[Ubuntu] .htaccess wordt automatisch verwijderd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb voor het eerst in mijn leven een server voorzien van Ubuntu 9.04 Server. Het is voor het eerst dat ik überhaupt is gedaan heb met een linux distributie. Ik heb de server voorzien van Apache 2, Mysql, PHP, phpMyAdmin, ClamAV, rkhunter, Webalizer en PureFTPd. Bijna alles werkt naar behoren, er doet zich alleen 1 probleempje voor.

Ik kan geen .htaccess uploaden. Deze wordt meteen weer verwijderd. Ik weet alleen niet waardoor dat komt en heb ook geen idee hoe ik er achter kan komen aangezien ik voor het eerst met Ubuntu werk.

Ik heb de onderstaande tuts gebruikt om te installeren wat ik nu heb en heb er een aantal dingen, die ik dacht niet nodig te hebben, uit gelaten.

http://www.howtoforge.com/installing-apache2-with-php5-and-mysql-support-on-ubuntu-9.04-lamp
http://www.howtoforge.com/perfect-server-ubuntu-9.04-ispconfig-3

Wie kan mij helpen... ?

Met vriendelijke groet,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Zeker weten dat hij gelijk verwijderdt wordt en niet gewoon hidden is? Alle bestanden die met een punt beginnen zijn namelijk hidden bestanden in linux, en die zal je via FTP oid inderdaad niet meer terug zien dan. Dit is vast wel aan te krijgen maar heb zelf geen idee hoe.

Probeer eens een ls -a op de map om ook alle hidden bestanden te zien, denk dat ze er gewoon netjes staan, alleen niet zichtbaar over ftp standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inderdaad niet verwijderd. Maar het werkt niet... Enig idee waar dat door komt ? En hoe kan ik zorgen dat hij wel wordt weergegeven in ftp ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:00

BoAC

Memento mori

Staan de rechten wel correct voor het bestand? De webservice moet deze natuurlijk wel kunnen lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste had ik de Mod Rewrite module nog niet geïnstalleerd/geactiveerd. Tenslotte moest ik een bestand van apache iets aanpassen, zoals aangegeven in de bovenstaande link.

Dank jullie voor de snelle reactie!!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:53

Snow_King

Konijn is stoer!

Je gebruikt pureftpd, daar moet je het displayen van dot files aan zetten.

Maak het bestand /etc/pure-ftpd/conf/DisplayDotFiles aan en zet daar enkel "yes" in.

Herstart nu PureFTPd, je zal zien dat .htaccess files worden weergegeven in de FTP listing.

Succes!
Pagina: 1