Verwijderd

Topicstarter
Het is al een oudje ik weet het.....

Geval: Xp vervangen voor Windows 7, in xp werkt systeem perfect met hypertheading aan (pentium 4 2.6).
Installatie Windows 7 vlekkeloos verlopen, na inloggen standaard vastlopers (variabel in tijd).
Als ik dan vervolgens hyperthreading disabel is alles stabiel en heb ik geen vastlopers meer.
XP geen probleem Windows 7 wel, na alle onderdelen apart te hebben gecontroleerd heb ik geen idee meer..
Iemand ander suggestie ?

Overige interne hardware:

1 x ide schijf 40 gb
1 x sata schijf 250
4 x 512 mb geheugen
1 x cd rom
1 x dvd brander
1 x nvidia fx5600 grafische kaart

(ter aanvullend info)

Verwijderd

Het probleem met HP/Compaq is dat ze eigen driver varianten hebben. Waarschijnlijk wanneer je op de site kijkt wordt W7 ook (nog) niet gesupport. Of omdat de machine te oud is (en dus de hardware) of omdat W7 officieel pas 22 Oktober gereleased wordt.

Het probleem met HP/Compaq business machines is ook dat er vaak nog van oudere hardware gebruik gemaakt wordt om de kosten te drukken. Je zou kunnen proberen je chipset te achterhalen en kijken of je hier verder mee komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 10:11 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 15:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

D330 specs, chipset is dus: Intel 865G

De uitspraken over "oude hardware in HP/Compaq machines" die hierboven gedaan wordt deel ik absoluut niet.

This footer is intentionally left blank

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:24
Drivers (wel van Dell website, maar zou voor je chipset moeten werken)

Dit zou het probleem evt. op kunnen lossen, het lijkt me wel een probleem met de drivers in elk geval. Wat voor dingen ben je aan het doen als je computer vastloopt op W7?

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:23:
Drivers (wel van Dell website, maar zou voor je chipset moeten werken)

Dit zou het probleem evt. op kunnen lossen, het lijkt me wel een probleem met de drivers in elk geval. Wat voor dingen ben je aan het doen als je computer vastloopt op W7?
Niets intensiefs, behalve vensters openen en de muis bewegen...(je bovenstaande driver is voor de interne grafische kaart is in mijn geval niet nodig omdat er een andere kaart (nvidia) ingestoken is. Weliswaar kreeg is destijds wel een melding bij het plaatsen van de kaart "110-out of memory space for option ROMs" melding, de melding is niet meer verschenen ik weet niet of dit met de installatie van Windows 7 dingen heeft veroorzaakt. Probleem is gelukkig wel beschreven bij hp en dit betreft een instelling aanpassen in de bios.

Wellicht optie om eerst zonder deze kaart de installatie opnieuw te doen, en deze achteraf te plaatsen met de juiste bios instelling ??

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:19:
D330 specs, chipset is dus: Intel 865G

De uitspraken over "oude hardware in HP/Compaq machines" die hierboven gedaan wordt deel ik absoluut niet.
Daar zijn de prijzen dan ook naar, €300,- voor 'n business instap model. Waar zou dat 'm in zitten ?
Pagina: 1