7 dagen opzeggen als het je niet bevalt. Krijg je het geld terug gestort.

Ik gebruik ze ook hier (binnnen Nederland), en werkt perfect.
Je kan ook een inbelpunt als Londen, Frankfurt of Amsterdam gebruiken, want als je hoofdzakelijk Nederlandse sites gaat bezoeken.
En dat kost 20$ per maand, en niet 30$ (heet: Deluxe Open SSL).

Haik

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:14

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Ik zou SSH dan wel op een niet 'verdachte' poort als 443 draaien om zeker te zijn dat het doorkomt.

Het is misschien ook een idee om Tor te gebruiken met geheime bridge relays.

https://www.torproject.org/ en https://www.torproject.org/bridges.html.en

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een klant van mij maakt as we speak gebruik van een pptp verbinding naar nld vanuit een hotel in China. Je kunt het ook eerst makkelijk proberen natuurlijk.

Aan de andere kant, als je OpenVPN hebt draaien weet je wel zeker dat je iets hebt dat blijft draaien.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:11:
Ik weet niet wat voor poorten VPN gebruikt, maar ik denk dat de Chinezen dat op poort nivo blokkeren (wereld wijd). Daarom is dat OpenVPN met 2048 bits versleuteling, die door "alle" landen heen gaat (inlcusief Oman, die een nog strikter beleid op na houd dan de Chinezen).
OpenVPN kan je instellen op elke poort die je zelf wilt, zelfs over UDP.

Ik heb zelf mijn server op UDP:33625, deze wordt gebruikt voor traceroutes en komt door de meeste firewalls wel heen.

Je kan natuurlijk ook UDP:53 gebruiken (DNS) maar mischien blokken ze dat juist wel.

Ik zou zeggen even onderzoek doen naar wat ze wel en niet blokken en dan OpenVPN op die poort zetten en gaan.

Mistakes are proof that you are trying...

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:11:
Ik zou SSH dan wel op een niet 'verdachte' poort als 443 draaien om zeker te zijn dat het doorkomt.
Als je xs4all klant bent kunt je met ssh naar poort 80 op xs4all.nl, als je dan Putty voor socks proxy laat spelen ben je voor het grootste deel wel klaar.

Verwijderd

AVee schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Als je xs4all klant bent kunt je met ssh naar poort 80 op xs4all.nl, als je dan Putty voor socks proxy laat spelen ben je voor het grootste deel wel klaar.
Met een nadeel: ze zijn bij XS4ALL niet zo blij als je de shellservers voor tunneling gebruikt :P
Pagina: 1