Google maps met +700 markers, performance ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben momenteel aan het experimenteren met google maps en heb de nodige documentatie gelezen en voorbeelden bekeken. Het probleem dat ik heb is de mijn google map kaart langzaam is waarschijnlijk door het grote aantal markers.

Ik gebruik de markermanager en voeg de markers toe middels batches aangezien dit de performance ten goede moet komen. De markers (ongeveer 700 stuks)worden middels een xml-bestand in geladen en batch gewijs per laag (zoomlevel) verwerkt. Ik gebruik een eigen .png marker icon trouwens zonder schaduw.

Vooral op wat langzamere pc's is dit momenteel echt een performance killer. Dit terwijl als naar de startpagina van googlemaps ga en ik selecteer dan de optie Foto's, Google razend snel een paar honderd kleine foto's laat zien. Pakken zij dit slimmer aan? Gebruiken ze hiervoor soms geen markers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:48

RMX

Je zou bij Google in de JS kunnen kijken.

Neem aan dat dat ook gewoon via de Marker Manager API gaat..

Misschien werken ze al met V3 en jij met V2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Uhm... ik haal de js uit de trunk bij google. Dit is versie 1.0 en dus de laatste nieuwe versie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Google speelt vals :)

Afbeeldingslocatie: http://mlt1.google.com/mapslt?lyrs=com.panoramio.all&x=8413&y=5384&z=14&w=256&h=256&hl=en

Zij maken een overlay aan de server kant en zetten die over de kaart heen.
xantos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:30:
Uhm... ik haal de js uit de trunk bij google. Dit is versie 1.0 en dus de laatste nieuwe versie, toch?
Versie 1? het kan een oud voorbeeld zijn?

De standaard versie die nu wordt gebruikt is google api v2 en versie 3 kan nu worden getest.
Welke je gebruikt is afhankelijk van je script.

[ Voor 49% gewijzigd door LuCarD op 12-10-2009 12:35 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

gebruik je de api 2 GMarkerManager, of de opensource versie die daar genoemd wordt? (http://code.google.com/p/gmaps-utility-library-dev/)

700 of meer markers kan nml prima, mits je ze groepeert, en bv markers buiten de viewport weghaalt cq weer neerzet als ze in beeld komen. 't is alleen niet makkelijk te maken als je dat zelf wil doen :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Ik gebruik momenteel http://gmaps-utility-libr...ease/src/markermanager.js

Ik zoom default op een niveau van Nederland in zodat niet alle markers zichtbaar zijn. Maar dat duurt toch nog vrij lang met laden. Je ziet ook het cpu-gebruik op de client omhoog schieten.

@LuCarD: Kan ik ook zelf zo'n layer op serverlevel maken?
@Clay: Kan ik beter de api 2 GmarkerManager gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door xantos op 12-10-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Ik zie net dat de GMarkerManager class deprecated is. Ik gebruik dus eigenlijk de juiste markermanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat je nodig hebt is clustering, waarmee je grote groepen markers samenvoegt. Op de website van SoulSolutions staat een uitleg over hoe je dit bereikt met Virtual Earth, je kunt dit zelf wel aanpassen naar Google Maps.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Klopt inderdaad. Clustering zal mijn problemen oplossen en ben ik hier momenteel naar aan het kijken. Toch nog even een vraag herhalen.

Hetgeen "LuCarD" vertelde over het maken van een overlay aan de serverzijde, is dat ook toepasbaar voor niet-google bedrijven/users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
xantos schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:41:
Hetgeen "LuCarD" vertelde over het maken van een overlay aan de serverzijde, is dat ook toepasbaar voor niet-google bedrijven/users.
Mits voldoende RAM aan de serverkant geen probleem denk ik zo, maar dan moet je bij /14 zijn :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
/14 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Programming = /14 (zie de URL waarom) ;)

We are shaping the future

Pagina: 1