Toon posts:

kan niet connecten met wifi op thuisnetwerk vista 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben nu al 2 dagen zelf bezig om dit op te lossen, maar kom er echt niet uit.

het probleem: kan niet connecten op ons thuisnetwerk met mijn windows vista 64 bit desktop met usb wireless stick.

Router: SpeedTouch 780i, provider: xs4all
Usb stick: sitecom wl-113. typenummer wusb54g, ver. 4

Ik heb van alles geprobeerd. Eerst kreeg ik de stick niet aan de gang, maar nu toch drivers gevonden waarmee hij werkt. Ik kan het netwerk ook prima zien, maar ik krijg gewoon geen response van de router. Als ik in de router settings kijk ziet hij mijn mac adress ook niet.
Security maakt niet uit (WEP of Wpa/psk)
Heb handmatig de MTU aangepast naar 1430 op mijn vista bak (ergens gelezen dat dat t wel moest zijn), geen invloed.

heb de firmware van de speedtouch geupdate naar de volgens mij nieuwste versie 6.2.29.2, helpt ook niet.

Iemand een idee? De andere computers met varieerend xp en vista 32 bit hebben geen problemen.

Alvast bedankt!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 08:22
Probeer eens je security uit te zetten, en kijken of hij dan wel verbinding wil maken.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Verwijderd

Topicstarter
security op open werkt ook niet. Ook geprobeerd met een utp kabel, zelfs daarmee krijg ik geen response... aargh

iemand nog ideeen?

Verwijderd

Een firewall dat alles blockt?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Als je had gekeken op de site van sitecom had je gezien dat er 2 versies zijn van dat ding. V1 = niet compatible met vista 64bit, V2 zou het wel moeten zijn.

Tevens waarom wil je zo'n bagger ding gebruiken, kijk eens naar iets als dit voor een pc of voor een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zo'n prachtig linksys usb wifi apparaat. Ik krijg daar niet eens de drivers van aan de praat onder vista 64. Ik heb ook zon sitecom ding liggen voor me laptop en die werkt daarop prima. Het is trouwens een Versie 4 (zoals vermeld) en die zou gewoon moeten werken onder vista en doet dat dan ook prima. Het probleem ligt volgens mij dan ook niet bij dit apparaat. Ik zie het netwerk namelijk ook prima. Maar de router (de speedtouch780i) ziet mij niet.

Ik heb de firewall ook al uitgezet natuurlijk, maar helpt ook niet.

iemand nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog slimme vista 64 gerelateerde ideeen voordat ik mijn computer herinstalleer met 32 bits vista? Heb t er helemaal mee gehad...
Pagina: 1