Kan geen .exe meer installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-10 16:53

Stekeltje

Nothing to see here move along

Topicstarter
Ik kan geen .exe bestanden meer installeren, hij geeft de foutmelding dat de map niet geldig is. Ik had al iets gevonden op google echter werkte dat niet, toen moest ik via cmd dingen invoeren echter is dat niet gelukt. Weet iemand wat ik kan doen om weer software te kunnen installeren want dit is gewoon heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Als je nu op je werk zit, is dat waarschijnlijk uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik snap hier helemaal niets van, hoe zou je een 'exe' installeren? Kun je hem niet uitvoeren? Hebben andere installaties hetzelfde probleem? Post anders eens een screenshot van de foutmelding en licht eens wat duidelijker toe wat je reeds geprobeerd hebt. Lees ook gerust Policy: Alle regels die op het forum gelden eens door :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Mischien was het handiger geweest om je OS te vermelden en wat je exact hebt geprobeerd en de exacte foutmelding.
Wel is duidelijk dat er wat met MSIEXEC/windows installer aan de hand is....

ff wat van Google af geplukt.

Windows installer opnieuw installeren
http://www.microsoft.com/...D056D6F9F4&displaylang=nl
Ander truukje, ff wisselen tussen handmatig of auto
http://www.winhelponline....ce-could-not-be-accessed/
Of een .reg fxje ken ook wel eens helpen
http://windows.software.i...nstaller-registry-repair/
Ook al eens virus en trojan scans gedaan?
Ook de logboeken doorgejast? er kan ook een proggie verantwoordelijk voor zijn.....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Sorry voor de weinig gegevens.

Logboeken weet ik niet wat ermee wordt bedoeld maar voor zover ik dingen kan vertellen:

Ik heb windows vista home premium 32 -bit.

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/Foutmelding1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m99/Ruudjuh_2006/Foutmelding2.jpg

Dit is bij alle toepassingen die ik wil installeren. Ik heb de volgende handleiding al gebruikt alleen die werkt niet:

Url

Waar haal ik log files vandaan zodat ik die ook kan laten zien?

Ik hoop dat ik jullie hiermee al meer heb verteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Stekeltje op 12-10-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Deze computer->rechtemuis->beheren->computer beheer en dan links onderin logboeken en dan zoeken naar een foutmelding die er op lijkt.

Maar nu dat ik je foutmelding zie, zou er ook een rechtenprobleem op gebruiker of NTFS niveau kunnen zijn
Sjek deze link eens

http://groups.google.com/...dig%22&rnum=1&hl=en&pli=1

Systeem terugzetten deed voor hem de truuk....

[ Voor 30% gewijzigd door BAS80 op 12-10-2009 13:25 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 21:59
Move die EXE eens naar C:\Temp en run hem daar. Als ie het dan wel doet dan komt het door de spaties in je mapnaam.
Dit kan veroorzaakt worden doordat er bij HKCR\exefile\shell\open\command bij de default key geen quotes om staan: "%1" %*

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Dat is hem niet, het ligt echt aan de map temp volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De map "openbaar" is niet echt een map maar meer een soort link denk ik. Kun je daar een andere file in copieren?

Je wil overigen een file copieren, niet installeren.

Kun je anders een .exe file op je USB schijf (die je vast wel 1 hebt) kopieren? als dat ook blokkeerd zou ik an antivirus achtig iets denken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
Vanaf openbaar kan ik hem niet op mijn laptop installeren. Vanaf USB stick kan op dit moment niet heb er geen bijdehand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoD85
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-08 02:53
How to view and manage event logs in Event Viewer in Windows XP

Probeer nog eens om het even welke install te doen. Doe dan even de Event Viewer open, selecteer Application Log of de System Log en normaal gezien staat er in een van de twee de foutboodschap van je .exe. Dubbelklik er op en laat beide tabbladen hier zien.

Je kan ook proberen even je hele C:\ NTFS Ownership te forceren en dan Full Control te activeren voor jouw user. Dit kan wel een tijdje duren.. En ik ben niet zeker dat dit hier het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
...Ruud... schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:37:
Ik kan geen .exe bestanden meer installeren, hij geeft de foutmelding dat de map niet geldig is.
Het is niet helemaal duidelijk wat er niet lukt
  1. het lukt niet om een exe-bestand naar een bepaalde map te kopiëren
  2. het lukt niet om een exe die al in een map staat, uit te voeren/op te starten
Indien het 't tweede is, denk ik dat de toegang door Windows geblokkeerd is omdat de exe afkomstig is van een onbetrouwbare bron (gedownload vanaf het netwerk of afkomstig van een removable medium).
Dit is i.h.a. te verhelpen door in Explorer de eigenschappen op te vragen. Daar vind je dan de tekst:
Security:
This file came from another 
computer and might be blocked to 
help protect this computer.

