[Windows XP] Installatie van geslipstreamde cd mislukt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een herinstallatie van mijn pc. Deze wil ik voorzien van Windows XP Professional. De cd die ik destijds gekocht hebt is er een uit het SP loze tijdperk. Het is dus een Windows XP cd zonder SP 1, 2 of 3.

Ik heb een Asus P5W DH Deluxe. Dit bord heeft, zoals jullie weten, een Intel ICHR7 RAID controller. Ik heb, omdat Windows setup anders vast loopt, nlite gebruikt om de driver te integreren. Dat is dan ook het enige wat ik als laatste poging heb ondernomen. De achterliggende gedachte was: Hoe minder je aan de cd veranderd, hoe kleiner de kans dat de installatie faalt.

Ik heb nu denk ik een stuk of 7 dvd's gebrand. Allen waren pogingen met verschillende situaties; windows zonder sp, win met sp1, win met sp2, met sp3, volledig unattend en uiteindelijk dus alleen maar de driver geintegreerd met nlite.

In elk geval heb ik geen succes, want de voglende melding verschijnt nadat je op F8 moet drukken om de voorwaarden te accepteren. (Even voor de goede orde: Dit was BSOD moment als ik de orginele, van geen enkele SP voorziene, orginele cd gebruikte. Deze BSOD heb ik dus verholpen door de driver te integreren. Wat dat betreft denk ik dat ik wel ben geslaagd)

De melding:

Setup cannot find a previous version of Windows installed on your computer. To continue, Setup needs to verify that you qualify to use this upgrade product.

Please insert your Windows NT 3.51 Workstation, Windows NT 4.0 Workstation, Windows 2000 Professional, Windows 95, Windows 98 or Windows Millennium CD into your CD-ROM drive.

• When the CD is in the drive, press ENTER
• To quit Setup, press F3

Het lijkt er dus op dat nLite van mijn full version Windows Professional versie een Upgrade versie maakt. Als ik dan vervolgens (eigenwijs) de orginele cd in de lade doe, krijg ik de melding dat Setup de cd niet kan lezen.

Wat heb ik al gedaan?
Uiteraard gegoogled. Een intertessant resultaat van Google linkte mij naar een MS pagina. Daar werd verteld dat de oorzaak mogelijk lag in een versie van een RIS server, maar hier was de situatie anders, want de installatie geschiedde niet via het netwerk zoals op de MS pagina wel het geval was. Ik heb deze kennis toch meegenomen en de nLite cd geprobeerd te maken op een XP machina waar ik dat de keren daarvoor probeerde op een Vista en een WIN7 PC. Beide boden geen soelaas.

Wat heb ik nog meer gedaan?
Verder gegoogled en toen ik niets had gevonden, hier maar de search gebruikt.

Wat heb ik toen verder gedaan?
De hoop bijna opgegeven en besloten maar een topic te openen.

Ik denk dat ik genoeg informatie heb gegeven, maar als je iets wilt weten, dan mag je dat natuurlijk vragen.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Wat is de inoud van setupp.ini in je i386 map, voor en na de sp slipstream? Zie hier voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ovigens hoef je de driver helemaal niet te slipstreamen. Je kunt ook gewoon in je bios sata op native IDE zetten. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:12:
Ovigens hoef je de driver helemaal niet te slipstreamen. Je kunt ook gewoon in je bios sata op native IDE zetten. ;)
Dan kun je hem later niet weer terugzetten naar AHCI bijv., want dan loop Windows vast met een BSOD tijdens het booten :P

Been there done that ;)

En een tipje voor de TS, gebruik een virtuele machine waar je de ISO inlaad, of gebruik DVD-RW of CD-RW's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:09:
Wat is de inoud van setupp.ini in je i386 map, voor en na de sp slipstream? Zie hier voor meer info.
[Pid]
ExtraData=<KEY>
Pid=55675000

Zowel op de orginele cd als de geslipstreamde cd hetzelfde...

Niet zo handig om je key mee te geven ook al is die hashed..

