Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[win 7] Happerend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een probleem met mijn pc het geluid hapert sinds ik Windows 7 RC 7100 heb geïnstalleerd. Dit dan met name wanneer ik aan het scrollen ben in Firefox of internet Explorer. Maar ook bij andere activiteiten.

Wat ik zelf al heb geprobeerd na wat zoek werk

- Nieuwste drivers van de site van Club3D alternatieve drivers van C-media zelf.
- ander PCI slot geprobeerd
- PCI timing op 64/96/128 gezet
- andere kaart geprobeerd een teratec 5.1 pc (ook C-media chip)
- onboard sound zowel aan als uit gehad (staat normaal uit)

Specs pc:

AMD 64 bit 3000+
moederbord asus met viachipset
3 GB DDR I ram
1 maxtor 200 GB hdd via Sata
1 wd 1000GB schijf via Sata
Geforce 6200 128mb
Geluidskaart: Club3D Theatron DD

Wie o wie kan mij de goede kant opsturen voor een oplossing. Ik weet het niet meer Maar ik wil gewoon een MP3 kunnen afspelen zonder hapering. Dat kan zelfs een Pentium 1 onder winxp nog fatsoenlijk. Dus dat moet deze pc zowieso kunnen. >:)

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Je hebt er niet bij gezet welke geluidskaart je nu hebt (lezen!), hapert het ook als je je geluid aansluit op je onboard? Het lijkt door een storing van buitenaf te komen (muis?) Kijk eens bij taakbeheer hoe erg je processor belast is, misschien heb je een virusje dat je PC bezighoudt.

[ Voor 26% gewijzigd door J_V_D_L op 11-10-2009 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
CPU is meestal 100% maar hij hapert ook met 65 % belasting wel eens.

Systeem is verder schoon bij een schone desktop met msn/google talk is de cpu belasting netjes 2%.

Muis heeft niet een directe invloed op de storing.

De kaart is aangesloten met een optische vezel op mijn versterker, deze werkt al jaren goed.

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:37:
CPU is meestal 100% maar hij hapert ook met 65 % belasting wel eens.

Systeem is verder schoon bij een schone desktop met msn/google talk is de cpu belasting netjes 2%.
Dat is niet zo duidelijk. Je zegt dus dat het merendeel van de tijd de CPU op 60-100% belast staat?

Verwijderd

Topicstarter
J_V_D_L schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:39:
[...]

Dat is niet zo duidelijk. Je zegt dus dat het merendeel van de tijd de CPU op 60-100% belast staat?
ik bedoel te zeggen dat het haperen alleen voorkomt bij belasting dus tussen 50 en 100% ergens.

Maar mijn pc staat niet continu onder die belasting de cpu staat meestal gewoon uit zijn neus te eten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is zwaar verminderd door een anders pci slot te pakken het onderste om precies te zijn. Dit is misschien een tip voor de mensen met een VIA bord voor amd 64 bit processoren.

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Misschien helpt het door buid 7600 te installeren.
Build 7100 is al aan de verouderde kant.

Verwijderd

Dit lijkt op een oudhollands IRQ of DMA probleem uit de goede oude tijd. Door een ander pci slot te gebruiken worden er andere resources toegewezen. Volgens mij kan je met de pc's in het bios een irq kanaal of dma kanaal reserveren. Natuurlijk kan je ook in de device manager van Windhoos gaan grutten en handmatig de resources toewijzen voor de geluidskaart.
Maar het verplaatsen naar een ander slotje heeft eenzelfde resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Rudy schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:54:
Misschien helpt het door buid 7600 te installeren.
Build 7100 is al aan de verouderde kant.
is ook een idee mischien dat er dan wat andere bugs opgelost worden :)

is hij te upgraden ? van 7100 naar 7600 ? ik heb nu net alles een beetje op orde NL qua software.

bedankt verder allen voor de hulp.
Pagina: 1