Ik heb een probleem in Borland C++ Builder met de user interface die blijft hangen.
In grote lijnen even uitgelegd heb ik een form met een status label.
Deze staat eerst op "wachten" bijvoorbeeld.
Als ik dan een functie aanroep om connectie te maken met de COM port die er ongeveer zo uitziet:
Dan gaat het dus mis met de status, als die geconnect is met de COM port veranderd de status in "verbonden" maar "verbinding maken" komt nooit in beeld.
Hij hangt dus een soort van bij het connecten met de COM port, nu kan ik daar wel in komen maar voordat de COM port wordt aangesproken zou ik de status al willen veranderen.
Wat is hier een oplossing voor of wat doe ik fout?
In grote lijnen even uitgelegd heb ik een form met een status label.
Deze staat eerst op "wachten" bijvoorbeeld.
Als ik dan een functie aanroep om connectie te maken met de COM port die er ongeveer zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| void connectComPort (void) { Form->Status->Caption = "verbinding maken"; // stuk om te connecten met de COM port Form->Status->Caption = "verbonden"; } |
Dan gaat het dus mis met de status, als die geconnect is met de COM port veranderd de status in "verbonden" maar "verbinding maken" komt nooit in beeld.
Hij hangt dus een soort van bij het connecten met de COM port, nu kan ik daar wel in komen maar voordat de COM port wordt aangesproken zou ik de status al willen veranderen.
Wat is hier een oplossing voor of wat doe ik fout?