Windows 7 testbed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist even rondgekeken in [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 15 en mijn vraag staat er niet duidelijk tussen.

Systeem:
Core i7 920 van Intel
6 GB 3x2048 MB RAM
Samsung Spinpoint Harddisk
Asus moederbord
ATi HD3820 grafische kaart

De vraag is wat ik wel en wat ik niet kan met de 64-bit editie van Windows 7 ultimate.

Eerst maakte ik de fout om de 32-bit editie erop te zetten, maar dan ziet de Windows maar 3580 MB van mijn RAM en met de 64-bit editie wel de volle 6144 MB waarvan 1 MB gereserveerd is voor de hardware.

Omdat ik tandarts ben moet de software van http://www.vertimart.nl/ goed werken onder Windows 7 en dat doet het :)

Echter merk ik wel dat Windows 7 wat trager start als zijn 32-bits broer. Kan dit liggen aan het feit dat de code groter is in omvang of heeft dit andere oorzaken?
Windows 7 is snel, dat staat vast. Echter is er wel wat meer schijfactiviteit dan bij de 32-bits versie, maar dan mis ik een hoop RAM geheugen en is dat geen echt goede optie.

Windows Vista, de Windows versie die 2 jaar heeft gedraaid liep regelmatig vast op Exquise.
Dat is niet zo leuk en op de praktijk is Windows XP nog steeds de standaart omdat het altijd werkt zoals het moet werken.

Waarom Windows 7?

We hebben een LCD hangen in het zicht van de patiënt en met slideshow kunnen we nu mooie landschappen tonen en een zacht muziekje om de sfeer te verhogen. Dat plan wordt toegejuigd door mijn collega's.
Thuis maak je een slideshow die past en je slaat de hele slideshow op in een bestand. Handig.
Het werken met Powerpoint gaf wel eens problemen met geheugen en als de boel gaat haperen is dat irritant.

Mocht het dus thuis goed uitpakken dan kunnen we mogelijk gaan uitrollen. Ralph, onze beheerder ziet er wel iets positiefs in, maar moeten we dan 32-bit kiezen of 64-bit?

Bij Cerec 3d is Windows 7 64-bit een geweldig oplossing want het renderen gaat 3x zo snel als onder XP en we kunnen nu ook real-time renderen.

Zijn hier mensen in deze tweakers groep die nog tips hebben? Ik hoor ze graag en alle input is welkom :)