Gevolgd door een knop [Unblock]
Onnodig te zeggen dat je op die knop moet klikken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
sam.vimes schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:19:
[...]

Het is niet helemaal duidelijk wat er niet lukt
  1. het lukt niet om een exe-bestand naar een bepaalde map te kopiëren
  2. het lukt niet om een exe die al in een map staat, uit te voeren/op te starten
Indien het 't tweede is, denk ik dat de toegang door Windows geblokkeerd is omdat de exe afkomstig is van een onbetrouwbare bron (gedownload vanaf het netwerk of afkomstig van een removable medium).
Dit is i.h.a. te verhelpen door in Explorer de eigenschappen op te vragen. Daar vind je dan de tekst:
Security:
This file came from another 
computer and might be blocked to 
help protect this computer.

Gevolgd door een knop [Unblock]
Onnodig te zeggen dat je op die knop moet klikken... 8)
Het is niet mogelijk om de .exe uit te voeren. Ik kan hem overal naartoe verplaatsen. Elke keer als ik hem wil uitvoeren/installeren (zelfde toch? ik wil het progje/drivers gewoon werkend hebben op me laptop zodat ik ze via start kan opstarten) dan krijg ik de foutmelding van mijn eerdere post. Ik heb geen recovery gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De specifieke executable geeft dus de melding, niet je OS bij het uitvoeren van een andere willekeurige .exe

Copieer notepad.exe en je ziet dat je die wel kunt uitvoeren.(?) BAS80 in "Bas zijn opmerkgen zijn het meest relevant.

Uitvoeren van een executable is uitvoeren van een willekeurig programma. Installer die niet draait is een soort specifiek programma dat niet werkt. Het kan b.v een installer zijn die niet op vista werkt, enkel op XP

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 13-10-2009 13:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje

Stekeltje

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:57:
De specifieke executable geeft dus de melding, niet je OS bij het uitvoeren van een andere willekeurige .exe

Copieer notepad.exe en je ziet dat je die wel kunt uitvoeren.(?) BAS80 in "Bas zijn opmerkgen zijn het meest relevant.

Uitvoeren van een executable is uitvoeren van een willekeurig programma. Installer die niet draait is een soort specifiek programma dat niet werkt. Het kan b.v een installer zijn die niet op vista werkt, enkel op XP
Even een klein lijst met progjes die ik had geinstalleerd en erdaarna had afgegooid en nu even opnieuw ging proberen maar niet werkte:
nvidia drivers for vista *werkt niet
AFilter *werkt wel maar is meer standalone progje
Cheatengine 5.5 *werkt niet
Chromesetup *werkt wel
DivxInstaller *werkt niet
Downloader for Windows 7 *werkt wel (maar nog niet binnen, deze stond volgens mij nog geinstalleerd)
FWPRO_Setup *werkt niet
GrabIt172b4 *werkt niet
JDK *werkt niet
Luna Online *werkt niet
nipp-32bitts *werkt niet
SallingclickerSetup *werkt niet

De meeste dingen had ik erop staan en ernu vanaf gedonderd. 2 progjes uit deze lijst ging iets installeren, de andere hadden voornamelijk dezelfde melding:
*Schijf\Bestandsmap\Naambestand.exe
De mapnaam is ongeldig.

Een paar hadden zoiets als dit met de code 267:
ShellExecuteEx failed; code 267. De mapnaam is ongeldig.

Nogmaals ik draai:
Windows Vista Home Premium Service Pack 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Ik heb dit probleem ook wel is gehad bij familie en het was met een van deze twee oplossingen opgelost(weet niet meer welke):
Controleer of c:\windows\temp bestaat en je daar full control rechten op hebt zo niet maak die directory aan.
of
UAC uitzetten

Als dit niet werkt en je verder wil googlen probeer dan is de engelse melding: "The directory name is invalid". Aangezien de setups die niet werken (voor zover ik het zo snel kan zien) allemaal op MSI gebaseerd zijn zou het probleem bij windows installer moeten liggen, daar zou je verder naar kunnen kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door jmzeeman op 13-10-2009 21:50 ]

Pagina: 1