Javascript Menu niet compatible met IE8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gevraagd om de website van de plaatselijke voetbalclub bij te houden. Nu kan ik aardig met HTML omgaan maar ben ik hier geen ster in. De website heeft een menu gemaakt in javascript die niet compatible is met IE8, wanneer je de website toevoegt aan de compatabiliteitsmodus dan werkt het perfect. De website bestaat uit HTML en PHP code.

Nou schijnt het dat ik via code de site automatisch in IE7 modus kan laten draaien, ik krijg dit echter niet werkend. Nou kan het misschien een eenvoudig probleem zijn.

Onderstaande code heb ik toegevoegd rechtsreeks onder de HEAD funtie.

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

Ook onderstaande heb ik geprobeerd:
code:
1
<?php    header('X-UA-Compatible: IE=EmulateIE7');?>

Onderstaande code staat ook in de website, ik heb het idee dat hier misschien iets in aangepast moet worden.

code:
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Beide toegevoegde codes werken niet.
Als er meer informatie nodig is dan hoor ik het graag. Ik weet niet of ik de website hier mag vermelden als het mag dan hoor ik het graag, dit is misschien wel zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De website heeft een menu gemaakt in javascript die niet compatible is met IE8, wanneer je de website toevoegt aan de compatabiliteitsmodus dan werkt het perfect.
Werkt dat menu dan ueberhaupt wel in non-IE browsers? Als je meent X-UA-Compatible nodig te hebben dan is dat doorgaans een teken dat je site al niet toegankelijk is voor andere browsers dan IE, en is het dus slechts symptoombestrijding in plaats van een oplossing.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:31:
[...]

Werkt dat menu dan ueberhaupt wel in non-IE browsers? Als je meent X-UA-Compatible nodig te hebben dan is dat doorgaans een teken dat je site al niet toegankelijk is voor andere browsers dan IE, en is het dus slechts symptoombestrijding in plaats van een oplossing.
Ja in FireFox werkt de site ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Post dan maar eens een linkje naar de site in kwestie ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:40:
Post dan maar eens een linkje naar de site in kwestie ;)
Con-Zelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:37:
[...]

Ja in FireFox werkt de site ook goed.
Heb je dan een voorbeelje van je code of site. Zoals crisp al zei is dit alleen maar iets raars toepassen op een logische code. Dus waarschijnlijk ligt het niet aan je meta, maar aan heel wat anders.

/spuit11

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, gevalletje van user-agent sniffing ipv object-detection. Volkomen onbetrouwbaar dus en niet forwards-compatible. Ik zou die 46KB(!) obfuscated rotzooi zo snel mogelijk vervangen door iets beters...

Probleem is dat doordat IE8 niet seperaat herkent wordt hij niet de IE-proprietary currentStyle method gebruikt maar de DOM-method defaultView.getComputedStyle() die door IE8 nog niet ondersteund wordt om bepaalde style-properties uit te lezen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
crisp schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:54:
Probleem is dat doordat IE8 niet seperaat herkent wordt hij niet de IE-proprietary currentStyle method gebruikt maar de DOM-method defaultView.getComputedStyle() die door IE8 nog niet ondersteund wordt om bepaalde style-properties uit te lezen.
Code ombouwen dus en het volgende erin verwerken: http://www.javascriptkit.com/dhtmltutors/dhtmlcascade4.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:54:
Tsja, gevalletje van user-agent sniffing ipv object-detection. Volkomen onbetrouwbaar dus en niet forwards-compatible. Ik zou die 46KB(!) obfuscated rotzooi zo snel mogelijk vervangen door iets beters...

Hmmmm, dit gaat boven mijn pet maar is er niet een tijdelijke oplossing voordat ik er een nieuw menu inzet?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee318404(VS.85).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Of gewoon het hele menu in CSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:02:
[...]

Hmmmm, dit gaat boven mijn pet maar is er niet een tijdelijke oplossing voordat ik er een nieuw menu inzet?
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ee318404(VS.85).aspx
Je linkt er zelf naar, de enige tijdelijke(!) oplossing is X-UA-COMPATIBLE - en dat zou - mits goed toegepast - gewoon moeten werken. Maar nogmaals: het is een tijdelijke workaround en fixed het probleem niet voor andere browsers waar je menu nu mogelijk ook stuk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:29:
[...]

Je linkt er zelf naar, de enige tijdelijke(!) oplossing is X-UA-COMPATIBLE - en dat zou - mits goed toegepast - gewoon moeten werken. Maar nogmaals: het is een tijdelijke workaround en fixed het probleem niet voor andere browsers waar je menu nu mogelijk ook stuk is.
Ik heb het proberen toe te passen maar krijg het niet werkend, als iemand tips heb heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Kan je de browsercheck in je site niet gewoon updaten zodat ie ook IE8 herkent (zie opm crisp).
Pagina: 1