[HTML naar PHP] ik kan niet linken van HTML naar PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48
ik ben wat aan het klooien met het bouwen van een website, om hopelijk een soort van interactief wenslijstje te maken voor de familie, komende kerst. Ik ben ben echt een beginneling, en ik weet nog niet zo heel veel van het bouwen van een website, het grootste probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen, is wanneer ik in Dreamweaver een HTML pagina heb gemaakt, en daarna een PHP pagina, en ik een link maak van de index.html naar een php pagina, ik de index pagina niet meer kan opslaan, linken naar een HTML pagina gaat wel, en die krijg ik wel werkend. De foutmelding dieik krijg is acces denied.
Nogmaals, ik weet er niet veel vanaf, dus alle hulp is welkom!
Adriaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

En hoe denk je dat wij je nu kunnen helpen? We weten alleen dat je een access denied krijgt als je een link aanmaakt. Gebeurd het ook bij andere bestanden (PDF ofzo), of bij externe links?

En je zegt er nog weinig van af te weten maar toch ben je ook al met PHP aan de slag? Zou je niet eerst de basics qua HTML onder de knie willen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met André. Wat je nu schrijft is zó cryptische lekentaal, daar kan ik echt niets van maken. 'Linken van HTML naar PHP'... what? PHP pagina?

Lees je in in de basis PHP én HTML en volg wat tutorials, bijvoorbeeld van w3schools.com (PHP | HTML). Grote kans dat je het dan zelf al op kan lossen en anders wellicht een iets duidelijkere vraag kan stellen. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
het probleem lijkt op de software te liggen, mijn windows verwijdert willekeurig de opgeslagen html bestanden van mijn harde schijf,
Daar ga ik zelf nog naar kijken, ik vraag me alleen wel af hoe ik dan wel mijn site kan opbouwen, al dan niet met PHP.

"Zou je niet eerst de basics qua HTML onder de knie willen krijgen?"

Ik kan een beetje HTML schrijven, maar voor de site die ik in gedachten heb, heb ik volgens mijn eigen uitzoekwerk PHP nodig. Het is voor mij vooral hobbymatig, dus ik was ook meer in die richting een oplossing aan het zoeken. Alle advies is op dit moment welkom. Ik weet niet hoe professioneel jij van plan was om antwoord te geven... :z

"Met André. Wat je nu schrijft is zó cryptische lekentaal, daar kan ik echt niets van maken. 'Linken van HTML naar PHP'... what? PHP pagina?"

verder heb ik gekeken op w3schools en daar las ik
•PHP files are returned to the browser as plain HTML
daaruit kan ik opmaken dat de php code in een html document moet worden ingevegd? of betekent dat dat je in Dreamweaver wel dus een php pagina maakt en die ook als php pagina opslaat, en dus kunt gebruiken in de site?

Voel je vooral geroepen om (constructief) kritisch te uiten, maar bedenk wel dat ik het nogmaals hobbymatig probeer, ik zou het echt waarderen als ik hier een oplossing uit zou krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
btw: constructief vraagt ook inspanning van jou, bvb door de aangehaalde links te volgen en je enigszins in te werken in de materie :-)

PHP is een scripttaal die server-side loopt, dus je hebt een server nodig met PHP-ondersteuning. In jouw geval zal je een scriptje willen schrijven dat inderdaad HTML returned; maw in je PHPcode zorg je ervoor dat na het lopen van het script een HTML-pagina teruggegeven wordt aan de browser.

Access denied heeft typisch niets met HTML en PHP te zien maar met toegangsrechten (vb op je server). Heb je dus wel toegang tot het script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
amx schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:40:
[...] daaruit kan ik opmaken dat de php code in een html document moet worden ingevegd? of betekent dat dat je in Dreamweaver wel dus een php pagina maakt en die ook als php pagina opslaat, en dus kunt gebruiken in de site? [...]
Hmm... Ik zou toch eerst de basis van PHP gaan leren in notepad of een goede tekst editor met Syntax Highlighting. En wel op het niveau van "hello world".

Daarná zou ik gaan zoeken naar tutorials over het gebruik van Dreamweaver met PHP. Die combinatie heb ik zelf nooit gebruikt, dus daar kan ik je ook niet mee helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 12-10-2009 17:01 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die combinatie werkt voor mij (al jaren) prima, al zou je ook met ZEND kunnen werken.

Wat voor de topic starter even belangrijk is om te weten, is dat PHP op een 'gewone' computer helemaal niets gaat doen. Als je zelf thuis met PHP aan de slag wilt, moet je een webservertje gaan draaien. Google maar eens op EasyPHP. Dat is een standaard pakketje met PHP (niet alle functionaliteit trouwens, cURL is bijvoorbeeld niet mee gecompileerd, maar daar gaat TS toch niet gelijk mee aan de slag), Apache en mySQL. De heilige 3 eenheid. ;)

Als je EasyPHP installeert en opstart, kun je daarna naar http://localhost/ of http://127.0.0.1/ surfen en je PHP scripts testen.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Xampp of Wamp. Bestaan genoeg beginner pakketjes.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
bedankt voor alle reacties,
ik ben misschien toch beter af om bij de basics te beginnen, ik ben in ieder geval weer wat verder geholpen, als het lukt, zal ik de link naar de site misschien nog eens posten :P
nogmaals, ik was niet op zoek naar een volledige cursus php, met de reacties tot nu toe kan ik wel verder hoop ik

[edit] spelfoutje

[ Voor 3% gewijzigd door amx op 12-10-2009 18:32 ]

Pagina: 1