Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geen internet, ping over WiFi

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11 22:22
Hallo iedereen,

Het gaat over de computer van m'n grootvader.
Hij had z'n computer binnengedaan om te laten opschonen.

Nu komt de computer terug, draadloos internet werkt voor geen meter meer, de computer krijgt wel een ip en gateway toegewezen, echt alles lijkt in orde.
De router pingen gaat zelfs niet.
Ik heb de dns en proxy instellingen bekeken, en die zijn leeg zoals het hoort.

Gebruik ik de netwerkkabel heb ik geen problemen.
Gebruik ik de live-cd van Ubuntu kan ik draadloos verbinden en surfen, dus hardwarematig is alles in orde.
Ik heb zelfs een andere usb ontvanger getest, ook die werkt niet op xp.
Uiteraard heb ik ook de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Systeemherstel is ook geen oplossing, want herstellen naar de dag voordat de computer binnengedaan is lukt niet.

Ik zie ook geen geïnstalleerde/verwijderde programma's die dag, vraag me dus sterk af hoe die spyware etc verwijderd heeft, cookies enzo zijn niet gewist.
Is het normaal dat een computerwinkel zo goed z'n kneepjes van het vak verbergt of is daar gewoon weinig aan gedaan of portable (illegale voor een zaak :? ) versies gebruikt?

De computerwinkel heeft me een uitgebreide mail teruggestuurd dat ze enkel spyware verwijderd hebben en updates gedownload (weet niet of 60 updates verwijderen de oplossing is) en doet ook de suggestie norton internet security volledig te verwijderen met de removal tool.
Ik heb norton verwijderd met de gewone uninstaller, en in veilige modus met netwerkmogelijkheden en gewoon geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik ben ten einde raad en heb geen zin om da computer te formatteren, dan kan ik serieus wat telefoontjes verwachten de komende weken, je begrijpt wel wat ik bedoel 8)7

Als er iemand ook maar een klein ideetje heeft wat dit probleem kan veroorzaken, zeg het, je maakt me ontzettend blij!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe even onder een commandline (start -> uitvoeren -> cmd) het commando

ipconfig /flushdns

Dikke kans dat dat je probleem oplost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-11 22:22
Sorry voor de late reactie, maar kom daar ook niet alle dagen,

Heb proberen te flushen, zonder resultaat
Norton verwijderd met de tool zonder resultaat

Nog een idee?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TCP stack resetten?
[google=reset tcpip stack XP]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device