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 12-10-2009 13:18 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
ThinkPadd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:16:
[...]

Dan kun je hem later niet weer terugzetten naar AHCI bijv., want dan loop Windows vast met een BSOD tijdens het booten :P

Been there done that ;)

En een tipje voor de TS, gebruik een virtuele machine waar je de ISO inlaad, of gebruik DVD-RW of CD-RW's ;)
Inderdaad en volgens mij profiteer je dan niet van de voordelen die SATA biedt.

Verder... Ik had ff geen rw's in mijn bezit, maar de VM vind ik inderdaad wel een goede tip. Enige suggestie welke ik het beste (gratis) kan gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Younes op 12-10-2009 00:22 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Younes schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:21:
[...]

Verder... Ik had ff geen rw's in mijn bezit, maar de VM vind ik inderdaad wel een goede tip. Enige suggestie welke ik het beste (gratis) kan gebruiken?
http://www.microsoft.com/...port/virtual-pc-2007.aspx

Soms kun je via setupp.ini herleiden wat voor een type cd het is, maar in dit geval schiet dat niet op.

55675000 -> 55675 vind ik nergens terug als product code, en 000 geeft aan 'Other (includes some retail, upgrade and evaluation versions)'.

Je zou nog even kunnen kijken naar het disclabel. Het schijnt dat de xp setup soms checkt of het disclabel overeenkomt met de versie, hoewel ik zelf altijd andere labels gebruik en nooit problemen heb gehad. Hier staat een lijst van disclabels van XP zonder SP cd's, kijk even of je je originele cd daar terug kunt vinden (welke taal is het trouwens?). Mogelijk moet je na het slipstreamen van SP3 het disclabel even overeenkomstig aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Younes schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:21:
[...]

Welke voordelen van S-ATA gebruik jij dan? :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:16:
[...]
http://www.microsoft.com/...port/virtual-pc-2007.aspx

Soms kun je via setupp.ini herleiden wat voor een type cd het is, maar in dit geval schiet dat niet op.

55675000 -> 55675 vind ik nergens terug als product code, en 000 geeft aan 'Other (includes some retail, upgrade and evaluation versions)'.

Je zou nog even kunnen kijken naar het disclabel. Het schijnt dat de xp setup soms checkt of het disclabel overeenkomt met de versie, hoewel ik zelf altijd andere labels gebruik en nooit problemen heb gehad. Hier staat een lijst van disclabels van XP zonder SP cd's, kijk even of je je originele cd daar terug kunt vinden (welke taal is het trouwens?). Mogelijk moet je na het slipstreamen van SP3 het disclabel even overeenkomstig aanpassen.
De disclabel van de orginele versie is WXPCCP_AR. Dus met andere woorden: Arabic | Windows XP Professional Upgrade. (en daarmee is ook meteen jouw vraag naar de taal van mijn versie beantwoord :) )

Dat is dus de reden dat ik de melding in mijn topicstart krijg. Maar zeg je dan dat als ik simpelweg de disclabel aanpas, dat ik dan verder kan met de installatie? Ik zal het zo proberen en mijn bevindingen posten.

Ik heb inmiddels Virtual PC van MS geinstalleerd en ook daar krijg ik dezelfde melding. Ik ga meteen een nieuwe disc maken. Ik wil namelijk uiteindelijk eindigen met een cd eindigen die qua SP's en drivers helemaal up to date is zodat mijn pa de boel zonder mijn hulp opnieuw kan installeren.

Nu heb ik het even opgelost door een xp cd van het internet te plukken, die te installeren en vervolgens mijn cd eroverheen te installeren, maar ik kan in virtual pc nog heerlijk verder klooien totdat ik een geschikte cd voor mijn pa heb.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Je kunt door het aanpassen van setupp.ini wel het type cd veranderen, maar dan zit je ook met je key en/of later de product activatie. Mocht je nog ergens een 95/98/Me cd 'tje hebben slingeren zou je die erbij kunnen doen, maar is niet zo handig voor je pc misschien.
Pagina: 1