[Server2008] WCF Service niet benaderdbaar

Pagina: 1
Acties:

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb een server met daarop windows server 2008 Standard.

Hierop heb ik een self hosted wcf service draaien. De bedoeling is dat deze opgestart wordt op het moment dat de server gestart wordt. Dit wordt gedaan met scheduled tasks.

Nu heb ik het probleem dat de service wel draait, maar dat om een of andere reden deze van buitenaf niet benaderbaar is. Maar op het moment dat ik via terminal service inlog onder mijn eigen account, en daar de service opstart werk het wel. (??)

Nu ben ik geen server admin en heb dan ook geen diepe kennis van Server 2008, maar ik heb nu al een aantal dingen geprobeerd en ben door mijn lijst met ideeën heen.

Mijn initiële gedachten waren dat het met rechten te maken kon hebben. Dus ik heb de scheduled task aangepast om onder het proces onder andere account naam te starten. Ik heb er al een aantal gehad waaronder Administrator, Network Service, en mijn eigen account naam. Helaas, geen effect.

Heb ook gezocht of er wellicht bepaalde services moeten draaien, maar daar kon ik weinig over vinden.

Ik heb al gegoogeld hiernaar maar kon niet echt iets vergelijkbaars vinden. Dus misschien dat er hier iemand is die een idee heeft wat ik over het hoofd zie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vereist die service een userprofile om mee te kunnen draaien? dwz: ga eens met ProcessMonitor of Filemon aan de slag om te achterhalen of je service ergens een access Denied krijgt of niet, dat moet je gauw genoeg kunnen zien in bijvoorbeeld je eventlogs.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• D-Raven
Nouja, zoiets zou ik verwachten op het moment dat ik een foutmelding krijg tijdens het starten van de service, of het benaderen van de service. Maar hij is gewoonweg niet bereikbaar. Verbinding wordt actief geweigerd zegmaar.
Maargoed ik ga er zowiezo eens naar kijken.

• D-Raven
Nee daar zat het toch niet in. Ik vermoed dat om een of andere reden de service niet doorstart. Aangezien ik rechten en andere dingen uitgesloten heb. De service probeert een grafische shell op te starten waar in status info terecht komt. Zou kunnen dat deze niet goed werkt op het moment dat het als een achtergrond proces gestart wordt.
Maargoed dan wordt het meer een programming probleem :+. Op het moment dat ik er zeker van ben dat het daar in zit vraag ik wel even een topic move aan :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D-Raven schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:54:
De service probeert een grafische shell op te starten waar in status info terecht komt. Zou kunnen dat deze niet goed werkt op het moment dat het als een achtergrond proces gestart wordt.
Duh.. dan heeft je service account Logon Locally nodig om uberhaupt een (desnoods verborgen) desktop sessie + userprofile te laden.

Maar een service is juist bedoeld om zonder GUI te runnen, hooguit een monitor die naar de service kijkt.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2009 13:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• D-Raven
alt-92 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:06:
[...]

Duh.. dan heeft je service account Logon Locally nodig om uberhaupt een (desnoods verborgen) desktop sessie + userprofile te laden.

Maar een service is juist bedoeld om zonder GUI te runnen, hooguit een monitor die naar de service kijkt.
Mja ik was er al achter gekomen. De grafische UI was zowiezo iets wat uitgezet kan worden, op het moment dat deze uitstaat werkt het ook gewoon. Opzich logisch als je er over nadenkt. Maargoed, stond er even niet bij stil. Bedankt iig :)
Pagina: 1